Ben vandaag bij de VK een van mijn vragen vergeten te stellen, dus ik dacht ik probeer het hier eens.. Met de baby was trouwens alles in orde heb ik gezien en gehoord vandaag. Ik ben nu 27,5 week zwanger en heb savonds en snachts vaak last van harde buiken. (soms doet het zelfs een beetje zeer) Ik word er in ieder geval vaak wakker van. Ik werk al weken niet meer en slaap/rust veel.. Dus het komt niet omdat ik te druk ben... Heeft iemand dit ook (gehad)? Wat veroorzaakt harde buiken? En wat kan ik er tegen doen? Is het normaal om nu al zo vaak harde buiken te hebben?
Ik heb precies hetzelfde hoor. Heel vaak harde buiken heb ik, inderdaad ook veel 's nachts. Ik doe overdag ook niets anders dan hier forummen, laptoppen, boekje lezen, niks inspannends dus. Mijn gynaecoloog zei dat het juist goed was, je baarmoeder bereidt zich dan toch al voor.
je bent nog maar 27 weken zwanger, ik weet niet of het dan al pijn mag doen. Ik weet ook niet of je een vaste slaper bent. Ik zou niet afgaan op persoonlijke meningen, maar nog even bellen. Een vraag vergeten kunnen we allemaal, maar het lijkt me wel goed dat jouw vk weet dat je die pijnlijke harde buiken hebt!
Ik ben idd niet zo'n vaste slaper. Ik heb de verloskundige net gebeld. Harde buiken waren wel okee, die bereidden me nu al voor voor de bevalling. MAAR het mag inderdaad nog geen zeer doen. Ik moet het dus even in de gaten houden. Tnx voor jullie reacties!
Hoe voelt dat eigenlijk zo'n harde buik? Is het je buik die ritmisch op en ontspant? Soms heb ik wel eens een hele dag zo'n gespannen buik, zijn dit dan ook harde buiken of eerder wat anders? zoen
Ook al dagelijks heb ik harde buiken. Dacht eens gelezen te hebben, dat het geen kwaad meer kan als je over de 26 weken grens heen bent. Hoewel: het moet niet tevaak voorkomen he? Maar een keer of 8, 10 per dag voel ik het zelf toch zeker wel. @ Riana: dan wordt de buitenkant van je buik keihard, kun je er niet meer met je vinger inprikken, zeg maar. Het lijkt net of er een hard opgepompte bal in je buik zit, dat is de baarmoeder die samentrekt. Veel vinden het pijnlijk, maar ik vind het heel bijzonder en helemaal niet erg, dus ook dat is verschillend.
ik loop dus al de hele dag rond met zo'n harde buik die maar niet wil ontspannen. Is het niet zo dat harde buiken tussen door ook ontspannnen? Of kan het werkelijk zo'n hele dag doorgaan? zoen
ik had laatst toen ik wakker werd ook een raar gevoel in mijn buik. net of dat er van de 1e kant naar de ander kant in je buik in 1 keer opging zetten en dat werd enorm hard. direct daarna trok het ook weer weg. was dat een harde buik?
Een harde buik duurt meestal wat langer (bij mij dan). Het kan ook je kindje zijn dat je voelt. Ik heb nu altijd aan 1 kant een 'harde' buik, omdat daar de rug en billen liggen. Bij een echte harde buik voelt het ook anders, weet zonder aan mijn buik te voelen dat ik een harde buik heb, soort trekkerig gevoel. Riana, je buik kan wel wat gespannen zijn de hele dag als je het druk hebt, ik heb dat een tijdje op mijn werk gehad toen er iemand met vakantie was en ik het daardoor drukker had, was niet erg prettig. Even in de gaten houden als je het helemaal niet druk hebt, maar wel die gespannen buik hebt.
Hoi Snoopy, bedankt voor je antwoord! Ik denk dat het idd was omdat ik wat drukker bezig was, wel heel erg vervelend. Wat ik nu begrepen heb is dat harde buiken iets is wat komt en gaat, opspannen - ontspannen. Nog even en je hebt jou kleine spruit vast hé! Een kerstkindje? Zoen