pH urine

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door happy79, 11 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Hoi,

Vraag me af of iemand weet of de pH van je urine samenhangt met het geslacht. De thuistesten (zoals rode kool, zout) hangen volgens mij hiermee samen. Heeft er wel eens iemand gekeken naar de pH? Je zou een pH papiertje voor je zwembad kunnen gebruiken ;).

Ikzelf heb een pH rond de 6, dus het kan eigenlijk nog beide kanten op. Tussen de pH 4 en 6 zou namelijk een meisje zijn en voor jongens pH tussen de 6-8. Nu weten we wat ons 3e kindje voor geslacht heeft over 3 weken! Vind het nu jammer dat ik het bij de zwangerschappen van mijn jongens nooit getest heb!

Iemand pH papier bij de hand??!!

2. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ja die heb ik hier wel liggen, ik zal als ik naar de wc moet straks wel even een testje doen als ik daar iemand mee help ;)
    (we krijgen een meisje iig)

3. vogel

vogel Actief lid

23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    Nog nooit van gehoord, maar ik had nog pH papier liggen, dus heb de test voor je gedaan :)

Hier pH tussen de 5 a 6.... zou volgens je theorie kloppen, wij krijgen inderdaad een meisje.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bedenk wel dat de pH van urine (bij gezonde mensen) voornamelijk beinvloed wordt door wat je hebt gegeten en hoe lang geleden. Ook het gebruik van voedingssupplementen (vitamines), waar vaak grote hoeveelheden vitamine C inzitten beinvloeden de pH sterk.
    Ik denk zelf dat je met deze theorie niet heel ver komt, of je moet alle urine-samples standaardiseren. Dus allemaal ochtend-urine, zelfde voedingsinname en geen voedingssupplementen.

5. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Je ph verschilt volgens mij de gehele dag door...vraag me af of je er op kunt vertrouwen
    Maarre elk testje is leuk:)

6. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Ik heb het zelf gewoon een aantal keer getest en het is niet anders. Dacht ook dat het best beïnvloedbaar zou zijn van een aantal dingen...maar daar lijkt het dus niet op (ben zelf wetenschappelijk onderzoeker dus geloof zeker niet alles direct als ik het lees ;)). Een vriendin van me is zwanger van een jongentje...ik zal haar ook eens vragen ;)

Grappig dat het bij jou klopt Vogel. Loci09 nog getest?

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #7 merah, 12 apr 2013
    Laatst bewerkt: 12 apr 2013
    Dan weet je als.wetenschappelijk onderzoeker vast ook wel dat '1 geen is', haha. En dat een onderzoek gedaan op 1 persoon nooit significant is. ;)
    Bedoeld als grapje dit, niet als aanval hoor!
    Heb zelf veel urine-onderzoek (in medisch diagnostische setting) gedaan en mijn ervaringen zijn toch anders. Ook bij mezelf overigens...

8. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Dan weet ik dat ook meteen Merah ;) Ik werk in de plantbiotechnologie dus heb weinig ervaring met urine haha...
    We zullen zien...vindt het wel grappig om te doen maar op basis van de uitslag zeker geen muurtje verven :)

9. Chanel123

Chanel123 Lid

20 nov 2012
    83
    0
    0
    Bij mij klopt het de ph waarrde van mn urine is 8 :) en ik krijg een zoon

10. cici86

cici86 Fanatiek lid

29 dec 2009
    1.266
    0
    0
    Germany
    Net getest urine ph 5.8 en cervix ph 3.8 in juni hebben we geslachtsbepaling

11. cici86

cici86 Fanatiek lid

29 dec 2009
    1.266
    0
    0
    Germany

Al geprobeerd ?

12. cici86

cici86 Fanatiek lid

29 dec 2009
    1.266
    0
    0
    Germany
    Vandaag nog eens geprobeerd met eerste plasje ph 6.2 dus verschilt zeker later op de dag word ph steeds lager. Apart hè

Deel Deze Pagina