Weet je wat ik me nou afvraag ? Ben ook zwanger van n vent die niks met zn kind te maken wil hebben en net doet of het niet bestaat. Waar blijven de opa en oma's in dit verhaal ? Mijn ouders waren geschrokken maar enorm blij met het feit dat ze opa en oma worden, maar de ouders van de mannen die er niks mee te maken willen hebben ..... hebben die dan ook net zo weinig gevoel als zoonlief ? Ik hou de ouders van verwekker wel op de hoogte via de sms over echo's e.d. zodat ik nooit het verwijt kan krijgen "je hebt ons nooit op de hoogte gehouden" Ik vraag me eigenlijk n beetje af wat de ervaringen hiermee zijn ?
Ik heb hier gelukkig geen ervaringen mee. Maar ik vind het wel knap van je dat de grootouders op de hoogte houdt terwijl ze er niks mee te maken willen hebben... ik zou dat niet gedaan hebben. Of begrijp ik het verhaal verkeerd?
Ik weet niet eens of zijn ouders het al weten... Ik ken ze ook niet (ze wonen in het buitenland) Ik heb contactgegevens van zijn broer en zijn ouders, als ik het idee heb dat hij zijn familie niet inlicht (wat ik me nou ook weer niet kan voorstellen) dan zal ik ze tzt zelf wel op de hoogte brengen van het bestaan van hun kleinzoon!
Mijn ex is nu een hele lieve leuke vader voor ons dochtertje en zou zich geen leven meer kunnen voorstellen zonder haar maar dat heeft me heel wat bloed zweet en tranen gekost om het zover te krijgen. Want tijdens mijn zwangerschap én daarna heeft ie ons ook laten stikken en goed ook. Maar voor wat betreft zijn ouders, niets op aan te merken. Die waren vanaf de dag dat ze wisten dat ze grootouders werden heel erg betrokken. Belden me wekelijks op om te vragen hoe het ging, of ik iets nodig had, of ze iets voor me konden betekenen enz enz. Zijn moeder is zelfs een keer mee geweest naar de vk, wat ze heel spannend vond. Hetzelfde geldt voor mijn eigen ouders, ik heb heel veel steun van ze gehad, nog steeds! Mijn dochter heeft dus een stel opa's en oma's die helemaal weg van der zijn en het allerbeste met haar voor hebben, heerlijk gevoel is dat!
De ouders van me ex doen net als hun zoon dat ik nooit zwanger ben geraakt ( was 16 weken zwanger toen hij de relatie stopte) ze hebben de eerste echo's gezien maar waren niet enthousiast.... Nu meer dan 2 en half jaar later nog steeds niks van hun vernomen. Mijn eigen ouders zijn dol op hun kleinzoon!
vind het knap dat je hun op de hoogte houd maar heeft het zin? anders kun je je energie beter ergens anders insteken.. lieverd ze verzinnen altijd wel iets om je te verwijten, helaas
ik vind het knap dat jij ze op de hoogte hebt gehouden.. Zo heb je laten zien dat zij er mogen zijn voor hun kleinkind. Nu vind ik dat het balletje bij hen ligt. Zij kunnen nml ook contact opnemen..
Klopt helemaal meiden, heb ook eigenlijk dit weekend besloten dat ik ermee ophoud dat op de hoogte houden. Krijg idd nooit terugkoppeling en ik dacht nah ja sta er boven en laat je goede kant zien. Maar zoals Nanette al zei, verwijten blijf je toch houden. Maar ben wel van mening, en mijn ouders ook, dat hij wel de verantwoording gaat dragen voor het verwekken van zijn kindje. Na de geboorte zal er direct een vaderschapsactie opgezet worden. Dat betekent dat de rechter onderzoekt of hij de vader is en zo ja geen erkenning maar wel alimentatie betalen. Dat gaat op een aparte rekening dat mijn kindje op zijn of haar 18e jaar een leuk spaarcentje heeft.
Kan dat? Dat is wel een goede! Hij heeft je immers laten stikken, en straks je kleine ook. Vind het een goed idee, alimentatie op aparte spaarrekening zetten. Als je het zelf in je eentje financieel allemaal kan bolwerken
@sweetchocolate dat kan ja, je hebt vaderschapsactie, dan wordt middels DNS vaderschap vastgesteld, verder geen erkenning (dus ook geen rechten) maar wel alimentatie en je hebt vaststelling vaderschap, dat is ook middels DNA maar dan wel erkenning (en rechten). Je begrijpt dat ik voor de 1e optie ga. Totaal geen behoefte aan 9 maanden niks van je laten horen en daarna ineens op de stoep staan. Nee dank je de koekoek. Ik ben er ineens zo klaar mee ..... zullen de hormonen wel zijn hahaha.
