Hier ook maar eens vragen (best wel een verhaal)

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Monika, 10 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hoi,

    Ik ben in juli 2005 gestopt met de pil.
    Eerste cyclus duurde best lang, 85 dagen.
    Eindelijk ongesteld, daarna een cyclus van 39 dagen (ik denk mooi we gaan de goede kant op). Was maar 2 dagen heel licht ongesteld.
    Daarna een cyclus van 28 dagen (joepie eindelijk normaal, dacht ik), 7 dagen licht ongi.
    Nu inmiddels al een cyclus van 59 dagen en nog niks te zien.

    Heb wel de nodige kwaaltjes gehad (heb ik nog steeds, pijnlijke tepels, raar gevoel in mijn buik, enz) en heb ook getest en bloed laten prikken vorige week. Allemaal negatief.

    Enig idee of dit nog met ontpillen te maken heeft of dat er een andere reden zou kunnen zijn?
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Monika,

    het kan een half jaar tot een jaar duren nadat je bent gestopt met de pil voordat je cyclus weer normaal is. Had je voor je met de pil begon een regelmatige cyclus? Het is lastig omdat je niet weet waar je aan toe bent, en als je zwanger wilt worden is het plannen nu moeilijk. Eventueel kun je temperaturen of ovulatietesten doen als je wilt weten wanneer je eisprong is. Verder gewoon afwachten.
    Als je cyclus in juli van dit jaar nog steeds niet genormaliseerd is, maak dan een afspraak met de huisarts voor nader onderzoek.

    Mirjam
     
  3. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ok dank je wel voor je antwoord.

    Voor zover ik me kan herinneren heb ik nooit zo'n erg schommelende cyclus gehad.
     

Deel Deze Pagina