En waarmee dan? kaas/boillion? chocolade fondue ken ik Ik heb hier zo een nog nieuwe fondue pan met alle toebehoren maar ik heb het nooit gedaan. waar doen jullie het mee wat doen jullie er in en hoe werkt het? Groetjes!
Nog nooit gedaan, helaas! Ik zou wel willen, maar ken niemand met een fonduepan. Hier in huis zitten we al hutjemutje vol, dus zelf kopen vind ik ook weer zowat. Misschien vind ik het niet eens lekker, haha. Ik wacht en wacht en wacht en wacht, totdat iemand mij uitnodigt voor het eten én we dan gaan fonduen. Ik ben bijna dertig; na de vijftig geef ik het op en koop ik zelf een fonduepan !
Ja dat deden wij vroeger regelmatig thuis (jaren '80 he ). Kaasfondue heb ik nooit echt lekker gevonden. Wij deden meestal fondue met olie (bij mijn weten dan) en dan stukjes vlees erin...hartstikke gevaarlijk eigenlijk, zo'n pan met hete olie op tafel, maar goed....Ook deden we weleens Chinese fondue, dat was dan met bouillon. Later kregen we een steengrill en toen hebben we de fonduepan niet meer op tafel gehad, haha, dat was veel lekkerder en minder eng en minder gedoe.
Wij ook, maar net wat Eylem zegt: best gevaarlijk zo'n pan hete olie op tafel. Ik vind gourmetten zelf lekkerder, is gebakken en fonduen is meer frituren. Kaasfondue vind ik heerlijk, maar dan moet je hem wel zelf maken, uit een pakje vind ik het vies. Wel moet ik zeggen dat ook al is het lekker, na een aantal happen wordt het saai, het is steeds dezelfde smaak en heel erg machtig. chocoladefondue vind ik erg leuk, 1x bij een vriendin gedaan, maar thuis lukt het me niet om het te maken
Kaasfondue vind ik vreselijk. Ik ben niet zot van kaas en da's mij toch echt wel te veel kaas van 't goeie. Plus dan die "smaak" van die alcool die je erbij kiept erbij. 1 keer gedaan om vriend te plezieren, maar toch "nooit meer". Chocoladefondue ook één keer gedaan bij mijn ouders thuis, maar sowieso zijn wij geen desserteters. Gewone fondue al 2 keer gedaan met een feestje en dat vind ik leuk en lekker. Mijn favo is echter ... visfondue! Fondue (océane) in visbouillon met allemaal kleine stukjes vis, scampi, ... Héérlijk lekker! En ik heb hier een fondue océane staan. Niet dat die continu gebruikt wordt, maar zo één keer per jaar komt die wel es boven .
Ooit n keer zelf geprobeerd te kaasfonduen, was gelijk de laatste keer compleet mislukt Maar sinds kort is hier in Zaandam een heeerlijk kaas/vlees/vis fondue restaurant geopend, en het is heerlijk
Wij kaasfonduen wel met enige regelmaat. Hier dopen we gewoon stukjes stokbroodbrood in. En chocoladefondue natuurlijk met van alles, aardbeien, banaan, marshmallows, koekjes echt alles eigenlijk.
Kaasfondue, bouillonfondu of in olie Bouillon is hier favoriet, lekker wat kip, gehaktballetjes enz maar ook met broccoli, champignons, worteltjes.. Mmmmmm
al zolang ik me kan herinneren bij mijn ouders op 1e kerstdag altijd fonduen en alle jaren dat ik niet meer daar woon gaan we ook altijd 1e kerstdag daar eten. fonduen dus in olie Ik vind het erg lekker , man houd meer van gourmetten ik heb wel áltijd dat mn vlees in die pan valt van mn pin OF dat die pin vast zit in het rooster
Kaasfondue vind ik echt goor.. Althans die ik toen had Choco fondue vind ik best lekker, zelfs nog overwogen voor onze bruiloft om zon toren te huren