Hoi meiden, Mijn baby geeft regelmatig melk terug (af en toe een mondje) en heeft last van verborgen reflux (klachten worden gelukkig steeds minder). Ik heb steeds blauwe vlekken in haar was!! Het zijn precies de spuugvlekken, die blauwig uit de was komen. Het valt vooral op op witte was. Slabbertjes gebruik ik al heel veel en hydrofiele doeken, maar ik kan niet voorkomen dat ze ook weleens op d'r kleding spuugt. Ik krijg de vlekken er echt niet uit gewassen en kan de kleding dan dus weggooien!!! Ze krijgt voeding van het Kruidvat met een schepje Nutriton en ik geef vitamine k en d en tegen krampjes cinababy. Kan het hierdoor komen of komt het misschien door het maagzuur? Daar krijgt ze omeprazol tegen, maar dat zijn we nu aan het afbouwen. Ik gebruik wasmiddel van Neutral (voor witte en gekleurde was apart). Weet iemand waardoor de vlekken veroorzaakt worden en wat ik eraan kan doen??? Groetjes, Nati
Ik had het ook, kwam echt door het spugen. Maakte bij ons weinig uit of het met of zonder nutriton of iets was.. Ik kreeg het eruit door ze elke x maar weer een nacht in de week te zetten met schep Biotex en erna te wassen met een schep Vanish erbij. Owja en dan vantevoren (dus na het weken en voor het opnieuw wassen) insmeren ook met Vanish.. Heel gedoe, maar zo kreeg ik de kleertjes nog het schoonst. Ok, soms als je goed keek zag je nog wel de vlek maar al stukken minder.. En veel slabbertjes en hydrofiele luiers bij de hand houden, maar dat deed je al.
Ik had t op haar eerste shirtje.. eerste keer wassen nadat ze t aan heeft gehad en gelijk blauw. Heb t niet meer schoon gekregen. Daarna erg cecuur met spuugdoekjes geweest en sindsdien viel t mee.
hier hetzelfde probleem als het geen blauwe vlekken waren, waren het wel gele vlekken die ik er op een gegeven moment ook niet meer uit kreeg. zo zijn liam zijn babykleertjes dus allemaal in de kliko beland want je kan het gewoon niet meer gebruiken. vind het wel heel erg jammer zaten zoveel leuke dingen bij en een volgend kindje kon het echt niet meer aan. gelukkig was liam met 1 jaar van zij reflux af want ook groente en fruit hapjes in combinatie met gal zijn een drama. mochten we ooit weer kindje krijgen met reflux houd ik in ieder geval de wastips hier in gedachten.
Als de kleertjes gewoon wit zijn.... Emmer pakken, flinke scheut chloor erin, heet water erop. Kleertjes/hydrofile luiers/spuugdoekjes 1 voor 1 laten zakken en dan wat op en neer halen en dan erin laten zakken en dan de volgende. En dan voor een uur of wat in de emmer laten. Was is keurig schoon bij mij Na die tijd, even afspoelen onder de kraan, en hun gewoon weer in de wasmachine. Zelfs oudere spuugvlekken krijg ik er nog uit.
Mijn dochter drinkt geen fles meer maar toch had ik een paar weken terug een romper met ook van die blauwe vlekken erin en krijg het er ook niet meer uit. Overigens toen ze wel nog melk dronk heb ik nooit de melk eiwit vlekken uit de kleding gekregen en dat waren echt vlekken onder het kinnetje alleen met zo'n klein flesje van Dr Beckem wilde het er nog wel eens uitgaan. Maar dit waren echt andere vlekken dan die blauwe vlekken.
hier zet ik kleertjes met (spuug)vlekken altijd meteen in een emmer met groene biotex. totdat het de was in gaat. zo droogt het niet in. voordat het de was in gaat, smeer ik er ossegal zeep op. vlekken zijn er bijna altijd uit. even offtopic: waarom geef je je kleine vitamine K?? je zegt dat ze kruidvatvoeding krijgt. vitamine k moet/mag je alleen geven als ze borstvoeding krijgen. in flessevoeding zit al vitamine K. is voor bloedstolling dus niet goed om dit extra te geven. (of het moet een reden hebben, dan houd ik mn mond)
Regelmatig een kookwas draaien met een vaatwastablet of schoonmaakazijn, wasluis kan je vaak niet zien en niet ruiken maar toch zit het er. Het kan vlekken een rare kleur geven. Wat betreft de vlekken van oude kleertjes gewoon in een emmer water met vanish white, als het er na een nacht weken nog niet uit is laat ik het nog een dag of 2 staan. Alles is eruit gegaan. Had altijd van die vieze gelige vlekken in de witte kleding maar daar gaat het wel mee uit. Kleding niet weggooien hoor, da's zonde!!
Goed, ik ben dus niet de enige met het blauwe vlekken probleem. Ik vroeg me al af of het wel normaal was, want ik hoor er nooit iemand over. Ik zei al voor de grap dat mijn dochtertje een smurf heeft ingeslikt die alles blauw maakt. Het shirtje, waarmee mijn dochter uit het ziekenhuis kwam, is op die manier dus ook verpest en daar heb ik vandaag wat tranen om gelaten, want dat pakje wou ik heel graag bewaren. Dank voor alle tips in ieder geval, ik ga ze een voor een proberen! Droebeltje, dat van de vitamine k wist ik niet!! Ik was begonnen met borstvoeding en de kraamhulp vertelde dat ik de vitamines moest geven. Nooit bij stil gestaan dat het met flesvoeding niet meer hoeft of zelfs kwaad kan! Ik heb het flesje gelijk weg gehaald - handig dat ik van de week net een nieuwe heb gehaald, haha.
Het is een wit shirtje met de rode tekst 'Hello, I'm new here'. Manlief is net even naar de drogist geweest en kon daar geen chloor vinden, maar heeft vlekkenmiddel meegenomen. Dat ben ik nu aan het proberen. Hoop zooooo dat het helpt! Voortaan ga ik alles wat mooi moet blijven maar meteen uitwassen en/of inweken, ben bang dat er niets anders op zit.
Dat zijn de eiwitten uit de melk. Meteen na het spugen met koud water spoelen. Weken in Biotex, en zo heet mogelijk wassen. Jammer genoeg mogen wasmiddelen met fosfaten niet meer verkocht worden, want daarmee kreeg je het er veel beter uit!