Sinterklaas kasteel Helmond

Discussion in 'De lounge' started by susanne85, Nov 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,807
    866
    113
    Noord Holland
    Hey meiden en enkele heer;)

Mijn man en ik willen aankomende zaterdag naar t kasteel van sinterklaas gaan met de kids. We vieren die avond sinterklaas bij mijn schoonouders in Tilburg en willen graag die dag , om t compleet te maken , naar Helmond gaan.

Nu verklaarde mijn schoonmoeder ons voor gek omdat t schijnbaar erg druk is. Nu zoek Ik dus naar mensen die al eens heen geweest zijn om te kijken of t wel verstandig is om uberhaupt heen te gaan want als we al om 7 uur vetrekken moeten zie ik t niet zo zitten omdat we toch 2 uur rijden moeten omdat we uit Noord Scharwoude komen

Dus stort je ervaring in dit topic uit zowel positief al nagetief, dan kunnen manlief en ik een avond deze week beslissen of we naar t kasteel gaan of, of we een alternatief gaan zoeken;)

2. Triskele

Triskele Niet meer actief

vaak zijn er geeneens kaarten meer over, ik heb al meerdere malen (en meer mensen met mij) anderhalf uur in de rij gestaan en 5 minuten voor ik aan de beurt was waren de kaarten op, k ga er niet meer heen om te proberen (en ik woon in Helmond haha)

Ik laat ze met school wel gaan haha

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Wij wonen in Helmond en had gehoord dat het zaterdag ( of zondag?) bijna 3 uur wachttijd was..

Vorig jaar zijn wij geweest ( zoontje mag op een dag komen voor kindjes met een beperking waar het erg rustig is) en ikzelf vond het écht geen uren wachttijd waard.. zoonlief vond het ook niet super duper... dit jaar gaat onze zoon weer maar dan met oma, maar dan wederom op een speciale dag waarop geen wachttijd is, anders hadden we daar echt geen uren voor in de rij gaan staan

ik zie dat jullie ook nog eens 2 uur moeten rijden.. vaak kom je dan voor nop, want de kaarten zijn dan al op..ik zou echt geen 2 uur rijden, 3 uur in de rij staan en dan alsnog bot vangen, of een half uurtje binnen zijn, zo speciaal is het niet ( vind ik dan)

4. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,807
    866
    113
    Noord Holland
    Een uur wacht tijd of meer is echt geen doen met 2 kindjes van 2 en 4 jaar. Dus t zou er daadwerkelijk op neer komen dat we idioot vroeg weg moeten willen we kans maken om binnen te mogen?

Ga toch maar alvast op zoek voor een alternatief. ;)

En thnx alvast voord de antwoorden:)

5. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Het is echt heel leuk! Er zijn verschillende ruimtes zoals een bakkerij, slaapkamer Sint en Pieten, pakjeskamer en een pietenschool. In elke kamer is iets te zien of te doen. In de laatste kamer ontmoeten de kinderen Sinterklaas.

En ja, helaas ook onzettend druk! De kaartjes zijn eigenlijk altijd al in de voormiddag uitverkocht. Zeker in het weekend. Als je een kaartjes hebt kunnen bemachtigen is het wachten wel te doen. In de rij worden de kinderen vermaakt door pieten.

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

een uur wachten dat is vaak echt het minimale helaas.. ook al zou je er idioot vroeg zijn dan moet je denk ik nog best lang wachten aangezien ze echt vanuit het hele land komen en al in de rij staan. het is ook echt bom en bomdruk

7. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,807
    866
    113
    Noord Holland

Hihi wat betreft lang moeten rijden is geen probleem omdat we toch in Tilburg moeten wezen. Maar we dachten eraan dat t wel leuk zou zijn omdat we toch redelijk in de buurt zijn maar 2 drukte makers en lang wachten is een goede combinatie haha

8. ansje1982

Ivm wachtijden inderdaad niet aan te raden voor hele jonge kinderen. Ik zou er zelf niet naartoe gaan met onze dreumes. Wacht tot hij een jaar of 4 is.

9. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Pakjesboot

Dit is erg leuk...
    Doen wij ook,

10. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Oei, wij hebben t geluk er heen te kunnen via werk. Dus ik wilde komen zeggen dat het echt geweldig leuk is! Maar ik ha dgeen idee dat het zó druk was normaal gesproken. De avond dat wij gaan is het afgehuurt voor enkel personeel van dit bedrijf, dus gewoon rustig en zo goed als meteen doorlopen, eventueel wachten met veel entertainment. ;) Maar het is wel echt heel erg leuk vind ik, vorig jaar tenminste.

11. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,807
    866
    113
    Noord Holland
    Zeker leuk alleen een probleem dat de tram al uitverkocht is op de Dag dat wij zouden gaan. ;) en t is bij ons relatief dichtbij haha.

12. jolan0

jolan0 Bekend lid

Dec 8, 2011
    797
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Heeft er iemand anders nog een leuke tip om naar toe te gaan (iets wat misschien wat kleiner is), het liefst op 2 december?
    dat van popje lijkt me erg leuk maar zit helaas ook al vorl....

13. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,807
    866
    113
    Noord Holland
    Inderdaad. Andere ideeen zij ook welkom. Voor zowel noord holland als voor noord brabant.

Ga ook wel even google-en maar ervaring is altijd makkelijer kiezen:)

14. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik weet niet hoe het zit in helmond maar hier in limburg hebben we precies hetzelfde. Wij kunnen kaarten reserveren op internet en als je dan aankomt kun je gewoon doorlopen.

15. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,807
    866
    113
    Noord Holland
    Dat is t nadeel van helmond. Je kan niet van te voren reserveren via telefoon of internet.

Is een kwestie van , op goed Geluk heen gaan en hopen dat je binnen komt.

16. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Bij ons ist 15 minuuutjes met de auto maar ben vorig jaar gegaan en toen wast al uitverkocht! Hier gaan de kids met school dus dat scheelt wel!

17. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,807
    866
    113
    Noord Holland

Dat is lekker inderdaad. Zag net wel dat je bij de kassa max 8 kaarten kan kopen voor een andere dag maar dan moet ik iemand vinden die t voor ons wil kopen:) en schoonfamilie doet dat volgens mij echt niet:(

18. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    @Suzanne
    Volgens mij moet je dr echt vroeg staan

19. Lenthe1987

Lenthe1987 Actief lid

Aug 20, 2012
    477
    33
    28
    wij zijn vorig jaar geweest en vond het waardeloos. veel te druk en helemaal niet zo bijzonder hoor. (nou was ons meisje eigenlijk nog wel veel te klein maargoed).

20. ansje1982

Share This Page