sinds een week of 2 heb ik soms dat als ik aan m'n buik voel dat hij opeens veel harder is dan normaal, maar dan echt keihard.. vertelde het tegen vriendin en die waarschuwde me al meteen dat ik wat rustiger aan moest doen! zelf kwam ze al vroeg in de zwangerschap thuis te zitten met harde buiken, begon met 15 weken en met 22 weken mocht ze niet meer werken. maar ik voel er zelf niks van, niet gespannener of wat. dus maakte me er geen zorgen om. afgelopen vrijdag wel gemeld bij de vk. en toen de stagiaire aan m'n buik ging voelen zei ze "goh je bent wel echt duidelijk zwanger hoor! voel je baarmoeder en het kindje heel goed" ik helemaal enthousiast, kan je het kindje al voelen...?!?! hoe wat waar? en nu blijkt dat hele harde wat ik steeds voelde gewoon het ruggetje van de baby is! ik voel er (nog) niks van als hij beweegt, schoppen voel ik des te beter! maar van buitenaf kan ik de baby dus wel al heel goed voelen! haha heb dus weer het hele weekend met m'n shirt omhoog, handen op de buik, op de bank gelegen wou het even kwijt
Och die harde buiken komen ook nog wel hoor... ik heb ze ook geregeld (en ik doe niks, lig met ernstige BI thuis). Kan geen kwaad als er geen regelmaat in zit! Zeker als beeb of baarmoeder in groeispurt zijn kan het erger worden. Geen tof gevoel, maar je went er ook aan!