de verwekker van mijn zoontje is er ook vandoor gegaan met 8 weken zwangerschap en doet net alsof hij niet bestaat. zijn ouders heb ik in de zwangerschap een brief gestuurd met het verhaal van wat er was gebeurt van mijn kant maar ook nooit geen reactie op gehad. ze hebben wel een kaartje gestuurd met zijn geboorte wat alleen maar gericht was aan me zoontje waarop stond welkom op de wereld kleintje. verder nooit wat van ze gehoord en dat had ik ook niet verwacht. hun zoon kon niets fout doen in hun ogen en zijn vader zei toen die hoorde dat ik zwanger was "ga er maar vandoor dan heb jij nog een normaal leven" dus van mijn kant was er ook geen behoefte om contact te houden maar heb ze ook nooit direct afgewezen. als zij contact met hun kleinzoon zoude willen hebben dan had ik dat wel toe gelaten maar dan moet het wel van hun kant komen en niet die van mij. Ik heb nu gelukkig een schat van een vriend en wij verwachten samen een 2e kindje. hij heeft Kian ook erkend als zijn zoon bij de gemeente omdat het voor beide ook zo voeld (kian was 5 maanden toen ik een relatie met hem kreeg) . ik vind het trouwens een hele goede actie van je om via de rechter wel alimentatie te krijgen maar hij niet erkend word als vader. als ik eerder had geweten dat dit bestond had ik dat ook gedaan met me ex.
Oh? Ik had begrepen dat de vader bij vaststelling vaderschap niet alleen plichten krijgt (betalen) maar dus ook rechten (omgang met zijn kind). Dus er bestaat nog een andere vaststelling van het vaderschap waarbij hij alleen maar plichten krijgt en geen rechten? Waar kan ik dit op internet vinden? Ik heb geen adres of telnr van de vader van mijn ex en ik denk dat hij ook helemaal niet weet dat ik zwanger ben.
Mijn ouders zijn dolgelukkig met Collin. Coll zijn vader is er zo nu en dan.. (1x per maand ofzo) Hij heeft alleen zijn vader nog, die weet van coll zijn bestaan. Maar is net zo geflipt (zo niet erger) dan coll zijn vader zelf. Hij heeft coll nog nooit gezien, doet er ook geen moeite voor, heeft nooit contact gezocht. En ach, ik kan er niet wakker van liggen, hoe minder Freaks in zijn leven hoe beter!
Dank je wel. Ik denk dat ik nu wel actie ga ondernemen. Heeft iemand een idee wat het ongeveer gaat kosten? Dus advocaatkosten en kosten van de rechter?
Mijn ex heeft mij ook verlaten tijdens de zwangerschap, hij had al een ander. De 1e 3 mnd van mijn zwangerschap bleef hij maar een beetje ja en nee-en dat ik uiteindelijk de knoop heb doorgehakt en heb gezegd dat ik het alleen ga opvoeden en we wel zien hoe de toekomst verloopt. Ik heb nooit meer wat van hem gehoord! Ook niet toen ik hem smste met de 20 weken echo dat het een jongetje werd. Ik begreep eruit dat hij het niet aan zijn ouders had verteld. Wij hebben in het begin nog samen bij zijn ouders gewoond. Ik ben toen bij zijn ouders langs gegaan, omdat ik daar nog wat spullen had liggen niet met de intentie om het te gaan vertellen, want ik vond dat hun zoon dat zelf maar moest doen, maar zij vonden hun zoon zo anders en bleven maar doorvragen wat er nou aan de hand was. Ik heb het toen uiteindelijk verteld en de 12 weken echo laten zien, maar er kwam geen enkele emotie bij die ouders vandaan (terwijl ze wisten dat we met een kindje bezig waren). Later kreeg ik van zijn vader (ze hadden inmiddels hun zoon gesproken) een bericht via msn dat ik de boel belazer, chanteer en manipuleer en ik alleen maar schijnzwanger zou zijn Ik heb niets meer van mij laten horen (buiten die ene sms om dan) en ik heb niets meer van mijn ex gehoord en of van zijn ouders...Ik moet je ook eerlijk zeggen IK MIS ZE OOK TOTAAAAAAAAAAAAAAL NIETTT!!!
hey meiden, ik lees hier af en toe ff mee omdat ik het zo goed van jullie vind dat jullie alles alleen doen. Echt toppie! Maar ik wil wel ff wat zeggen over de vaderschapactie. het wordt hier wle een beetje voorgesteld als iets supermoois. Maar hou er wel rekening mee dat zodra de vader zegt dat hij niets van de zwangerschap afwist (bewijs jij maar het tegenovergestelde) of dat je hem het kind onthoudt! hij wel degelijk omgangsregeling kan krijgen! Dus je moet wel goed afwegen of je dat wel wilt. Laat je dus wel goed voorlichten door een advocaat!
gewoon zorgen dat je een sms stuurt met daarin iets wat erop wijst dat hij het weet.. een sms kan je later nog opvragen..