Hoi, Iemand die een goede tip heeft om mijn witte bewaardozen terug wit te krijgen? Nu hebben ze allemaal een rode schijn van mijn spaghettiesaus, maar vind dat zo onsmakkelijk als ik er dan iets anders in wil doen.
Dat gaat een pittig, zo niet onmogelijk karweitje worden Hier zijn de bakjes na 1 jaar nog steeds oranje, haha.
meestal is dat het teken wanneer de dozen oud en poreus worden, en de kleurstof dus in het plastic kan trekken. geen idee hoe je dat wegkrijgt, misschien weken in water met chloor en daarna lang in de vaatwasser?
Mijn bakjes worden altijd juist rood in de vaatwasser, want dan ben ik zo dom om de wok met restjes spaghettisaus er ook in te zetten.... Ze worden daarna nooit meer wit helaas...
misschien ff schuursponsje met jif ofzo erdoorheen?? of azijn ofzo?? ik gebruik altijd bakjes van de chinees dus als t niks meer is mik ik ze in de prulenbak
gaat er niet meer uit. spagetti en andere rode pastasauzen in glazen schalen bewaren en in de vriezer in wegwerpbakjes van de chinees.