Welke schoen?? En wanneer??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by daniella1986, Jun 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. daniella1986

daniella1986 Actief lid

May 3, 2011
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff... vind het zo moeilijk! Ben vandaag bij 5 schoenenwinkels geweest om te kijken voor schoentjes voor m'n meisje. Overal adviseren ze wat anders!!!:(
    Ze loopt sinds ongeveer 3 weken. Nu loopt ze binnen vrijwel altijd op blote voetjes, of simpele leren slofjes.
    Nu heb ik alleen niks voor buiten. Met het oog op de vakantie (over 5 weken) wil ik toch iets hebben waar ze buiten op kan lopen. Nu is er overal opruiming, dus dan ik beter nu mijn slag slaan.

Nu was ik bij ziengs, daar zeiden ze dat ik nog een half jaar moest wachten met echte schoentjes. (zelfs die met flexzool)
    Bij een andere kinderschoenenzaak zeiden ze dat ik nu juist wel die schoentjes met flexzooltjes moest hebben. Kon makkelijk. Daar wat gepast, en laten opmeten, ik moest ongeveer maat 20 hebben.
    Andere zaak... daar had ik volgens hen maat 21 nodig.
    Laatste zaak waar ik was... daar zeiden ze dat ik maat 19 nodig had. Anders waren ze echt te groot.
    Pff... allemaal verschillende adviezen dus.

Wat denken jullie? Wel of geen schoenen? Hoeveel ruimte over in de schoen? Wel of niets iets op de groei kopen?
    Ik vind het zo moeilijk!!
    Nog ervaring met bepaalde merken o.i.d.??
    Ik hoor het graag!!! Bedankt allemaal.

2. huitje

huitje Bekend lid

Oct 18, 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Wij hebben destijds woeffies van de bristol gekocht. Eerst haar voetjes op laten meten bij ziengs. Die wilde geen schoentjes aan ons verkopen omdat nienke toen nog maar 3 weken liep.
    Maar goed ik wilde haar ook iets aan haar voetjes doen voor buiten dus ben toen naar de bristol gegaan voor niet al te dure schoentjes die een flexibele zool hadden. Deze voldeden prima en nu eigenlijk nog want ze heeft inmiddels zomerschoentjes van woeffies.

3. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    De een zegt na 3 maanden pas schoenen met flexzool, de kinderfysio zei als ze 20 meter goed stevig lopen en in de winkel zei ook iemand na 6 weken.

Nou begon mijn dochter in de winter met lopen en op leren slofjes vond ik erg koud dus ik heb gewoon een schoentje met flexzool aangeschaft. Eerst een paar van Jochie met een dun rubberzooltje en na een aantal weken toen ze goed liep shoesme flex.

Jochie flex bandschoen

4. Noek86

Noek86 Actief lid

Jun 9, 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    Hier werd in de schoenenzaken geadviseerd dat als ze goed lopen dan meteen een stevige schoen. Met harde zool. Maar ik heb idd ook verschillende dingen gehoord...

5. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Als je kindje net loopt kun je het beste voor buiten schoentjes met extreme flexzool gebruiken (bijv van shoesme, die heeft uitgebreid assortiment).... Er moet ongeveer 1cm groeiruimte in de schoen zitten.
    Houdt er wel rekening mee dat ze maar een maand of 3 met schoentjes doen, dus weet niet wanneer jullie op vakantie gaan (als je ze voor dan wil gebruiken) anders misschien nog even wachten of iets grotere maat kopen?

Als je kindje een maand of 3-4 goed loopt dan kun je naar de iets stevigere zool overstappen, maar die zijn over het algemeen ook nog best flexibel.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    wij hebben toen onze dochter haar eerste stapjes los zette, schoentjes gekocht. Haar slofjes waren namelijk te klein en ze wou ook al weken buiten aan de hand lopen ( was toen ook 15 maanden ) dus gemeten, clarks gekocht in maatje 21. Merk wel dat het per merk afhankelijk is welke maat ze heeft dus dat kan wel kloppen. Clarks passen nog in mt 21 van andere merken heeft ze 22 of zelfs groter nodig, dit liet ze ook zien met een binnen metertje in de schoenen.

Ik zou voor een schoen met extreem flexibele zool gaan, en dan gewoon een maat doe goed past, 1 a 1,5 cm ruimte.

7. frommel

frommel Fanatiek lid

Apr 26, 2010
    1,042
    0
    0
    Wij hebben een paar weken nadat dochterlief losse stukken ging lopen (dus meer dan een paar stapjes) de eerste schoentjes gekocht. Van die schoentjes met een extreme flexzool (first step bardossa) die ook goed vormen naar het voetje. Waren perfect! Ze was er wel binnen 3 maanden uitgegroeid.. We hebben nu voor de zomer nog 1 paar met die flexzooltjes, maar ze loopt ook al heel goed op regenlaarsjes en een paar schoentjes met een ietswat minder flexibel zooltje.

Trouwens een tip, meet zelf de voetjes van je kindje op met een meetlint (wel terwijl ze staan, want de voetjes rekken zich nog wat onder de druk van het gewicht!! das ook handig om bij na te denken bij het passen) en neem de meetlint mee naar de schoenenwinkel. Dan kun je de binnenkant van het schoentje zelf nameten, en trek er een centimeter bij voor groei!

Succes!

8. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    wij hebben ook gewoon flexschoentjes gekocht toen D. aan de hand wilde lopen buiten. Binnen gaan ze gelijk uit en draagt hij vilten slofjes met antislip. Als het geregend heeft wil ik niet dat hij binnen moet blijven omdat hij geen schoentjes aan mag ;) Geen hele dagen aandoen, maar voor buiten, waarom niet?

9. bloempje28

bloempje28 Actief lid

Aug 17, 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thuis en in de tuin gewoon altijd op blote voeten of op sokken (tenzij het nat is dan sandalen). Ik heb sandaaltjes gekocht, kun je goed zien hoe ze passen, (plus hij heeft brede voeten en veel andere schoenen zaten te strak) voor als we naar de speeltuin gaan, flexibel maar niet extreem flexibel, het was even wennen maar na 3 weken loopt hij er goed op.

10. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
  11. daniella1986

daniella1986 Actief lid

May 3, 2011
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie tips en reacties. Ik ben vandaag wezen shoppen.... Maar het was drama! Ze hadden bijna nergens schoentjes met flexzool in maat 19/20...
    Heb echt overal gekeken. Ga toch maar via internet kijken. Dat vind ik alleen wel erg lastig met de maat. Maar ja... Ik moet wat. Had gehoopt wat te vinden vandaag, maar helaas! Als iemand nog tips heeft voor goede sites.., graag!

12. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Heb toen voetjes op aantal plekken laten meten en ook via internet besteld. Moet je even kijken dat je ze kosteloos terug kan sturen als ze niet goed zijn. Met passen moet ze ook staan...

Share This Page