Ik vind de naam Noa-Lynn erg mooi, maar ook Sophie staat hoog op de lijst. Nu vraag ik me alleen af of deze naam ook afgekort zal gaan worden naar Soof ... So?! Heeft iemand hier ervaringen mee?
Mijn nicht heet Sophie en die wordt door vriendinnen ook wel "Soof" genoemd. De familie zegt wel consequent de volledige naam.
Wij vinden Sophie ook erg leuk! Maar nog geen ervaringen mee. Wij twijfelen alleen omdat de naam op nr 1 stond afgelopen jaar. Vind het niet leuk als ons kindje in een klas (sportclub etc) komt waar nog veel anderen hetzelfde heten.
Ik ken een Sophie en dat is Soff geworden. Jammer he? Maar wat ik erger vind is dat je, ondanks dat het een hele mooie naam is, zooooveel hoort. Maar dat vroeg je niet
Bedankt allemaal voor de reacties! Fie & Fietje zou ik niet erg vinden als afkorting, maar so & soof?? Bedankt iig voor de reacties!
Ik vind Sophie mooier dan Noa-Lynn, al vind ik Noa of Lynn op zich wel mooie namen! Ik heb ervaren dat je een nickname/ afkorting wel enigszins zelf in de hand hebt. Een vriendin van mij heet Leonie (ken haar al sinds basisschool). Dat werd standaard: leo, en vond ze dus niet leuk! Zij vond Nie dan beter en maakte iedereen dat duidelijk, waarna ze bekend stond asl ' Nie' XP Dus je hebt zelf wel wat invloed XP Ik zou een naam niet laten liggen om een eventuele afkorting ! Veel succes!
Ik vind Sophie veel leuker dan Lynn, Noa of Noa-Lynn. In mijn omgeving ken ik 1 Sophie, en die wordt ook echt Sophie genoemd. Geen afkortingen dus.
Mijn dochter heet dan wel niet Sophie maar Sophia maar er is nog nooit iemand die haar soof heeft genoemd.. Kan natuurlijk nog komen als ze ouder is, wat ik niet hoop.
Mijn nichtje heet Sophie, en dat wordt meestal afgekort naar Fie. Klinkt wel leuk hoor, dus ik zou het niet daarom niet doen. Mijn dochter heet Julia en dat kort ik zelf af naar Juul (soms). Mijn schoonmoeder kort het af naar Juultje, brrrrrr!!! Daarom zeg ik dat zelf niet. Ik merk dat mensen het afkorten naar wat ik zeg, dus dat anderen haar ook Juul noemen, omdat ik het doe. Je kunt daar dus zelf ook mee beginnen, om haar Fie te noemen en nooit Soof!
Bedankt voor alle reacties! Fijn al die ervaringen te lezen! Il Blijf Sophie immers echt een geweldige naam vinden! Hihi dus wie weet!!
Mijn ervaring met Sophie: Als ik een geboortekaartje of -bord zie met die naam erop, denk ik: Oh nee, niet WEER één! (Maar dat heb ik nóg meer met Noa!) Mijn zoontje zegt: Soosie.