Hallo dames! Ik heb even advies nodig. Ik heb echt een flinke overproductie en was al keurig begonnen met blokvoeding, omdat mijn zoontje het allemaal niet wegkreeg. Maar helaas een tepelkloofje opgelopen rechts want door de overproductie hapt hij niet altijd netjes aan, hoe erg ik er ook op let. En nu heb ik een borstontsteking gekregen. Op zich niets nieuws, bij mijn andere zoontje heb ik er drie gehad, ik ben er gewoon heel gevoelig voor (drukte, kou, spruw of kloofjes, en hopsa het is weer raak ) Maar nu komt het: ik ben braaf bezig de borst goed leeg te laten drinken (auw) en na te kolven. Goed rusten en veel drinken en ik knap alweer op. Maar ik vrees serieus wat dit voor mijn productie gaat doen. Ik had al te veel en door min borst steeds leeg te laten drinken en te kolven wordt het alleen maar meer! Tips hoe ik dit aan moet pakken? Ik verdrink mijn zoontje nu al bijna
Hoi, ik had precies het zelfde, steeds wel of net niet een borstontsteking. en overvolle borsten.. Bij mij was het advies: één borst per keer(hij komt om de drie uur bij mij). Na een voedingen eenmalig beide borsten leeg kolven. Het liefs elektrisch. De productie moet dan herstarten en dus geen overvloed meer maken. Ik heb twee maal leeg gekolfd en het was over. Nu een normale productie. Succes
Ik doe al een borst per keer, maar zal ze ook helemaal leeg kolven. Dat moet ik rechts toch al ivm de borstontsteking, pak ik links ook even mee. Pff wat ben ik ziek zeg
En dan verder niet meer kolven. Pas morgen of overmorgen weer mocht het nodig zijn. En echt helemaal leeg! Ze voelen dan als thee zakjes aan IkWas 50 min bezig en had 350 cc. Logisch dus dat hij me borsten niet leeg kreeg. Heb je verder hulp? Iemand die voor je kookt, wasje draait, voor je andere kindje zorgt enzoje kans je inderdaad zwaar beroerd voelen. Je kans evt ook antibiotica krijgen, helpt heel goed, maar moet je wel willen. Er zijn er zat die je ook tijdens je bv mag gebruiken.