1e posi ovu test gelijke strepen, dag later één streep donkerder, te vroeg??

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by elsa, Mar 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elsa

elsa Bekend lid

Mar 14, 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    He hallo,

Ik heb een vraag aangezien ik pas sinds twee maanden bezig ben met ovulatietesten. We hebben een zoon van 3 maar na de zwangerschap heb ik een zeer onregelmatige cyclus overgehouden, dus een tweede komt niet zomaar vanzelf.

Nu ben ik dan toch maar begonnen met ovulatietesten en vorige maand kon ik mijn ei niet vinden, maar gisteren wel!

Duidelijk twee dezelfde strepen, even donker op dag 11 bij een cyclus van 28 dagen dagen (daarvoor steeds 25 of 26), vandaag is teststreep echter nog donkerder.

Betekent het dan dat ik vandaag mijn eisprong heb of gisteren ook al en dat dit dag 2 is? We hebben nl. gisteren wel geklust en ben nu bang dat het te vroeg is geweest.....Manlief is de rest van week niet thuis dus dat zou dan wel balen zijn.......

Maar goed, kunnen jullie antwoord geven op mijn vraag? zijn twee donkere gelijke strepen voldoende voor een eisprong of is één meer donker nog beter?

Alvast super bedankt voor het meedenken!

2. sjansie28

sjansie28 Fanatiek lid

Jan 16, 2008
    2,325
    0
    36
    Twentuh
    Ik geloof met ovu testen dat de test streep donkerder moet zijn als de controlestreep!
    En dan springt je ei geloof ik tussen 24 en 48 uur (dat weet ik niet helemaal zeker)

3. elsa

elsa Bekend lid

Mar 14, 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    ik gebruik die van zwanger en kids en daar staat dat de lijntjes even dik of de teststreep moet dikker zijn, maar ik heb nu beide gehad........

4. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ben net zelf ook 2 maandjes bezig met ovulatietesten....
    Dus het is niet dat ik er heeeeeeeel veel van weet...

soieso kan je niet 2 dagen een eisprong hebben...
    Tenminste als je het zo bedoelde....:p

Je heb je eisprong maar 1 dag alleen de ovutesten geven 24-48 uur van te voren aan dat ie gaat springen dus je kan wel 2 dagen positief testen:)

Maar ik zou als ik jou was uitgaan van de donkerste.. want hoe donker het streepje hoe meer LH er in je urine zit....
    Dus dan is die met de donkere streep beter, dus je eisprong komt er nu snel aan!:D

En sperma kan wel een paar dagen overleven dus je heb nog kans hoor:)

5. Laurie

Laurie Fanatiek lid

Feb 29, 2008
    2,188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Des te dichter op je lh piek je test des te duidelijker het resultaat. Het betekent dat op het moment van de test je eisprong nog niet is geweest maar zal springen binnen 24-48 uur.

6. Ospiri

Ospiri Actief lid

Apr 5, 2010
    248
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ik had precies hetzelfde vandaag, gisteren een positieve test (jeeee, na 2 weken negatieve ovutesten toch een vreugdedansje waard) en vandaag een nog donkerdere test.
    Snap ook niet helemaal wanneer m'n ei dan komt want ik had juist eergisteren krampjes waarvan ik dacht dat het de eisprong kon zijn. Beetje verwarrend allemaal :)

Ik denk juist dat het bij die eerste al begint te tellen dus dan zou je zeker nog op tijd zijn!
    Succes!

7. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Je bent in elk geval niet te laat geweest ;).
    Denk dat je ei morgen springt, hooguit woensdag.

8. elsa

elsa Bekend lid

Mar 14, 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    ah, oké.......

pfffff, tis ook wat zeg met die testen :)

bij de eerste hebben we die niet nodig gehad, dus ik moet het nog ff leren zeg maar.

denk inderdaad dat de test gisteren al goed was en vandaag nog beter dus dan heb ik in ieder geval kans gehad door gisteren gezellig te doen met manlief!!

hahaha, we wachten af, spannend weer.

9. elsa

elsa Bekend lid

Mar 14, 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Nou, vandaag wederom een dikke positieve test met een nog dikkere streep dus denk toch dat het zo werkt dat je bij de gelijke strepen aan je vruchtbare periode begint en hoe dikker de teststreep hoe vruchtbaarder je bent ofzo ?!? ;)

10. Evira

Evira Fanatiek lid

Feb 18, 2011
    1,533
    0
    0
    Welke ovulatietesten gebruik je? Dit klinkt als uitslagen van Kruidvat....

11. elsa

elsa Bekend lid

Mar 14, 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    ik gebruik die van zwangerschap en kids.
    strepen beginnen nu af te zwakken dus het lijkt er toch wel op dat ze kloppen. ik voel mijn eisprong meestal ook wel en dit komt wel overeen. ik vind ze niet betrouwbaar op de dag af, maar ik weet in ieder geval wanneer mijn vruchtbare week is, nu af en toe klussen deze week en dan zien we wel weer verder :)

Share This Page