@cin: als je maar zo'n ' rol-matje' hebt, dan is het wel te doen @pix: de boodschappen zijn duurder, maar ik kook, voor klingelman, meestal zooooveel dat 75% de vriezer in kan; kan ie lekker van eten als ik savonds werk als ik curry of lasagne ofzo maak eten we wel hetzelfde, maar ik hou helemaaaaal niet van aardappels groente vlees... gek he! trouwens, rauwe vis schijnt wel te mogen als je zwanger bent maar dat lijkt me ergens toch een beetje eng... of nie?
De listeriabacterie kan zich ook in vacuümverpakte rauwe vis verschuilen. In dat mootje gerookte zalm bijvoorbeeld. Omdat vissoorten in een vacuümverpakking lang bewaard worden, kan de bacterie zich vermenigvuldigen tot schadelijke hoeveelheden. Daarom is het verstandiger om verse vis te eten of de vis thuis te koken of bakken. Als je toch liever rauwe vis eet, kies dan voor vis met een houdbaarheidsdatum die zo ver mogelijk weg ligt, en eet haar zo snel mogelijk op. Overigens kun je wel gewoon genieten van gerookte vis, zoals paling en makreel. Door het roken worden eventuele bacteriën namelijk onschadelijk gemaakt. Ook zoute haring is veilig omdat deze zo kort bewaard wordt, dat een eventuele listeriabacterie geen kans krijgt zich te vermenigvuldigen.
Maar bij kindje op komst staat: De volgende producten worden tijdens jouw zwangerschap afgeraden: Rauwe melk Rauw vlees zoals tartaar, halfdoorbakken biefstuk Rauw vleeswaar zoals filet american, osseworst, rosbief, fricandeau Rauwe kip(penvlees) Rauwe vis Rauwe schaal- of schelpdieren Kaas van rauwe melk zoals brie, camembert, roquefort Onverpakte kaas waarvan je niet weet of het van rauwe melk is gemaakt Lever (veel vitamine A welke schadelijk is voor het ongeboren kind)
@ remmar met mij niets bijzonders.. mijn schoonouders zijn beiden het zkn geweest vandaag voor het verwijderen van iets dat niet hoort.. het viel wel mee voor schoonvader maar schoonmoeder zijn oog is nu een beetje scheef. ben zaterdag naar de griek geweest met vriend, tante en oom. was gezellie.. ook leuk cadeautjes gekregen .. eheh heb woensdag mijn intake bij de vk en met jou? slik je wel visolie capsules? @jeanine ja met stokjes hahaha.. moet wel he... nee joh gewoon lekker met mes en vork
Ik vind brie ook zo'n twijfel geval is eigenlijk altijd van gepasteuriseerde melk maar wel een schimmel...
Spannend of niet, dat ze beiden naar het ziekenhuis moesten!? Was het goedaardig? of krijgen ze de uitslag nog? Sneu dat je schoonmoeders oog een btje scheef is.... Maar toch fijn dat t weg is dan... Lekker hoor, de griek! Jammie! hihi.. leuk leuk leuk cadeautjes! Wanneer heb je je eerste echo eigenlijk? Hier gaat t zn gangetje... Vandaag weer wat misselijker, maargoed, mag de pret niet drukken Ohwja, visolie capsules, dat raadde de VK mij ook al aan.. Morgen maar eens ff halen! Want veel zinnigs eet ik tegenwoordig nog niet.. @ lautje: kan geen kwaad hoor brie! Alleen als het echt rauwmelkse kaas is. Als je die brie uit de super hebt, is het niet erg.... Kling.. druif!
Meiden zal manlief van werk halen.. Auto heeft de zucht gegeven en nu moet vrouw de redster in nood even langssjeesen en manlief weer naar huis brengen. Als ik jullie niet meer spreek vanavond welterusten en slaap lekker doeidoei
ja dat wil ik wel... ik was allang helemaal blij dat de uitkomst niet was ' nooit zwanger van 0 beeb' want zo enorm desperate was ik echt gister uitkomst: zwanger van een meisje in nov; posi test in dec! [-o<