Eerste bezoek aan de VK

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Hummeltje 1, 20 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Vrijdag 23 dec is het zo ver, we hebben dan onze eerste afspraal bij de VK.
    Vindt het heel spannend wat er allemaal gaat gebeuren :)
    Heb hier en daar wel gelezen dat je behoorlijk wat vragen krijgt.
    Zijn er ook mensen die bij het eerste bezoek gelijk een echo kregen?
    Ik ben vrijdag 7 weken en 3 dagen zwanger, geen idee of je dan al iets op een echo ziet.
    Spannend spannend hihihihihihi :)

2. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Krijg je alleen een intake ? Of ook een echo? Als het goed is moeten ze wel wat kunnen zien! Succes vrijdag lekker genieten

3. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik kreeg bij de intake ook direct een echo ja. Ik bleek toen 6 + 0 te zijn en we konden meteen het hartje al zien kloppen.

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik loop al jaren in het ziekenhuis en heb vrijdag voor het eerst een intake bij de verloskundige. Ik heb inmiddels in het ziekenhuis al echos gehad, goede.

Heb gewoon alle vragen van te voren via de mail aan de verloskundige gesteld en ze gaf op alles direct antwoord, super:

Ja we doen een echo (ik ben ruim negen weken) eerst uitwendig lukt dat niet (heb overgewicht) dan inwendig.

Ja een wat volle blaas is handig bij uitwendige echo, maar je hoeft niet op klappen te staan.

Hoevaak krijg je een echo. Drie keer (even uit mijn hoofd) maar als je onzeker bent, kan er altijd een extra gemaakt worden.

Dus ik zou zeggen..lees hun site, als je van te voren vragen hebt, stel ze gewoon. Volgens mij is het voor alle vrouwen spannend hoor..

Heeeeel veeeeeel plezier bij de intake en op naar een super goede echo!

5. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Heel veel plezier, zou leuk zijn als je meteen een echo kreeg. Ik kreeg bij de intake inderdaad een echo, maar er zijn ook meiden die pas later een echo krijgen. Ligt dus aan de praktijk.

6. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik had alleen een intake bij t VK en de eerste echo zou ik eigenlijk pas met 10 wkn krijgen (termijnecho) Maar ivm bloedverlies met 6 weken mocht ik eerder komen voor een echo. Alles was gelukkig goed :) konden een mooi hartje zien kloppen (net een knipperlichtje) en dan het verschil met 10 weken was ook zo bijzonder! Heel leuk om te zien, toen zat alles er al op en aan :D Geweldig!

*edit* Ik kreeg trouwens een uitwendige echo.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij mij waren de intakes bij de VK altijd echt gewoon intakes: vooral vragen beantwoorden, geen echo nog, maar wel een formulier mee om een afspraak voor termijnecho te maken, (tussen 10 en 13 weken).
    Verschilt allemaal nogal per verloskundigenpraktijk en is meestal op de site te zien/lezen of een VK zelf echo's doet of gebruik maakt van een diagnostisch centrum, hiervoor.

Bij 7 weken zou je een hartje moeten zien kloppen, maar het gebeurt ook regelmatig dat je fors teruggezet wordt en dan kan het zijn dat je nog geen hartje ziet kloppen op een echo. Voorveel VK's reden om pas een eerste echo te maken rond de 12 weken dus...

8. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Hallo meiden

Super bedankt voor de reacties
    Ik probeer in dit verhaal weer antwoord te geven op jullie.
    Had indd op de site gekeken van de VK praktijk maar daar hebben ze met opzet niet heel veel info opgezet omdat ze liever willen dat je dat aan de mensen daar zelf vraagt.
    Toen ik een paar weken geleden de VK aan de lijn had zei ze ook dat ze heel veel vragen zou gaan stellen.
    Ga er dan ook een beetje vanuit dat ik morgen geen echo krijg al hoop ik het natuurlijk wel ;).
    Ik ben morgen 7 weken en 3 dagen (teminste na berekening via een calculator) en kan het nog steeds niet geloven dat ik zwanger ben.
    Hebben jullie dat ook gehad?
    Vandaag toevaalig wat gesprekken op mijn werk gehad over het aankomende jaar.
    Ik ga het best druk krijgen met mijn werk, maar daar heb ik nog niks verteld :) omdat ik het nog niet durf te zeggen het is allemaal zo pril dat ik veelste bang ben dat het mis gaat.
    Hoe moet ik het uitleggen, ik denk zolang ik het niet gezien heb en het hartje niet heb zien kloppen het nog steesd heel onwerkelijk blijft.
    Zal morgen in ieder geval vertellen hoe het is afgelopen als jullie daar natuurlijk behoefte aan hebben :)

9. MichMar

MichMar Niet meer actief

Goedemorgen...

De VK hier wil pas rond 10 weken de intake en je moet daarvoor de echo hebben laten maken zodat je deze mee kan nemen.
    Ik heb gisteren een afspraak bij de HA gehad, wist ik veel dat de HA ook graag een afspraak wou, ik dacht dat het of/of was, dus ik heb meteen VK gebeld.
    Gisteren is bij een inwendige echo gemaakt, hij zag een heel mooi verdikt slijmvlies, iets wat op een vruchtzakje leek en nog iets boven het vruchtzakje wat niet helemaal duidelijk is??? Maar ik moest me vooral geen zorgen maken want het is allemaal nog zo pril. Volgens de meting zou het vruchtzakje 6 weken zijn, maar verder was er nog niets te zien...

Heel veel succes bij VK en ik hoop voor jou dat je een eerste echo krijgt zodat je in ieder geval iets gezien hebt;)

10. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Hoi Hoi

Nou vanmorgen langs geweest en helaas geen echo gehad.
    Had zo gehoopt om het kleintje voor het eerst te zien, maar dat doen ze indd dus echt pas vanaf 10 weken.
    Vanmiddag gelijk gebeld voor een afspraak en 19 jan. krijgen we de eerste echo. Ik ben dan 11 wken en 2 dagen.
    Verder werden er alleen een hoop vragen gesteld over mijn gezondheid en erfelijke ziektes in de fam.
    Ook hebben ze mijn bloeddruk gemeten en die was gewoon goed.
    De reden dat ik nu al moest komen was vanwege informatie over onderzoeken die je eventueel kan laten uitvoeren op afwijkingen
    Je kan deze onderzoeken tot de 13de week laten doen vandaar dit eerste bezoek.
    Heb nu ook een afspraak gemaakt met mijn HA gewoon om het aan te geven, zijn ze daar in ieder geval ook op de hoogte :).

Nu maar dagen aftellen naar ons eerste bezoekje aan het echo centrum

11. MichMar

MichMar Niet meer actief

Jammer dat ze geen echo hebben gemaakt...
    Ik heb ook 19 januari de eerste termijnecho...

5 januari heb ik de volgende afspraak bij HA en dan wil hij opnieuw een echo maken om te meten en te kijken of het hartje klopt. In dat opzicht ben ik toch wel blij dat mijn HA zich blijkbaar ook met de zwangerschappen van zijn patiënten wil bemoeien. Volgens mij zijn ze gewoon trots op hun gloedje nieuwe echo apparaat maar dat terzijde:D

Wanneer heb je de afspraak bij de HA?

12. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ik heb a.s. dinsdag een afspraak bij de HA, maar daar verwacht ik helemaal niks van hoor.
    Het is meer ter kennis geving dat ik zwanger ben en wat andere zaken maar dat heeft niks met deze zwangerschap te maken.
    Vond het eigenlijk wel handig om dit in 1 keer te regelen ;)
    Volgens mij stellen ze het op prijs om te weten dat je zwanger bent, maar doen ze er verder niks mee.
    Ik zie het dinsdag wel.
    Ben wel heel nieuwschierig naar de eerste echo, dat vinden wij heel erg spannend.

Wel leuk dat jou HA wel echo's maakt

Deel Deze Pagina