Herkent iemand dit? Baby, 8 mnd. helemaal overstuur...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kikibo, 29 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Ons dochtertje van bijna 8 maanden (geboren met 33w6d) heeft altijd goed doorgeslapen, nog nooit een nachtje op geweest. Alleen helemaal in het begin, toen ze nog nachtvoedingen kreeg, maar na de fles sliep ze dan meteen weer door.

Ze slaapt 3x per dag (meteen na de eerste fles een dutje van +/- 1 uur, rond 11-12 uur een grote dut en rond 17.00u nog een dutje van ongeveer een uur).
    Maar gisteren was ze ineens helemaal overstuur toen ze voor haar 3e dutje op bed werd gelegd. Uiteindelijk, na veel troosten en knuffelen, heeft ze nog een uurtje geslapen.
    Ook vannacht helemaal overstuur geweest! Om 20.00u gaan slapen en om 22.00u werd ze wakker en ze werd niet meer rustig, alleen op de arm rondlopend werd ze rustig. Ze heeft tot 4 uur bij ons geslapen, werd wel af en toe wakker en huilde dan even. Om 4 uur dachten we ineens, misschien heeft ze wel honger! Dus flesje gegeven (120 ml) en daarna heeft ze gewoon tot de fles van 7 uur geslapen. Ze heeft misschien de dag ervoor wel ietsje minder gegeten dan normaal, maar niet eens veel minder.
    Na de fles van 7 uur weer goed geslapen en vanmiddag van 11.30u tot 14.30u.
    Maar net was ze weer helemaal overstuur toen we haar in bedje legden!! Enkele keren haar er weer uitgepakt, op de kamer gebleven en geknuffeld, slaap kindje slaap gezongen (avondslaapritueel, na het badje) en uiteindelijk viel ze in slaap.

Ze heeft nooit, in die 8 maanden, zo hard gehuild! We hebben haar altijd in bedje gelegd, even aaitje, kusjes, tottie en knuffeltje gegeven, muziekknuffel aan en weggegaan. Nooit is dat een probleem geweest (soms wel enkele keren terug voor de tottie, maar verder geen probleem).

Zou ze nu toch ons aan het uitproberen zijn, omdat ze beseft dat we weg gaan?

Herkent iemand dit en wat kunnen we doen? Laten huilen klinkt erg zielig, omdat ze echt enorm overstuur is.. :(

Ze is trouwens overdag ook wel ietsje onrustiger, wat mopperig en graag bij een van ons. Zou het dan toch beginnende verlatingsangst of eenkennigheid zijn? Iemand tips?

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

beginnende verlatingsangst of 8 maanden sprong, of allebei, mijn meisje is nog net geen 8 maanden maar ik lees hier veel over kindjes die rond de 8 maanden ineens veel huilen en moeilijk slapen.
    laten huilen doen wij hier ook niet hoor, hooguit 5 minuten en dan weer even kijken, speentje, knuffelen, soms ben je er gewoon druk mee, wij hebben hier ook af en toe van die dagen.

maar als je het gedrag absoluut niet kent van je kindje dan zou het dus inderdaad verlatingsangst kunnen zijn.

3. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik dacht ook al aan een sprongetje of verlatingsangst, maar wat moet ik dan doen? Moet ik haar dan bij ons in bed leggen, of juist in haar eigen bedje laten liggen? Ik zou haar het liefst in haar eigen bedje willen laten, maar ze huilde zo ontzettend hard vannacht, wat kun je dan het beste doen?
    Van de vorige sprongetjes merkte ik alleen overdag iets (ze was hangeriger en sliep overdag minder, 's nachts gewoon goed), maar nu is het echt hard huilen (ook vaker overdag) en niet slapen... Tips?

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Even naar haar toe gaan en geruststellen/troosten. Wij haalden Justin dan wel even uit bed, tegen ons aan en dan na 2 min weer terug in bedje. Na 10 min weer terug evt even een aai over de bol en zeggen dat hij/zij nu lekker moet gaan slapen. Evt nog een keer heen, niks zeggen en aai over de bol en weer weggaan. Het kan idd een sprongetje zijn of de verlatingsangst die rond de 9 maanden (terug)komt. Is jouw kleine misschien toe aan 2 slaapjes overdag? dat kan ook nog.

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En wij lieten hem daarna gewoon even lekker huilen, je hart breekt, maar vaak was hij met een kwartiertje weer stil.

6. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Hmm.. zoals je schrijft, deden we wel altijd, als ze was aan het mopperen, terwijl we duidelijk konden horen dat ze moe was. Dan gingen we inderdaad even naar haar toe, knuffeltje, aaitje, tottie.. en als ze erg huilde pakte ik haar even op, knuffelen en als ze weer kalm was, legde ik haar terug en sliep ze daarna.
    Maar nu was ze echt heeeel hard aan het huilen, echt overstuur.. zo anders dan eerst.. :$

2 slaapjes redt ze niet, ze is 2 uur wakker en dan alweer ontzettend moe. En als ze dat derde slaapje niet meer doet, dan redt ze het niet tot na de laatste fles (19.00u). :)

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Mijn dochter is iets ouder maar ik herken het...vannacht was het hier ook weer raak. Het begint met jammeren, dan huilen, dan krijsen en dan is ze helemaal overstuur. Als we haar uit haar bedje halen snikt ze nog 2x en dan is ze stil, als we haar dan weer terugleggen begint het weer. Ik twijfelde nog of het oorpijn was vannacht dus we hebben haar tot 2x toe bij ons in bed gelegd en voila: stil was ze en ze sliep bijna direct. Ik heb haar na de 2e keer weer in haar bedje gelegd en opnieuw krijsen, maar na een kwartiertje (een eeuwigheid...:( vond het afschuwelijk) is ze in slaap gevallen (toen waren we dus al van 2 tot 5 met haar bezig geweest!). Nu vanavond weer hetzelfde maar na 20 minuten sliep ze...ben tussendoor 2x bij haar geweest; denk dat het combi is van verlatingsangst, weten dat je wel komt als ze huilt... Vind het vreselijk haar te laten huilen maar ik ben niet van plan om haar bij ons in bed te laten slapen. Benieuwd hoe het komende nacht gaat!

8. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Oh jeetje, je herkent het dus!! :(
    Dus als je haar laat huilen, valt ze uiteindelijk in slaap? Pff.. moeilijk!
    Het is hier zo gek, ze is altijd zo makkelijk te troosten geweest, was altijd meteen getroost. En dan sinds gisterenmiddag ineens dat hysterische huilen.. :$
    Ze viel gisteravond wel gewoon in slaap, maar werd om 22.00u heel overstuur wakker.. vandaag weer meteen lekker gaan slapen, maar ik zit nu al een kwartier af te wachten.. ;) Hopelijk slaapt ze vannacht wel lekker door.. 8)

Benieuwd hoe het bij jou gaat vannacht!

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Zijn we weer :D
    Hier gisteravond om half 8 in bed gelegd, weer huilen en na 10 minuten was ze stil!! Ben tussendoor nog eens gaan kijken, sliep heerlijk. Toen wij rond 24u naar bed gingen is ze wel even wakker geweest en heeft een beetje gejammerd maar dat was na een kwartier ook over en toen werd ze vanmorgen pas om 7u wakker!! Laten huilen lijkt voor nu hier dus misschien de oplossing.... ik zal je op de hoogte houden komende week haha. Succes!

10. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Wat heerlijk dat jouw meisje goed geslapen heeft vannacht! Hier ook heerlijk geslapen... Misschien had ze toch buikpijn ofzo.. :(

We zullen elkaar op de hoogte houden inderdaad, herkenning is altijd fijn in zo'n geval.. ;)

En laten huilen werkt dus bij jullie.. Ik hou het in gedachte.. :D

11. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier vannacht weer een heerlijk rustig nachtje, echt niet te geloven maar zo is het al wéken niet meer geweest! Ze heeft geslapen van 20-7u.... en NIET meer wakker geweest!! Hoe is het bij jou gegaan? Ik denk nu toch dat het laten huilen die ene nacht een goede beslissing was...hoe ERG ik het ook vond!

12. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Wij hebben ook weer goed geslapen. Ik denk toch dat het verlatingsangst is geweest. Gisteren wilde ik haar om 17.00u in bed leggen, ze was moe. Toen heeft ze een half uur gehuild en hard! :$ En als ik dan bij haar kwam, lachte ze, vooral als ik haar even pakte om te knuffelen.. Ze heeft het een half uur volgehouden en ik dus ook.. :( Ik wilde haar eigenlijk niet weer eruit pakken, want, wat voor signaal geef je dan natuurlijk.. Maar ze ging ook niet meer slapen, dat hoorde ik wel. Pff.. soms zit je zo in dubio..!
    De madame is me dus flink aan het uitproberen en -testen.. :D

Ik merk ook dat ze wat meer op mij gericht is, vanmorgen naar CB geweest en normaal ligt ze lekker rond te kijken enzo, maar vandaag zat ze steeds tegen me aan of ze strekte steeds haar handjes naar me uit.. Dus het zal de beginnende eenkennigheid wel zijn.. ;)

