Nachtlampje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door flappie, 21 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Hallo dames,

Ik heb even een vraagje. Slapen baby's 's nachts in het donker of hebben jullie zo'n lampje in het stopcontact? En zo ja, doen jullie dat dan direct al na de geboort of pas als je kindje al weer wat ouder is? En 's nachts voeden, alleen een zacht lampje aan en niet te druk allemaal?

Alvast bedankt!

XXX

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Ik denk dat dit gewoon een questie is van uitproberen, in eerste instantie ben ik niet van plan om een nachtlampje te gebruiken maar als nu blijkt dat de kleine slecht slaapt dan probeer ik natuurlijk wel of het helpt.

En bij het 's nachts voeden zal ik ook niet het grote licht aan doen het lijkt me dat je daar je kind juist heel wakker en allert mee maakt, zeker weten doe ik het natuurlijk niet want dit is mijn eerste :)

Wel zag ik bij de ikea een hele leuke lamp, het is meer een ronde platte schijf met gekleurde let lampjes (goedkoop in energie), de lampjes waren rood en blauw en ze versprongen steeds. Het lijkt een beetje op een snoezellamp. Ik vond het erg leuk.

Groetjes

3. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Wij hebben constant een lampje in het stopcontact in de babykamer... Bij de late voeding voeden wij in onze kamer in ons bed, met ons nachtlampje aan.

4. CVB

CVB Actief lid

11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Ja een nachtlampje is erg handig omdat deze wanneer je 's nachts je bed uit moet precies genoeg licht geeft om de kleine uit bed te halen. Wanneer je een luier moet verschonen, moet er een groter lampje aan

5. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Op onze babyfoon zit een nachtlampje en die gaat 's avonds aan.

6. Nathalie76

4 apr 2006
    51
    0
    0
    hoi,

een nachtlampje is in het hele begin niet echt nodig hoor.
    wat wel kan helpen als het kindje slecht slaapt is een hard tikkende wekker op de kast te zetten.niemand staat er bij stil dat het in de bm ook niet stil is,dus als het kindje 's avonds naar bed gaat in zijn eigen kamertje is het stil.de baby voelt zich er dus niet thuis.op het moment dat er geluid bij te pas komt zul je zien dat het kindje slaapt.ga maar na:in de auto.binnen een paar minuten slaapt de kleine door het gebrom van de motor,in de huiskamer met de tv of radio aan slaapt het zo.ja logisch...geluid!!!

wat je ook kan proberen is de tummysleep,die beer met bm geluiden.ik heb hem bij 2 van de 4 gebruikt en was perfect.............

op het moment dat de baby gaat huilen springt hij aan en na een minuut of 2 gaatie weer uit.tot het moment dat de baby weer gaat huilen............ideaal......

succes allemaal........

7. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    in het zieknhuis had ik ook al een nachtlampje aan nu dus ook nog is handig want zo zie je wat je snachts doet als je de kleine moet voeden of verversen

groetjes talia

8. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    in het ziekenhuis was er een klein lampje, thuis heb ik snachts geen lampje aan....Iris heeft er nooit een probleem van gemaakt....op dit moment hoort ze te slapen, maar ligt ze in een donkere "stille" kamer, ja je hoort wel geluid vanaf beneden, maar je hoort haar niet, ik ben al een paar keer wezen kijken, maar ze ligt wel lekker...zo gaat het wel vaker(niet altijd hoor, dit is nu de 3e keer).....dus ik denk dat dit ook per kind verschillend is......bij verschonen en voeding heb ik ook idd een klein lampje aan. (we vinden het zelf toch ook niet leuk om van donker naar fel licht te gaan!?)

zo'n "snoezellamp lijkt me idd ook wel leuk, ik zal binnen kort eens naar de ikea....

9. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik bij het voeden en verschonen zo'n klein zacht nachtlampje aan doe en dat idee met een wekker ofzo vind ik ook wel wat!

XXX

10. Niet meer actief

Wij hebben ook bij alysha nooit een nachtlampje gebruikt en dit is altijd goed gegaan. Tijdens de nachtvoeding en verschoning gebruikte wij een rood lampje dat is niet zo scherp voor de oogjes in de nacht

11. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb van mezelf een bedlampje een kleintje, die heb ik al op de babykamer liggen.Ik had dat lampje vroeger ook altijd aan op m'n kamer.
    Aan de muur heb ik een wandlampje, die zal ik aandoen als ik s'nachts nd baby ga, leek me fijner als de grote kamerlamp.

12. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik heb ook een nachtlampje aangeschaft. Zo hoeven we niet gelijk groter licht aan te doen, wanneer Isa huilt. We kunnen zo wat zien.
    Ik heb destijds een hele leuke op internet gevonden
    Je doet hem met een klein knopje aan/uit

13. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Bij de Hema (Philips heeft hem ook maar dan veel duurder) verkopen ze een 2 in 1 lamp, als je 1 keer je licht aanklikt dan blijft het een dimlicht en als je dan weer uit en aan klikt dan wordt het groot licht. Er makkelijk vind ik voor de nachtvoedingen en daarna gewoon weer uit in de bm is het ook stikdonker ;)

14. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Hoi
    Ik zou ook even kijken hoe jouw kindje is, qua karakter. Mijn dochter sliep nl de eerste 10 weken niet :( . Ze slaapt inmiddels prima, met of zonder nachtlampje. De enige reden dat ik hem toch altijd aan heb is voor als ze eens elders slaapt. Gewoon het nachtlampje mee en ze kan zich beter orienteren waar ze is en heeft (ook in het donker) een punt van herkenning. Ik wil er wel mee stoppen als ze wat ouder wordt. Dat ze niet per se met een lampje aan wil gaan slapen ofzo. Op mijn werk had ik kinderen die alleen maar met licht aan en deur open wilden slapen. Dat vond ik totaal niet prettig, dus dat probeer ik wel te voorkomen.
    Groetjes mummy

Deel Deze Pagina