Ik ben het zo zat voorlopig

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 12 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Afgelopen week ruzie gehad met mijn schoonmoeder. Wat begon over kerst is dus geëscaleerd in een ruzie over alle irritaties van voorgaande jaren en terug.
    Zijn gewoon bepaalde dingen gebeurd (van beide kanten) waar we ons dus aardig op hebben zitten vreten.
    Dit hebben we maandag uitgepraat. Tevens, dat dacht ik eigenlijk.
    Maar gister kwam er weer wat nieuws bij:

Mijn zusje heeft een relatie met de broer van mijn vriend (we houden het in 1 familie :p).
    Nu waren er wat dingen voorgevallen tussen mijn zusje en mijn schoonouders (ik hou me daar verder afzijdig van, dat is namelijk niet mijn pakkie an, dat vechten ze maar zelf uit).
    Dit vertelde mijn sm aan mijn vriend en die heeft er daarop iets uitgeklapt tegenover sm, wat dus iets was tussen mijn zusje en ouders. Iets wat hij ECHT niet had mogen vertellen en heb hem dan ook vriendelijk gevraagd of hij duidelijk wou maken aan zijn moeder dat dit niet doorverteld mocht worden, want dit hoefde niet uit te komen.
    Dinsdagavond bleek dit dus wel het geval te zijn geweest, sm heeft het aan mijn zwager verteld en die heeft het dus weer tegen mijn zusje verteld.
    Dit HAD dus kunnen uitlopen in een fikse ruzie tussen mijn moeder, mijn zusje en mijn vriend, maar dit is gelukkig niet het geval geweest.
    Maar ik vond het gewoon zo lullig, dat het tegen de wens van mijn vriend in toch door is verteld :$ en op het moment dat mijn vriend haar daarmee confronteerde, begon ze te lachen!!! En maakte ze de opmerking: Nu weten ze in ieder geval eens hoe is als er gestookt wordt.

Nou mijn bek viel letterlijk open, want van stoken is geen sprake. Ik moedig mijn vriend juist altijd aan om een goede relatie met zijn familie te behouden en het contact te houden.

Tuurlijk spelen mijn zusje en ik wel eens wat aan elkaar door, maar uiteindelijk doet iedereen binnen de familie dat wel. Dus ik vind dat niemand daar elkaar op aan kan kijken. Ik ook HUN niet. Op dit van mijn ouders na dan, want dat stond er compleet buiten.

Het enige wat daar eigenlijk mee gebeurde was dat mijn vriend verhaal ging halen over wat er geroddeld was, maar met zijn snuggere hoofd eigenlijk alleen maar vertelde hoe ik het opvatte, waardoor het leek alsof mijn zusje de vreselijkste dingen had gezegd, terwijl dat niet waar was.
    Toen ik aan mijn vriend vroeg of hij dat even recht wou zetten, geloofde ze hem niet! Volgens haar heb ik mijn vriend ertoe aangezet om dit te zeggen :).
    En zo zijn er tijdens die ruzie wel meer dingen gebeurd wat echt lullig was eigenlijk. Het was bijv. niet normaal dat mijn vriend zich voornamelijk achter mij plaatste. En eigenlijk heb ik van het begin af aan mijn fout toegegeven, maar sm is nog steeds in de veronderstelling dat zij niks fout heeft gedaan. Dus ik word puntje bij paaltje door iedereen uit dat gezin scheef aangekeken en eigenlijk ook een beetje aangevallen.

Ik zit gewoon momenteel echt niet zo lekker in mijn vel en ben echt hard aan het werk om mezelf beter te voelen, maar dit soort dingen zorgen dat ik makkelijk weer terug kan vallen.
    Mijn Cesartherapaute was hier ook niet zo blij mee. Want iedereen weet van mijn situatie. Ik heb dus nu ook maar even voor mezelf gekozen om daar even tijdelijk niet over de vloer te komen.
    Dat komt wel als ik mezelf sterker voel. Mijn vriend en mijn zoontje mogen daar natuurlijk gewoon heengaan, maar ik neem afstand.
    Vooral omdat het me al zoveel moeite kost om überhaupt de auto in te stappen momenteel en dan ga ik niet zo'n zware rit tegemoet om vervolgens in een beladen sfeer terecht te komen.

Voor mijn vriend heb ik maar tegen zijn moeder gezegd dat het wat mij betreft maandag al uitgepraat was en dat we dat maar zo houden, maar alles bij elkaar genomen ben ik gewoon onwijs pissig en heb het gevoel dat in inschik terwijl ik het ECHT niet eens ben over bepaalde dingen en ECHT zwaar kwaad ben over de manier waarop bepaalde dingen zijn gegaan en gebracht.

Zo moest ff mijn ei weer kwijt hoor, lucht wel ff op hahaha.

2. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Wat fijn dat het al een beetje oplucht ;)

Wel vind ik het altijd vervelend als er bij een ruzie dingen naar voren komen waar mensen blijkbaar al tijden last van hebben. Oude koeien dus. Bespreek het dan op het moment zelf denk ik dan.. ;) Ben je mooi klaar mee.

Maar goed, het ligt nu allemaal op tafel en je doet er echt verstandig aan om het even van je af te zetten. Houd je daar ook aan dan, wat voor commentaar je er ook op zal krijgen. Familie is toch al zo moeilijk om mee om te gaan (je hebt nu eenmaal ergenissen, maar je wilt niemand kwetsen) en nu is het ook nog allemaal in 1 familie! Neem even de tijd om alles helder te krijgen voor jezelf, want als je nu reageert hier op dan is dat vanuit woede en dan zeg je misschien dingen die je nooit meer terug kunt draaien. Als je straks wat rustiger bent, vertel je gewoon nog 1 keer wat er op je hart ligt en dan moeten zij (je sm) maar kijken wat ze er mee doet. Dan is het haar probleem geworden en niet meer die van jou. Denk aan jezelfen aan jouw gezin! ;)
    Succes!

3. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    jeetje jij hebt het niet getroffen met je sm.

misschien een tip, of heb je miss al gedaan.
    Ik praat ook met mijn familie over mijn sm, om gal te spuwen. dat jij en je zusje nu dezelfde sm hebben neemt niet weg dat zij misschien wel een goed luisterend oor is om dit aan te horen, als zus zijnde.
    het is miss handig als je ff lekker met je zusje een bakkie doe en je hart lucht over jouw sm, en dat ze dat dan even niet moet zien als geroddel over haar sm, maar dat jij als zus even je "ei" kwijt moet bij iemand die dicht bij jouw staat.
    En zo voorkom je dat jij door jouw familie scheef wordt aangekeken, want dat is nergens voor nodig. Als jouw sm een pispaal nodig "prima", dat betekent niet dat jij dan ook de pispaal moet worden in jouw familie.

mijn lief schuilt soms ook achter bij als het om zijn moeder gaat, en soms krijg ik een bak stront over me heen. ik zeg nu regelmatig "dat weet ik niet, moet je aan je zoon vragen". ben ik er vanaf en zit ik er niet tussen en kan ik ook niets verkeerd zeggen.
    Enne ik krijg dus steeds minder de bak met stront... heeeell fijn kan ik je zeggen.

suc 6

4. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ja met families een beetje over elkaar klagen moet ook kunnen, nu is mijn zusje dan makkelijker, omdat we dezelfde sm hebben.

Deel Deze Pagina