heel erg ziek, zwak en misselijk!!!!

Discussion in 'Zwangerschap' started by petitcherry, Sep 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. petitcherry

petitcherry Actief lid

May 26, 2011
    348
    0
    16
    Amsterdam
    Hallo Allemaal,

Had even een vraagje.
    Lig nu weer ziek in bed en ben ook niet zo'n beetje ziek.
    Vanaf gisternacht 2 uur ben ik al aan het spugen.
    En later kwam er ook nog eens diaree bij (hele dunne, sorry voor de details.)
    Af en toe wordt ik is wakker ga ik iets eten iets heel lichts en dan val ik weer in slaap en als ik dan weer misselijk wakker wordt komt alles er weer net zo hard uit.
    Iemand hier ervaring mee??
    En moet ik de dokter of verloskundige op de hoogte stellen?
    Oh ja ben bijna 9 weken.

Groetjes

2. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

oh meid weet er alles van heb dat ook gehad in mijn zwangerschap het eerste trimester.. man man wat voel je je dan kl*te zeg..

Wat bij mij hielp was sowieso emesafene en thee drinken.. eten liet ik zitten dronk gewoon thee met een klein beetje suiker.. en heel soms en droog beschuit!

Goed op je vocht letten!

3. Snowy09

Snowy09 Actief lid

Aug 13, 2011
    466
    0
    0
    Onder Rotterdam
    Heb het bij beide zwangerschappen gehad! Heb werkelijk zwak ziek en misselijk in bed gelegen de eerste 12 weken ! Daarna ging het wat beter.

4. Birgitte

Birgitte Bekend lid

Jul 13, 2010
    792
    0
    16
    De combinatie overgeven en diarree lijkt me een gevaarlijke omdat je dan nog sneller kans loopt op uitdroging. Ik zou maandag even naar de huisarts gaan of beter, vragen of hij/zij langs komt. Mocht dat niet lukken vraag dan iemand ORS voor je te halen bij de drogist. Dat zijn tabletten tegen uitdroging bij diarree. (Ik neem ze altijd mee op vakantie.)
    Ik wens je ontzettend veel sterkte want ik weet hoe erg het is. Ben nu 29 weken en nog af en toe misselijk... maar gelukkig niet meer zo erg als jij nu....

5. Elizabett

Elizabett Lid

Feb 6, 2011
    35
    0
    6
    Female
    NULL
    NULL
    Hallo,

ik ben morgen 14 weken en nu pas wordt het allemaal minder met het spugen maar gebruik nu nog ook emesafene! Het overmatig spugen begon bij mij met 9 weken.
    Emesafene helpt niet altijd heb ik gemerkt. Ik ben flink afgevallen want je leeft letterlijk op droog brood en water al die weken. En soms hou je dat niet eens binnen je gooit toch alles er weee uit en meer.
    Het was haast niet door heen te komen!!! Ik was daar behoorlijk depresief van geworden en had ik rare gedachten, ik wou de zwangerschap zelfs beindigen.
    Omdat het nu wat beter gaat vrees ik weer voor een terugval.
    Ik moet er niet aan denken dat ik nog een keer zwanger zal raken. Mijn man die lacht er om maar ik ben heel serieus.

Ik ben benieuwd wanneer het echt leuk gaat worden. Je leest overal dat je van de zwangerschap moet genieten en hoe leuk het allemaal is...nou ik vind het tot nu toe helemaal niets!

Ik hoop dat jullie er beter aan toe zijn dan ik.

Gr Eliza

6. Birgitte

Birgitte Bekend lid

Jul 13, 2010
    792
    0
    16
    Hi Eliza,
    Heel herkenbaar wat je schrijft. Ik ben ziek geweest tot week 20. Toen heb ik 4 goede weken gehad waarin de misselijkheid bijna over was en mijn eetlust weer terugkwam. Daarna begon de ellende weer; overgeven, misselijk, hoofdpijn en moe! Moe zoals ik nog nooit geweest ben en wat er voor zorgt dat alle andere klachten erger worden. Ik zit nu sinds 3 weken ziek thuis en verwacht niet dat ik nog aan het werk ga voor mijn verlof. Net als jij vraag ik me ook af wanneer de rose wolk komt en het leuk gaat worden. Ik merk ook dat mijn omgeving het ingewikkeld vindt dat ik niet lekker aan het 'zwangeren' ben (what ever that may be?) Misschien heb jij daar ook wel last van....
    Waar ik erg van geniet en waar ik ook ontzettend naar verlangd heb is de bewegingen van mijn dochter. En als ik me rot voel dan vouw ik al haar kleertjes weer opnieuw op om me er aan te herinneren dat er een klein meisje op komst is waar ik het allemaal voor doe.

Petitcherry het is niet mijn bedoeling om je de put in te praten. Elke zwangerschap is immers anders en wie weet ben jij er met 14 weken wel van af en wordt het leuk. Probeer via de huisarts een recept voor Emesafene te krijgen. Die heb ik gehad en die werkten redelijk goed. De scherpe kantjes gingen er iig van af. Bij mij werken ze nu helaas niet meer.

Sterkte allemaal!!

7. petitcherry

petitcherry Actief lid

May 26, 2011
    348
    0
    16
    Amsterdam
    Bedankt voor alle berichtjes,

Het gaat gelukkig nu al een stuk beter met me.
    Gister kon ik idd niets meer binnen houden alles wat ik at tot aan een appel of een droog beschuitje.
    Heb zowat de hele dag in bed gelegen en geslapen.
    Nu zit ik rustig op de bank en ga ik het rustig aan doen, maar de misselijkheid is al een stuk minder heb zelfs al een paar bescuitjes gegeten. en een kopje thee gedronken.
    Ga niet te zwaar eten, want ik denk dat ik dat niet trek.
    Maar aan de andere kant ik weet waarvoor ik het doe, straks heb ik een mooi kindje.
    Heb ik iets te vertellen tegen hem/haar hahahahaa....

Succes allemaal.

groetjes

8. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Ik zou toch even langs de ha gaan ondanks dat het opknapt.. De misselijkheid is al vervelend genoeg.
    Ik heb ook emesafene gehad.. In combinatie met omeprazol (maagbeschermer) en dit hielp enorm goed.
    Afgelopen weekend lag ik in het ziekenhuis en moest er blijven slapen, ik had mijn omeprazol niet bij me (die ik nog steeds slik) en werd de volgende ochtend weer misselijk en moest overgeven. Daarna kreeg ik van de verpleegster alsnog een omeprazol en na een paar uurtjes knapte het weer op.

Ik zou voor de zekerheid echt even langs gaan, want het gebruik van deze medicatie kan geen kwaad tijdens de zwangerschap, maar het spugen en je zo ziek voelen wel en uitdroging natuurlijk al helemaal..

9. Birgitte

Birgitte Bekend lid

Jul 13, 2010
    792
    0
    16
    Helemaal mee eens Friesland! Nu je opgeknapt bent ten opzichte van gisteren wil niet zeggen dat dat definitief is. De kans is groot dat je morgen weer terug bij af bent en weer spugend in je bed ligt. Bovendien is diarree ook niet zomaar over. Wees blij dat je vandaag gegeten hebt. Als je dat binnen houdt is dat winst maar het zegt niks over hoe je je morgen voelt.

IK had trouwens Emesafene zetpillen... om te voorkomen dat ik last van mijn maag zou krijgen...

Share This Page