Mijn dochter van bijna zes heeft vannacht bij een buurmeisje gelogeerd. Dat meisje is 8 en heeft een broertje van 7. Nu kwamen ze hier vanmorgen even binnen en toen vertelde mijn dochter doodleuk dat het jongetje met zijn piemeltje in haar plassertje wilde!! Het buurmeisje gebaarde dat ze het maar niet moest zeggen en mijn dochter probeerde op het woord te komen wat het jongetje haar had verteld hoe dat spelletje heet... Het jongetje hielp haar op weg en zei: Het begint met neu.... Ik was totaal geschokt en werd er beroerd van.... Wat moet ik nu hiermee, behalve de omgang verbieden en met ik ga met de moeder praten... Ik moest het in elk geval even kwijt....jemig zeg...:x
OMG! In ieder geval met die moeder gaan praten, want dit vind ik geen onschuldig, normaal gedrag meer.
Dat meen je niet! Jee, ik weet effe ook niks beter dan effe goed met de moeder gaan praten, zou ook in shock zijn zeg maar! Kijk even uit hoe je het vertelt...er zijn té veel mensen die zeggen 'mijn kind? die doet zoiets niet hoor!' Sterkte ermee!
WAAAAAAAAAAAAAAATTTTTTTTTTTT Gewoon eng!!!!!!!! brrrrrrrr moet er niet aan denken!!! Hoe komt hij daarop????? Idd met zn moeder praten damnnnnn schrik ervan
En wat een vreemd buurmeisje ook dat ze naar je dochtertje gebaarde dat ze het maar niet moest zeggen?! Ben benieuwd wat die moeder ervan gaat zeggen...
Pfff dat lijkt me erg schrikken inderdaad. Dat is niet normaal. Behalve praten met de moeder en de omgang verbieden, zou ik ook praten met je dochter. En vertellen dat dit onder kinderen absoluut niet zo hoort. En misschien kun je haar vast een soort van seksuele voorlichting geven en vertellen dat dit alleen hoort als ze groot is, net zo oud als mama, dat je dat doet me de persoon van wie je houd. Moeilijk hoor! Veel sterkte ermee! En hopelijk gaat die andere moeder er ook op een goeie manier mee om.
Wat erg zeg . Ja tegenwoordig kan je maar niet vroeg genoeg beginnen met seksuele voorlichting want de kennis erover en het bezig zijn ermee begint al erg vroeg. Niet normaal zeg. Die moeder mag wel wat meer aandacht gaan geven aan haar kids. Volgens mij kan je best een beetje doorhebben als je jongetje met dat soort dingen bezig is. Ze zal het inderdaad wel ontkennen. Hoop dat je dochter er geen rare dingen aan overhoud. Bah... Sterkte ermee en houd haar maar lekker thuis hoor voorlopig. Charlie
mijn nichtje heeft dit ook mee gemaakt alleen heeft ze het heel lang stil gehouden dit was gewoon met het buiten spelen gebeurt en een kennis van mijn zus toen mijn nichtje er na een paar dagen mee kwam is mijn zus verhaal gaan halen en toen zei die moeder van ach echt niet dat doet hij niet en toen was mijn nichtje het pispaaltje ze werdt steeds door hem uitgescholden en geschopt en geslagen mijn zus is toen naar de politie gegaan en is naar de huisarts gegaan om alles te laten checken en dat ze haar verhaal kwijt kon dit heeft mijn nichtje geholpen
Ik zou niet direct alle omgang verbieden - kinderen snappen dat niet en wellicht krijgt ze een verkeerde indruk van lichamelijk contact (dat het eng is en fout en slecht enz..) Samen spelen kan wel, maar alleen bij jou thuis onder jouw toezicht. Logeren doen we even niet meer uiteraard. Verder zou ik een erg goed gesprek met beide ouders gaan voeren, ook waar jouw man bij is. Dat jongetje heeft niet zelf verzonnen wat neu... is, dus daar mag wel wat achter gezocht worden. En vertel vooral je dochter dat ze niks fouts heeft gedaan. En dat haar lijf van háár is. Als zij niet wil dat anderen eraan zitten (vooral als papa en mama er niet bij zijn) dat ze dat dan niet mogen doen. Als ze dat wel doen, dan mag ze dat átijd aan mama vertellen en mama zal nooit boos op haar worden om zoiets. Heel veel sterkte, want dit is wel heel moeilijk!
