Gisteren was weer zo'n dag... Dinsdag is mijn 'vrije' dag en wil ik genieten van mijn kroost . De ochtend begon goed, maar in de loop van de middag zie ik mijn huis weer in een zwijnenstal veranderen, loop ik qua huishoudelijke klusjes achter de feiten aan, wordt mijn lontje daardoor korter, ga ik snauwen tegen mijn schatjes en als mijn oudste dochter in bed ligt voel ik me schuldig omdat ik voor mijn gevoel alleen maar gesnauwd hebt en met huishoudelijke taken bezig ben geweest, in plaats van gezellig/leuk/lief te zijn voor haar. En omdat ik graag alle ballen hoog wil houden en de lat altijd torenhoog leg voor mezelf, voelt het weer alsof ik faal. Tel daarbij op dat mijn peutertje een papa's meisje is, en het plaatje is weer compleet. Misschien erg negatief gezien, maar het cirkeltje herhaalt zich steeds weer. Altijd dat haasten en dat moeten, moeten moeten. Niks uit handen willen geven, alles zelf willen doen omdat ik denk dat ik het beter kan. Alles willen geven en het liefst 110%. Zo vermoeiend af en toe... Terwijl ik me elke dinsdag weer voorneem om er vooral een leuke dag met de meisjes van te maken. Dus....mijn goede voornemen voor 2016 is om te proberen niet zoveel van mezelf te verwachten, dingen los te laten, meer uit handen te geven, en vooral enorm veel te genieten van mijn gezin ♥! Herkenbaar? En misschien al meer mama's met goede voornemens?
Hier ook wat meer geduld te hebben met de oudste vooral die is heerlijk aan het peuterpuberen en haalt af en toe het bloed onder je nagels vandaan! Verder juist wat beter mijn best doen in het huishouden want na de verhuizing is het juist veranderd in een huishouden van Jan Steen en als ik ergens juist niet tegen kan is het troep om mij heen.
2016: - opgeruimder huis - meer tijd met kids doorbrengen - minder snel boos worden - ook dingen doen die ik niet echt leuk vind maar kids wel
Mijn huishouden meer op orde afvallen genieten van ons kindje Verder zie ik wel wat er op mijn pad komt.
Heel herkenbaar, ik heb een ziekte waardoor mijn energie wat beperkt is. Maar wil zo nodig werken, en het huishouden alleen doen, en 3x per week sporten en dan schiet het belangrijkste, aandacht voor man en kind er weleens bij in. Dat is dus mijn goede voornemen.. beetje meer de boel de boel laten soms.. en wat handiger plannen zodat ik niet zo moe ben.
Whahaha XD Ik vind huishouden de beste fitness en dat zou ik wel wat grondiger willen doen dan dat ik nu kan. Ik wil wat vaker en langer rondjes lopen met de duowagen straks. En ik zou ook wel eens wat voor mezelf moeten kopen.
Stoppen met roken. Wat is het toch een klote verslaving. Tijdens m'n zwangerschap keurig gestopt maar een half jaar later toch weer gezwicht... Dat is erger dan wat troep in huis dames
Hier ook het huis opgeruimder houden. Daarnaast flink sparen.We willen over een paar jaar naar Disneyworld in Florida, dus daar hebben we een flink bedrag voor nodig
Beter omgaan met mijn/onze financiën (kan nog wel eens impulsaankopen doen haha); hebben het goed, maar wil wel meer sparen. Minimaal twee keer per week sporten (doe ik nu ook, maar moet nog even een ritme vinden) Als resultaat van sporten, wat afvallen Zoveel mogelijk quality time aan mijn partner en dochter besteden
Dit is meestal niet zo best haalbaar Dus berust je er maar in dat punt 1 moet wijken. Ik probeer het los te laten maar wel lastig...
Heel herkenbaar, ik ben afgekeurd en loop lichamelijk hierdoor ook vast met alle gevolgen van dien, heb dan ook eigenlijk wel dezelfde voornemens als jij
Even uppen... Is nu wel helemaal toepasselijk aangezien het morgen nieuwjaar is Mijn goede voornemen is om af te vallen.
Mijn goede voornemens: - zwanger worden in 2016 (het liefst natuurlijk al in januari <3) - stoppen met werken - mijn dagindeling inplannen (verkeerde woord, bedoel meer dingen wegstrepen) volgens het kwadrant van Stephen Covey Dat laatste is misschien ook wat voor jou TS. Je maakt een schema met vier categorieën: belangrijk en urgent, belangrijk en niet urgent, urgent en niet belangrijk, niet urgent en niet belangrijk. Vervolgens vul je alles wat je in een week doet in en zie je dat je het grootste deel van je tijd bezig bent met dingen die je eigenlijk niet belangrijk en niet urgent vindt, zoals dit forum Je komt eigenlijk sowieso wel toe aan de dingen die je belangrijk en urgent vindt, omdat die nu eenmaal ad hoc om aandacht schreeuwen. De dingen die niet urgent zijn maar wel belangrijk blijven vaak liggen en dat is zonde. Dat wil ik volgend jaar veranderen. Er blijft dan vast nog tijd over om te forummen haha.
Helemaal mee eens. En ik wens je er heel veel sterkte en succes mee. Hoop echt dat het je nu definitief lukt. De ellende die daarvan is gekomen bij mn pa breekt mijn hart. Daarom staat ons goede voornemen op opgevenisgeenoptie.nl Team cas op de top Voor degenen die niet willen doorklikken: we gaan met ons gezin de Alpe D'HuZes lopen om geld op te halen voor KWF Verdere voornemens. Pfff zo goed mogelijk de boel draaiende houden zonder zelf om te vallen. Ik herken de drukte en frustratie van ts zooooo goed
Die ken ik idd. Is ook een goed boek. Heb ik veel aan gehad. Aanvullend zou ik willen zeggen dat je daarbij niet mag vergeten dat je zelf ook belangrijk bent. Dus 'onderhoud van jezelf' hoort ook onder belangrijk! Vergeten nogal wat dames weleens 😁