En het is een jongen!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Dubbelfriss, 24 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Top thanks! Merijn vind ik ook echt heel leuk alleen die heeft niet mn eerste voorkeur omdat een achterneef Marijn heet (heb er geen contact mee) en met zn moeder (tante dus) ook eigenlijk niet, zie haar enkel bij familiebijeenkomsten of begrafenissen ofzo....maar lijkt me een beetje raar, niet? Al hebben de namen wel beiden een andere betekenis.

2. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Achterneef is wel ver weg hoor.. en al helemáál als je er toch eigenlijk nauwelijks contact mee hebt.

Misschien was t nog wat anders als het een unieke naam was geweest (zo van: die moet je haast wel van je achterneef "gepikt" hebben), maar dat is met zowel Marijn als Merijn niet het geval.

PS: ik had zelf Merijn geheten als ik een jongen was geweest ;)

3. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Oooo wat leuk!! Ik vind t echt een leuke naam, maar ik twijfel dus nu omdat t in de familie voor komt. Moet mn moeder eens vragen wat ze ervan vindt. Zij heeft ook geen contact met hem zelf. Maar wel met haar half-zus. Niet zo heel regelmatig maar toch.. Dankje voor je reactie !;)

hummeltje5 vindt dit leuk.
  4. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Help! Mijn man en ik komen er maar niet uit... We hebben echt diverse meningen. Mijn voorkeur gaat nu uit naar Morris of Sem. Mijn man vind ze wel oke, maar nog niet de naam. Hij vindt de naam winston geweldig. Maar ik vind die naam echt niet leuk, ook niet passend voor de tijd van nu eerlijk gezegd. En niet passend bij onze dochter. Hij blijft er over bezig dat ik er nog maar eens over na moeten denken, maar ik vind het gewoon geen echt leuke naam. Heb al vele namensites bezocht, mijn man daarentegen doet helemaal niks dus de suggeties komen vooral bij mij vandaan. Heeft iemand nog ideeen? Mijn man vindt engelse namen wel mooi, ik ben meer van de korte nederlandse namen..er moet toch een middenweg zijn

5. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Winston vind ik persoonlijk van alle tijden.
    Maar als jij m 100% niks vind dan is dat gewoon een overduidelijke nee.
    Zo komt hier Raphaël er niet door. Vind manlief mooi en ik vind t een naam waarbij ik spontaan kokhalsneigingen krijg. No way dus :D
    Morris en Sem vind ik zelf ook 'wel oké', maar meer niet zeg maar :rolleyes:

Maar naar mijn idee zijn er zát korte namen die zowel nederlands als engels lijken, denk bijvoorbeeld aan:

Luuk
    Milan
    Wess
    Finn
    Mo
    Paul
    Sam
    Mats / Mads
    Vic
    Leon
    Nick
    Mick / Mik
    Milo
    Nico
    Mart
    Bart
    etc.

6. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Raphael vind ik dan best weer mee vallen, zeker met de afkorting Raf. Zo zie je maar hoe meningen kunnen verschillen. Van jou lijstje vind ik Fin (of Flyn) ook wel leuk. :) thanks, zet hem er eens bij.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  7. MamaJH

MamaJH Lid

23 okt 2016
    43
    11
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Seth! Gulden middenweg als je het mij vraagt! :thumup:

Dubbelfriss vindt dit leuk.
  8. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    O ja, thanks! Die hadden we aan het begin van mijn zwangerschap al eens door ons hoofd laten gaan, maar niet meer over gesproken. Ik zet hem erbij !

9. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Nog iemand suggesties. Help me...... :)

10. Betsy

Betsy Niet meer actief

Oliver?

11. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Ik vind het een mooie naam maarnzo het te man van mn zus ! Mijn man zou trouwens toch nog eens nadenken over morris. Wat vinden jullie van deze naam? Vind m zelf wel stoer, maar soms heb ik het idee dat de naam niet zo gemakkelijk "roept" of ligt dat aan mij?

12. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik vind Morris een hele leuke naam.

13. Sunna

Sunna Fanatiek lid

10 okt 2017
    1.103
    600
    113
    Morris vind ik erg leuk!

Misschien nog
    Owen
    Jonas
    Victor
    Lenn
    Jack

14. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Dankjewel, neemt toch wat twijfel weg! Lenn vind ik ook wel wat. Zet hem op t lijstje.

Sunna vindt dit leuk.
  15. Vidah

Vidah Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.751
    964
    113
    Vrouw
    Morris vind ik heel mooi!

Andere suggesties:
    Dinand
    Quint
    Novan / Novin
    Sid
    Viggo / Vigo
    Dean
    Neal / Neil
    Evan
    Ronin / Rodin
    Ronan / Rodan
    Mick
    Lennon
    Dion / Deon
    Joren
    Sef / Sev
    Ivan
    Jonah / Joah
    Nathan
    Ferron / Ferran / Ferris
    Kai / Kay
    Jorne / Jorn
    Nils
    Jilles / Jillis
    Jelt / Jent

16. Merell90

Merell90 Bekend lid

30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Leuk dat je Morris zo leuk vindt, die heb ik geopperd hihi. Ik vind hem dus ook erg leuk en stoer. En niet moeilijk uit te spreken.

Nog andere opties:
    Jake
    Quinten/Quinn
    Quince
    Colin
    Jamie
    Ferdi
    Logan

Succes met kiezen!

17. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Ik heb niet echt suggesties voor je, maar herken mezelf heel erg in jou verhaal. Ml hield aan 1 naam vast, vond ik niks, en hij vond dat ik er nog maar eens over na moest denken want dat moest DE naam worden.
    Vreselijke naam vond ik het. Zijn favoriet was Brent,, die van mij Julan. Hij vond mijn naam vreselijk.
    Alle verdere suggesties kwamen bij mij vandaan, hij deed verder niks. Ik had al tig sites bezocht, en wist me geen raad meer.
    Uiteindelijk nu sinds een paar weken een naam gevonden waar we beide achter staan, overigens wel een top 10 naam, maar dat is niet anders.

Hopelijk komt het bij jullie binnenkort ook goed, succes!

18. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Precies wat jij beschrijft, zo is het hier ook inderdaad. Alles waar ik mee kom is dan ook weer niet goed. Nu zelfs ook een naam uit de top 10, maar toen zei ie weer dat hij Morris dan toch misschien wel leuk vindt... Ik heb wel gezegd dat ik me graag wil binden aan de naam binnenkort want van dat getwijfel krijg ik alleen maar stress.

19. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Haha dus jij was dat;). Morris idd hier tegen gekomen op het forum!

20. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Babynames app? Soort tinder voor namen ;)

Overigens ben ik helemaal voor Sem! :)

Deel Deze Pagina