Wat fijn dat jouw madameke lekker heeft geslapen.. dus ze heeft weken gespookt 's nachts dan? Of regelmatig even wakker? Vermoeiend zeg! Kon je vannacht wel slapen, of lag je steeds te wachten op het eerste gilletje? ;) :D Ik heb dat namelijk wel eens, als ik verwacht dat ze wakker zal worden ofzo, dan lig ikzelf wakker en madame ligt heerlijk te slapen.. ;)

13. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ja, dat laatste heb ik. Zij slaapt en ik lig wakker :x
    Waarom? Nou, komtie:
    ...ik hoor niks. ik hoor echt niks. ik stoot mijn man aan, die slaapt uiteraard. "Zeg, wordt eens wakker! Mjaaaaaaa....tisser....
    JA! jij hoort ook nooit wat he. Nee....tisser dan.... NOU! Ik hoor Charlotte niet! Mjaaaa.....ze slaapt he schat....
    Denk je??! Hmmmmm jaaaaaa denk ut......
    ...Maar wat als ze nu eens in haar slaapzak gekropen is?
    ...En geen lucht krijgt?
    ...Benauwd is?
    ...Te warm heeft?
    ...Misschien wel... stikt...?????!!!!! :$:$:$:$
    En dan moet ik me zoooooo inhouden om niet te gaan kijken! Dan word ik wel 5x op een nacht wakker en rond 4u hield ik het niet meer uit, heel voorzichtig haar kamertje ingeslopen en na het horen van al 1 zuchtje was ik gerustgesteld....
    Terug naar bed....manlief aangestoten: 'ze slaapt nog'!!
    JA GEK HE!!! Het is half 5!!!!! Het is ook de BEDOELING dat ze slaapt! En ga jij nou ook eens slapen en laat MIJ met rust!!
    Zucht....ja das waar...truste schat.... ;)

Herkenbaar??!

14. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Whoehahahahaa..... geweldig! Ghihi... arme mannen... ;)

Ik krijg het nog wel een voor elkaar om eigenlijk te willen gaan kijken, maar dan toch nét te moe te zijn en dan manlief te vragen of hij even wilt gaan kijken..... :D :) ;)

Heb je dit ook wel eens:
    baby slaapt al een hele tijd heerlijk. Je gaat bij de deur luisteren... niks. Deur op een kiertje... niks. Stapje naar binnen... niks. Bij bedje... niks. Over baby heen hangend... ja! Ze ademt nog en slaapt heerlijk! En dan naar buiten sluipen, deur zachtjes dicht. Twee stappen op tenen naar trap. Been uitsteken om eerste trede te nemen......

WWWHHHHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!

*oeps* :) :D

15. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Jaaaaaaaaaaaa DIE ken ik ook ZEKER WETEN!!!

En dan zegt manlief heel droog: zie je wel schat.... ze SLIEP....maar nu is ze WAKKER, BEDANKT!!!!!!!!!!!!! :)
    En laat dat kind nou toch eens met rust!!

pffffff moeilijk he, eerst hoop je om zo snel mogelijk je nachten door te kunnen slapen, dan is het eindelijk weer zover en kun je niet slapen omdát je kindje doorslaapt....vreemde wezens zijn wij toch!

Wel een gezellig topic hebben we, zo met zijn tweeën haha :D

Koffie? :D:D:D

16. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Ghahaa... gelukkig doe ik dit vooral overdag, als mijn man niet thuis is. Even naar boven sluipen om te kijken of alles goed is. En maar niet ervan leren dat ze dan bijna elke keer binnen een paar minuutjes wakker is en ik dus beter niet kan gaan kijken.. ;)

Wij zijn inderdaad wel een beetje vreemd soms... En ik geniet er volledig van..! :D 8)

Och ja, feestje met z'n tweetjes kan ook gezellig zijn... :p :D

Nou, lekker! Heb je ook cappuccino? Ik heb er een 2 tompoezen (?) bij.. :D

17. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Tis een fase rond 8 maanden, zeiden ze bij mij op het CB.

18. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Zeker weten, zelfs een latte macchiato als je dat nog liever hebt,
    kom maar op met die tompoezen :D
    (de baby slaapt nu toch HAHAHAHAHA).

19. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Jammie! :p
    Ik zet de tompoes (;)) wel even op een stikkie en dan load ik hem up en dan mail ik hem je wel. :D Benieuwd hoe jij dat met de cappuccino gaat oplossen.. ;) :D

20. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Je hebt een pb, lees deze nu pas. Ben aan het werk en moet nog veel doen in WEINIG tijd dus je moet het even met een latte-macchiato-dagdroom doen helaas :)
    Bedankt wel voor het plaatje, straks even langs de bakker :D

Deel Deze Pagina