Ineens veel spugen en weinig drinken

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Roze78, Jul 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roze78

Roze78 Actief lid

Jul 5, 2006
    352
    0
    0
    Mijn dochter drinkt sinds gisteren nog maar halve flesjes, en heeft ook al een paar keer hele golven er weer uitgespuugd. Normaal drinkt ze de fles bijna helemaal leeg en ze spuugt vrijwel nooit, of een heel klein beetje. Maar niet zulke golven als dit.
    Ze is woensdag voor haar derde vaccinaties geweest, maar had daar eigenlijk op het oog geen last van. Wel had ze gisteren 37,8, maar vandaag weer netjes 37,2. Ze oogt niet ziek ofzo, wel een beetje snel huilerig, maar niet dat ze heel hard huilt ofzo. Ik denk dat dat huilerige meer met het vier maanden sprongetje te maken heeft.
    In het Oei ik Groei boek staat ook wel dat ze met vier maanden slechter kunnen gaan drinken, maar er staat niks in over ineens veel spugen. Wat denken jullie?
    Ik heb trouwens net de huisarts gebeld, maar daar was ik natuurlijk weer te laat mee.. Je kan alleen tussen 8 en 10 afspraken maken. En het weekend komt er ook weer aan, dus dat wordt pas maandag... :(

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hoeveel drinkt ze per flesje normaal? Hoeveel zal ze nu binnen houden? Hoeveel flesjes geef je?

Ik zou meer flesjes geven met minder erin en kijken hoe dat gaat. Heeft ze wel steeds natte luiers? Mijn dochter spuugde altijd veel, maar als je bekeer hoeveel ze er echt uitgooide viel dat best mee. Leek altijd erger dan het was. Spuugt ze echt veel en helpt mijn tip ook niet zou ik de huisartsten post bellen hoor!

Succes!

3. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Misschien buivirusje?

4. tanna

tanna Bekend lid

May 26, 2008
    685
    0
    0
    Zou voor de zekerheid wel ors halen bij de apotheek. Je gaat toch het weekend in en als je moeder gevoel zegt ik vertrouw het niet gewoon HAP bellen. Ik heb gemerkt dat ze baby's snel langs laten komen al is het alleen om de moeder gerust te stellen. Ik zou het anders ook niet weten.

Annemarie

5. Roze78

Roze78 Actief lid

Jul 5, 2006
    352
    0
    0
    Ja, ik heb ORS in huis inderdaad. Als het echt te gek wordt bel ik even met de huisartsenpost. Vanmiddag nog getempt, ze had nu 37,5. Weer twee keer gespuugd, maar daarna wel weer een hele fles leeggedronken. Ik kijk het nog maar even aan. Weet iemand hoe je kan zien of ze uitgedroogd raakt? Zo snel gaat dat toch niet? Want vanaf welke signalen zou ik ORS dan moeten gebruiken?

6. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Jawel, helaas gaat dat WEL snel!
    Let op de volgende signalen: holle (diepliggende)ogen, geen of duidelijk minder traanvocht in ogen, duf en weinig contact maken, geen plasluiers meer (!). Als je even in haar nageltje 'knijpt' wordt het even wit. Als het niet meteen weer rood wordt, kan dat ook op vochttekort duiden. Verder even aan velletje van haar buik trekken, als het velletje niet soepel teruggspringt maar even 'blijft staan' is er uitdroging gaande.
    Ik raad je aan om niet lang met ors te wachten. Mijn dochtertje is bij 4 maanden erg ziek geweest en het begon helaas ook met hele flessen in golven overgeven. Zij heeft daarna 4 weken diarree gehad en is nooit uitgedroogd (hoewel ze schrikbarend veel verloor). Dat was mede dankzij de ors die ik echt elke dag gaf!

veel beterschap voor je meisje, hoop dat het allemaal meevalt.
    Amber

7. Roze78

Roze78 Actief lid

Jul 5, 2006
    352
    0
    0
    Ze heeft net weer de hele fles opgedronken gelukkig, en heeft wel weer gespuugd, maar geen halve fles ofzo. Dus ik denk dat ze vandaag wel genoeg voch binnen heeft. Maar jouw tips, amber70, ga ik zeker in de gaten houden. Ze ligt nu lekker te slapen, maar als ik haar straks wakker maak voor de fles zal ik zeker even het velletje voelen en de nageltjes in de gaten houden. Verder is ze niet suf ofzo. Bedankt voor de tips!

8. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    3,369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ik geef je de tip mee vooral ook naar je gevoel te luisteren. Mijn zoon heeft begin dit jaar (toen 9 maanden) het rotavirus gehad. Hij begon ook met spugen en veel diaree. Ondanks alles bleef hij gewoon vrolijk tot aan zijn ziekenhuis opname toe. dit door te langzaam handelen van de dokter.

Mijn gevoel gaf meerdere malen aan dat het niet goed zat en ik had daar beter naar moeten luisteren. Dat is de enige raad die ik je kan geven. en let goed op hoeveel plasluiers ze heeft

Share This Page