schoonmoeder

Discussie in 'De lounge' gestart door toerist18, 9 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Kom ik pas met een nieuwe foto bij haar, zegt ze, wat moet ik toch met al die foto's?
    Stuur ik via de post een heel leuk kaartje met een pasfoto van Steven erin, krijg ik niet eens reactie, geen mail geen belletje van wat leuk zeg, bedankt.
    Nou dit is de laatste foto die ze heeft gekregen, ze zoekt het maar uit!!!

Ze moet eens een voorbeeld aan mijn moeder nemen, die is superblij als ze weer een foto krijgt, en heeft zelfs een fotoalbum speciaal voor alle foto's van Steven, dat is nog eens een trotse oma.
    Zo dat moest ik even kwijt.

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Nou ja zeg! Als oma zijnde kun je toch geen foto's genoeg hebben. Hier zakt mijn broek vanaf. Lekker alle foto's naar jouw moeder brengen hoor!

3. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Zooo Mensi, wat een stomme reactie zeg van je schoonmoeder!! Idd gewoon geen foto's meer geven... zal je zien dat ze er over een tijdje om gaat zeuren.... Pfff.... schoonmoeders!! :(

4. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Mensi, bespaar je de kosten en geniet zelf van je heerlijk baby. Miscchien is je schoonmoeder wel te vroeg ''oma'geworden.

5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Nou te vroeg niet, ze is 70 en dit is de 13 al, dus dan wordt het gewoon he....

6. Niet meer actief

psies... dan wordt het gewoon ... NOU ECH NIET!

lekker die foto's voor je houden!

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hmmz, klinkt een beetje ondankbaar :(
    Ik zou mezelf ook de moeite besparen, en haar lekker geen foto's meer geven! Kijken hoe vanzelfsprekend ze het straks nog vindt.... :rolleyes:

8. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Het is inderdaad gewoon voor haar. Dus als ze een tijd geen foto's meer krijgt zal ze er zeker niet om zeuren.
    Laat haar maar, wijt het maar op haar ouderdom!

9. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    :confused: nah dan niet ...pffffffff ze moet hier blij mee zijn ...de overgrootoma van mijn kids ( 96 jaar) die wil nog wel foto`s van de kids en is daar heel blij mee ...en zo hoort het ook

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dat slaat ook nergens op.. zou juist 10 albums en een huiskamer vol willen hebben..beetje vreemd maar goed, ik zou ook geen foto meer sturen.
    Succes ermee

xxx

11. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Niet iedereen vind foto's leuk, en je MOET het ook niet leuk vinden, dat vindt je of je vindt van niet.

Als ze geen foto's meer wilt, ach dan toch niet?
    En het klinkt best lullig maar voor haar is het ook "normaal".
    Mijn oma heeft 30 kleinkinderen en die zit ook niet te wachten op elke week nieuwe foto's van een van de inmiddels 20 achterkleinkinderen (die ze niet eens bij naam kent).

Iedereen beleeft kleinkinderen op een andere manier, en een eerste kleinkind is helaas echt anders als een 13e kleinkind. Ook al voelt dat voor jou niet zo, want voor jou is het je wereldwonder.

Oplossing is gewoon aan haar vragen of ze nog nieuwe foto's wilt of niet. Dan komt er misschien een wat minder gewenst antwoord, maar is er wel duidelijkheid aan twee kanten.

Succes
    Daphne

12. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    dat zal toch wel verschillen denk ik daphne, ondanks dat mijn moeder geen 30 kleinkinderen heeft maar (als ik mijn best doe dan wel een 11tal) nog net geen 11tal kleinkinderen is ze blij met elke foto die ze krijgt, en liefst doet ze die in een ander lijstje, kijk natuurlijk niet ELKE foto maar wel elke schoolfoto, leuke aparte foto ofzo...die behangt haar 1 kant van de muur ermee, maar snap wel wat je bedoelt daphne....

maar goed iedereen is natuurlijk anders, ben blij dat die van mij nog steeds blij is met elke foto die ze krijgt..

13. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Mijn ouders zijn ook echt wel blij met onze kleine, en mijn schoonmoeder ook.

Maar niet iedereen is gelijk, en je kunt bepaalde gevoelens niet opdringen aan iemand, hoe graag je ook zou willen.

14. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Ik denk wel Daphne, dat er een wezenlijk verschil is tussen kleinkinderen en achter kleinkinderen. Maar ik snap je punt wel hoor.

Ik heb ook een schoonmoeder waarbij ik het gevoel had haar steeds te moeten betrekken bij het leven van mijn dochter (met foto's, mailtjes, tekeningen en telefoontjes). Mij kostte het energie en het vrat aan me dat ze blijkbaar in dit kleinkind niet zo erg geinteresseerd was. Ik ben er dus maar mee gestopt om voor mezelf de irritatie te voorkomen. Soms vind ik het nog wel lastig te verkroppen dat ze dus wel op de hoogte is van haar ene kleindochter (daar zit ze de halve week) en vrij weinig weet van mijn dochter.

Maar om jezelf te beschermen van deze irritatie zou ik mijn energie gewoon richten op de oma die dit allemaal wel graag wil... Dan weet je dat het goed besteed is!

15. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Jeetje, wat ondankbaar! Ik zou denk ik dolgelukkig en trots zijn als ik haar was! Ookal is dit nummer 13! Is toch net zo goed een wonder, jullie manneke??

Nou meid, gewoon lekker aan de oma geven die het wel kan waarderen en laat haar er maar om vragen de volgende keer! Graag of helemaal niet, toch?!

16. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb zelf ook helemaal niks met foto's....... ik plak niks in en maak ook zelden een foto. Mij maak je er dus niet blij mee, dus in dat opzicht kan ik je schoonmoeder wel begrijpen.
    Maar dat neemt niet weg dat jij gewoon supertrots bent op die kleine, dus het komt inderdaad wel lullig over. Is ze verder wel geinteresseerd in haar kleinkind? Da's ook belangrijk!

Deel Deze Pagina