hallo ik heb een hobby, en wil daar een website voor opzetten, zodat mensen mijn creaties kunnen kopen.. ik ben echt totaal niet goed in het netjes verwoorden van zulke dingen op een website, dus ben ik voor inspitatie gaan kijken op website's van mensen die de zelfde hobby hebben,.. die teksten zijn gewoon simpel maar wel leuk geschreven, zou dit kunnen? dat ik bepaalde dingen overneem van verschillende websites? natuurlijk niet precies zoals het er geschreven staat, maar b.v de opbouw van de website, schrijfstijl enzo?
Dit mag niet. Je mag niet letterlijk de tekst overnemen ivm de copywrite. Je kunt wel een email sturen naar de website waar je het van over wilt nemen en vragen om toestemming of dit van hun mag.
Volgens mij zegt ze dat ze juist niet letterlijk hele teksten over wil nemen... (dat mag inderdaad dus ook niet). @ TS, Kan je ons niet beter om hulp vragen ?
nee ik bedoel ook niet letterlijk de hele tekst, maar de opbouw van de website zeg maar.. de manier van schrijven, hoe hun de prijslijst hebben opgesteld enzo..
Tsja hoe zouden ze sowieso ooit willen bewijzen dat je het bij hen hebt gezien? Gewoon wat dingen veranderen, of ideeën van verschillende sites combineren. Maar zeker dingen als opbouw van de site enzo, dat kun je rustig gewoon overnemen.
ja hoor dat mag wel ,al helemaal als je het niet letterlijk overneemt! heel veel succes!!! enne wat leuk zeg dat je zo site gaat maken!
Ik zou toch proberen om alleen inspiratie op te doen en daar je eigen draai aan te geven. Ik zou het persoonlijk niet leuk vinden als iemand mijn site als een soort template heeft gebruikt.
Ik zou er ook niert blij mee zijn als ik dingen van mijn website terug zou vinden bij een ander. Maar inspiratie opdoen kan natuurlijk altijd. Of als je ziet dat een heleboel websites iets op een bepaalde manier doen, dan kun je natuurlijk makkelijk ook hetzelfde doen. Sommige dingen hebben gewoon een vaste opbouw.
Mensen deden dat ook met mijn site, het mag niet en ik vond het ook echt niet leuk. Ik zou toch gewoon zelf wat verzinnen.
nee ook geen template... die heb ik gewoon zelf gemaakt haha.. ik kom niet echt duidelijk over hé gewoon de opbouw. hoe ze de website hebben ingedeeld, de schrijfstijl.. sommige woorden om iets te omschrijven waar ik zelf nooit op zou komen.. gewoon zo'n simpele dingen maar deze mag ook weer opslot,. ik weet mijn antwoord al