Hi, Even een vraagje.Mijn dochtertje kwam pas om 5 uur voor de nachtvoeding, maar als we nu om de 4 uur aanhouden voor de voeding komt de laatste voeding van de dag zo rot uit. 5:00 9:00 13:00 17:00 21:00 01:00 Ze zit nu gewoon op 6 voedingen. Moet ik haar dan maar gewoon steeds wat eerder wakker maken? Of flessen ophogen zodat ze aan de hoeveelheid komt voor de dag en dan die laatste van 1:00 uur laten vervallen en voor vandaag maar kijken wanneer ze komt. Ze ligt ingebakerd waardoor ze dieper en langer slaapt. Honger signalen worden daardoor dus niet snel opgemerkt heb ik begrepen. Weet iemand hoe dat zit?
de enige tip die ik je kan geven (die heb ik van het cb) Niels krijgt om half 12 de laatste fles en dan liet ik hem slapen tot hij wakker werd. als dat om 5 uur was prima, maar hij kreeg dan wel standaard de eerste fles om half 8, zodat overdag het ritme gewoon blijft. ongeacht hoelaat hij kwam. soms zat er maar een uur tussen die flessen en hij dronk hij natuurlijk niet alles op. maar dat maakt niet uit. we zijn nu zo ver dat hij ook wel om 5 uur wakker word, maar met een speentje laten we hem dan slapen tot half 8. suc6
ik zou niet de fles ophogen, dat deed ik alleen wanneer ze niet genoeg meer leek te hebben. of dat het duidelijk was qua gewicht dat ze meer nodig had. ik zou een beetje met de tijden spelen. je zou de laatste twee flessen allebei half uurtje eerder kunnen geven. zit je met de laatste uiteindelijk rond 12 uur. en heeft ze toch haar zes flessen gehad en zit ze waarschijnlijk morgen weer op het juiste schema.
Zit met precies hetzelfde. Zoontje komt de ene keer om 3 uur en de andere keer om 5 uur. Ik schuif gewoon overdag wat met de tijden, maar laat er wel altijd minstens 3 uur tussen. Soms komt hij zelf wat eerder en anders maak ik hem eerder wakker. Kijk vaak gewoon hoe het me het beste uit komt. De laatste fles 's avonds na 11 uur vind ik niet handig.
Dank je voor jullie reacties! Heb uiteindelijk gekozen om te gaan slapen, was zo moe.... Haha vast wel herkenbaar? Maar wekker gezet om 0:15 voor de 'laatste' voeding, om vervolgens om 0:45 weer wakker te worden. Maar vandaag zat ze weer gewoon in haar oude ritme van 4 uur in de nacht en dan om de 4 uur overdag. Zo zal het wel blijven gaan tot ze er echt aan toe is en een lange ruk kan doorslapen naar een uurtje of 6 à 7 uur. Ophogen zal ik inderdaad pas doen als ik haar gewicht weet of als ze veel vroeger komt steeds, maar dat doet ze nu niet.