En het is een jongen!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Dubbelfriss, 24 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Dankje lief!!! Had ik al geprobeerd maar geen nieuwe ideeen opgedaan. Mijn man zou nadenken over Morris of Sem. Vindt beiden namen echt heel erg leuk, al heb ik een beter gevoel bij Sem. Klinkt stom maar voor dit jongetje heb ik het idee dat t beter matcht . Nogmaals Morris blijf ik leuk vinden. Hoop dat t dus sowieso een van deze twee namen wordt.

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.329
    10.295
    113
    In plaats van mees is mason dan ook een leuke naam, hoor je ook niet vaak

3. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Het is niet mijn smaak.
    Ik vind Lenn daarentegen veeeeeeeeeeeeeeeeeeele malen leuker!
    En Sem vind ik wel heel erg doorsnee!

Dubbelfriss vindt dit leuk.
  4. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Lenn staat inderdaad ook op het lijstje :). Zag dat Sem inderdaad in de top 10 staat, maar in mijn buurt wordt dat niet zo heel veel gegeven eigenlijk. Mees dan weer wel. En Mason is helemaal niet onze stijl. We blijven zoeken :) hoop dat we er snel uit zijn. :)

hummeltje5 vindt dit leuk.
  5. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik hoop het ook voor je!
    Hier inmiddels de 34 weken gepasseerd en we zijn het pas sinds gister over 5 van de 6 namen (3 jongens- en 3 meidennamen) eens. Nu de laatste nog!

6. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Is het niet beter om dan te kiezen tussen die namen ? Ik bedoel, hoe meer namen, hoe moeilijker niet? Wat is jullie stijl van namen?

7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik denk dat jij het iets anders opvatte dan ik bedoelde ;)

We weten het geslacht nog niet en geven ons kindje dus sowieso 3 namen.

Is wel een beetje waar ja dat het wat lastiger is als je je kind 3 namen wilt geven, maar ja.. dat willen we nou eenmaal :rolleyes: (heeft onze zoon ook)

We houden van franse, niet te veel voorkomende namen (dus geen Aimée of Amélie ofzo).

8. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Oooh je bedoelt met 3 namen inclusief de doopnamen erbij ? Of ....?

9. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Doopnamen doen we niet aan.
    We geven gewoon 3 namen (waarvan de eerste de roepnaam) :D

10. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Haha hoor je ook niet meer veel. Wel gedurfd! Maar wat moet ik me erbij voorstellen? Ken wel veel dubbele namen zoala jean paul, jan willem zoiets. Is t dus iets in deze trant met een naam erbij?

11. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ehh nee ;)
    Als voorbeeld namen: ons kind krijgt de namen Jan Piet Kees en we noemen hem Jan.

12. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Ok, i get it. Vanwaar deze keuze ? Heeft wel iets, hoor je niet vaak

13. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Is begonnen toen ik in verwachting was van onze zoon.
    We wilden ons kindje vernoemen naar beide opa's (waarvan er één overleden is en die beiden dezelfde nederlandse naam hebben).
    Maar wij houden van franse namen dus de naam van de opa's zou sowieso een tikkie moeten worden aangepast.
    Daarnaast willen wij niet direct vernoemen zoals ze vroeger vaak deden (toen alle eerstgeboren jongens dezelfde naam als hun vader kregen). Vinden wij een tikkeltje ouderwets. Dus zou ons kindje al minimaal twee namen moeten krijgen (houden er ook niet van om een naam zoals Johannes te geven, terwijl je je kind dan Jan noemt).
    Omdat ik al een tijdje een jongensnaam op het oog had, maar deze net niet mooi genoeg was voor de 1e plek, én omdat de eerste naam die we op het oog hadden hetzelfde initiaal heeft als de 'vernoemnaam' (en ook hetzelfde initiaal als onze achternaam), hebben we er dus voor gekozen om te kiezen voor de mooie eerste naam - de mooie naam die een eerste plek net niet haalde dus op #2 kwam om dezelfde initialen van naam #1 en #3 'te breken' - de vernoemingsnaam.

Als voorbeeldinitialen: ons kind heet nu V.E.V. Vervoorst

14. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Ik begrijp het. Dacht in eerste instantie dat je gewoon niet kon kiezen tussen de namen omdat namen vernoemen vaak bij doopnamen gedaan wordt. :).

Wij zijn er nog steeds niet uit, althans, manlief doet moeilijk. Bij alles wat ik zeg kan moet hij over nadenken, paar dagen later weer gevraagd en mijn vooren nadelen bij de namen genoemd. Dat vind hij dan bv niet steekhoudend. Pff wordt ee een beetje gek van

15. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hier gebeurt de namenkeus zo:
    ik maak lijstjes en als ik het op mn heupen krijg bespreken we die (al dan niet een paar dagen later als dat zo beter uit komt).
    Manlief moet dan zeggen of ie t leuk vind (dan zet ik er een + achter), niet leuk (-), of wel oké (~).
    Zo kunnen we beiden de namen die hij oké tot leuk vind weer even laten bezinken.
    Een week (of wat) later kijken we dan weer kritisch naar de + en ~ lijst. Zo kom je eigenlijk altijd wel tot een top 3 wat het vaak makkelijker maakt (hier was de top 3 er erg snel omdat mn man er 3 leuk vond van de 25 à 30 :rolleyes:).

16. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    25 a 30 namen? Wooow nee aan dat aantal komen we bij lange na niet. Hebben er nu 3 die we beiden wel leuk vinden :). Maar ja miss heb ik iets aan jouw tips. Zal t eens voorleggen ;)

Deel Deze Pagina