Op zoek naar de naam voor de tweede jongen, en we komen er zelf niet echt uit deze keer. Daarom ben ik toch eigenlijk wel op zoek naar andere meningen, en het is toch niet zo gebruikelijk om er met vrienden over te overleggen. En misschien komen er nog goede ideeën bij. Wij zijn op zoek naar een jongensnaam. De oudste heet Laurens. Onze 'eisen': - Niet beginnend met een L, een V of een P. - Minimaal twee lettergrepen, bij voorkeur eindigend op een medeklinker (die namen blijken we het mooist te vinden) - Beetje 'hockey' mag. - Nederlands uit te spreken, is wel fijn als het ook een beetje te doen is in het Engels. Onze lijst momenteel: - Maurits --> vinden we beide heel mooi, maar ik vind het niet zo mooi klinken naast Laurens, omdat je 2x de au-klank hebt, gevolgd door een r en een s. - Floris --> vinden we beide mooi, maar is wel de naam van een kennis - Fabian --> vindt mijn man niet super - Kasper --> is de naam van de zoon van een neef van mijn man en valt daarom af - Manuel --> vind ik mooi, vindt mijn man niet mooi Andere opties? Welke naam van bovenstaande vinden jullie het mooist? En zou Maurits naast Laurens kunnen volgens jullie?
Ik vind Floris en Maurits erg mooi! Floris wel iets mooier bij de naam van jullie zoon. Misschien nog: Matthijs, Mathijs Florian Vincent Simon Tobias Rogier Hugo Thomas Olivier Thijmen Samuel Raphaël, Rafaël Reinier Julius Rutger Oscar Joris
Ik vind Maurits wel kunnen hoor maar Floris vind ik leuker. Ook omdat de namen dan minder op elkaar lijken.
Daniel Tristan Fabian Benjamin Nathaniel Tobias Jonathan Matthijs Gabriel Julian Maurik Jurgen Mathias Jurriaan
Maurits is wel mooi maar lijkt qua klank inderdaad erg op Laurens. Ik vind Kasper het mooist. Ik ken zelf een Laurens met als broer Frederick en een Laurens met als broer Maxim. Misschien nog Arthur Florian Marcus Olivier Maurice Diederik Hendrik Simon Nicolas
Mathijs is een stiefbroer, Florian een kennis, Daniel en Thomas zijn neefjes en Tobias en Marcus had ik ook besproken, maar was ook geen optie vanwege negatieve associatie. In dit geval is mijn man wel de lastige factor hoor . Jurriaan, Reinier en Jurgen hebben we inderdaad ook als goede optie besproken, maar mist net de wow-factor voor ons. Julian is een top-zoveel naam volgens mij? Dat wilden we eigenlijk ook niet. Ik vind het verder wel een mooie naam namelijk. Toch wel een lichte voorkeur voor Floris dus begrijp ik tot nu toe.
Floris vind ik heel mooi! Florian, Julius, Olivier, Reinier, Diederik en Tijmen vind ik er ook mooi bij passen.
Julan? Was mijn favoriet. Klinkt als Julian maar dan 2 lettergrepen en geen top 10 naam. Daarnaast vind ik Floris het leukst. Toch juist een compliment voor die kennis dat het zo'n leuke naam is?
Als ik het hardop uitspreek struikel ik een beetje over de namen Maurits en Laurens. Maar bij Maurice gaat het juist weer goed. De namen bevatten beide wel 'au', maar qua uitspraak vind ik het toch anders klinken. Komt doordat de klemtoon bij Maurice toch bij de i ligt en bij Laurens bij de au. ( hoe ik het uitspreek dan ) Vind het verder wel leuk samen klinken
Van jullie lijstje vind ik Floris het leukst! Verder: Aron, Arthur, Bastiaan, Benjamin, Boris, Christian, Daniël, David, Elias, Fender, Florian, Gabriël, Gideon, Jonas, Jonathan, Julian, Julius, Marius, Marnik, Marnix, Martijn, Mathias, Mathijs, Morris, Olivier, Oscar, Quinten, Romijn, Ruben, Samuel, Sebas, Silvijn, Simon, Thijmen, Thomas, Tobias, Tristan, Wessel, Willem, Yannick
Daniël Silvijn Julan Thijmen Vincent Simon Sijmen Jurgen (Benjamin, Julian en Roderick) 3lettergrepen wel.
Laurens & Jesper Laurens & Sander Laurens & Benjamin Laurens & Joris Laurens & Quinten Laurens & Pepijn Laurens & Kylian Laurens & Xander
L.aurens en M.aurits vind ik persoonlijk een iets te hoog Jip en Janneke gehalte hebben.. Los uit jullie lijst vind ik Fabian veruit de mooiste. Andere opties zonder de L, V of P: Jurjen Jurriën Jurgen / Jörgen Merijn Merlijn Thijmen Robin / Robbin Roland Winston Wessel Hessel Quinten Kylian Kian Kyano / Kiano Berend / Barend Joël Jamie Matthias Tygo Thiago Terry Aiden Clemens