Mijn eerste gevoel is: hoe komt dat manneke erop? Ik ben wantrouwend door een eigen nare ervaring hoor maar ik dacht meteen dat er daar misschien dingen gebeuren die niet pluis zijn.
Je moet dit inderdaad voorzichtig aanpakken, misschien kan je daar hulp mee krijgen over hoe je dat het beste kan doen voor je dochtertje. Ze moet geen verkeerd beeld krijgen, dat is makkelijk gedaan namelijk weet ik uit ervaring . Veel sterkte hoor, C
Het is mij ook overkomen toen ik zo oud was. Probeer rustig te blijven. Praat erover met je dochter. Maar niet op een dwingende manier. Probeer op een rijtje te krijgen wat er is gebeurd en wat je dochter erover wil zeggen. Blijf rustig waar je dochter bij is. Laat haar weten dat het niet goed is wat er gebeurd en dat dat niet kan. Doe dit wel op een rustige manier. Daarna idd naar de buren. Ook dat jochie zal iets hebben meegemaakt. Hij zal het zelf niet bedacht hebben, maar ook ergens vandaan hebben. Dus probeer het ook daar volwassen te bespreken. De volgende stap is de ha. Hij/zij kan je adviseren wat de beste stap nu is voor je dochter. Want dit is niet niks en het zal haar misschien nu niet in de weg zitten maar zodra ze gaat puberen is de kans groot dat ze er last van krijgt. Ik heb het zelf meegemaakt toen ik een jaar of 8 was.
jeetje!! ik zou gelijk met de ouders gaan praten en ook zeggen dat je het niet normaal vind dat je dochters het niet mocht vertellen... geen slaappartijtjes meer en zo veel mogelijk weghouden bij die jongen... wel zou ik je dochter proberen voor te lichten over dit soort dingen en haar het gevoel geven dat ze niks fout heeft gedaan en als er ooit weer zoiets gebeurd ze gelijk naar jullie toe mag komen... pfff lijkt me erg shokerend!
Dit is de nachtmerry van alle moeders he. Jeetje. Maar het erge is, het jongetje heeft dit ook niet zlef verzonnen. Kindjes van 7 kunnen dit niet weten. En dat zijn zusje niet wilde dat ze het zei, betekend dat er in dat gezin iets niet goed zit. Praat er over met je buurvrouw, en als ze het doet lijken of het niets is, kun je verdere stappen ondernemen. Maar dan is wel de vriendschap met de buren over ben ik bang. Heel veel sterkte met wat je ook gaat doen!
Oh jeetje, ik krijg er tranen van in mijn ogen.. Wat erg zeg! Wat zul je je machteloos voelen. Ik hoop dat je wat hebt aan de eerder genoemde tips.. Sterkte meid.
Daar kunnen die ouders en kinderen niks aan doen, ze horen het op school en er word waarschijnlijk verteld dat t vies is en dat dat grote mensen doen. Dan vinden kinderen het alleen maar leuk om dat juist te doen! Mijn eerste reactie was ook heel boos, maar als ik verder denk denk ik bovenstaande.
kan alle kanten op natuurlijk.... ik zou niet gelijk al te verwijtend het gesprek met je buurvrouw beginnen maar rustig uitleggen hoe en wat, en kijken hoe ze erop reageert en dan kan zij met haar zoontje praten over waar hij dit 'idee' vandaan had etc.
Jeetje zit het met open mond te lezen. Zo jong nog. Lijkt mij idd ook niet dat dat jongetje dat zelf even verzind.Verder geen andere tips als die hier boven zijn.
Mijn mond viel open van verbazing toen ik dit las....jeetje op die leeftijd er zo mee bezig zijn...pffff Als ik jou was zou ik idd mijn dochter er weg houden en met die ouders gaan praten want dat is toch bizar? Wel onwijs veel succes met dit gedoe, en het opvangen van je dochter..
Goh, dat is even schrikken als moeder zijnde. Lijkt me niet normaal dat dat jongetje al van de hoed en de rand weet. De manier waarop het gebeurd is zou bij mij inderdaad vraagtekens oproepen en genoeg reden zijn om mijn dochter er niet meer heen te laten gaan. Beter het zekere voor het onzekere nemen. Zou ook met de moeder gaan praten ja. Ben benieuwd hoe ze het oppakt! Want ze moet er toch ook niet aan denken, dat hij dit structureel bij zijn zusje doet?