Relatietherapie,zinvol?

Discussie in 'De lounge' gestart door Windows, 10 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Heeft 1 van jullie ooit wel 's relatie-therapie gehad?
    Zoja,hielp het?En bleef je daardoor ook bij elkaar of ging je juist alsnog uit elkaar?
    Mag ook per pb'tje hoor.

2. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ik en mijn ex hebben relatietherapie gehad, maar alsnog uit elkaar.

3. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ik heb een megagroot probleem op dit moment,
    ik ben behoorlijk jaloers :(
    Volgens hem onterecht en nergens voor nodig,
    maar toch,het laat me maar niet los.
    We zijn al bijna 5 maanden uit elkaar maar hij gaf te kennen gewoon met mij verder te willen.
    We houden nog van elkaar en komen ook nog bij elkaar.
    Mijn hart zegt dat ik hem nog wel een kans wil geven...

4. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    mag ik vragen waarom je zo jaloers bent? is er ooit iets gebeurd tussen jullie? of in jouw verleden?
    Als de liefde er nog is, en in die zin jouw jaloersheid de reden is van de problemen, zou ik zeker in therapie gaan. Samen, of misschien wel alleen. Om er aan te werken.

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mijn broer en zijn vrouw zijn 2 jaar geleden in therapie geweest.
    Ze zijn nog steeds bij elkaar nu, maar of het voor eeuwig is.... I don't know!

6. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    #6 Windows, 10 sep 2011
    Laatst bewerkt: 10 sep 2011
    Er is in het verleden(tussen ons)dus wel het 1 en ander gebeurdt,maar alles weer te boven gekomen.
    Toch wonen we al 5 maanden weer apart:(
    Hij mist me en wil me terug,andersom idem dito.
    Alleen 't zal tijd nodig hebben natuurlijk.
    Hij steekt momenteel heel veel tijd in een 'maat' van hem,en sinds kort ook nog in het zusje van die maat(ook net van d'r vent af:$)
    En dat beangstigt mij!
    Maar hij zegt dat er niets is,en dat hij alleen mij wil,en aan mij genoeg heeft;)
    Ik wil er ook echt aan werken,en al moet dat alleen,maar ik wil er vanaf om te kijken of ik hem echt nog een kans kan geven weer tezijnertijd.
    je kent dat wel,hij neemt bijv.z'n telefoon niet op en je denkt,hij zal toch niet...?
    Dat soort dingen,
    hij zegt dat ik hem gewoon moet vertrouwen...

7. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ik ken het. Toen we nog samen waren, gingen we veel om met een stel. Man (K) en vrouw (E). toen het niet goed ging, heeft hij heel veel contact gehad met E. Kwam er achter door zn telefoonrekening die giga hoog was. Inmiddels zijn ze nu een half jaar samen:(
    Het was een goeie vriendin van me, maarja. nu niet meer natuurlijk.

Maar ik snap je angst heel goed. Het wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jullie hetzelfde gebeurt. Bij ons was de liefde over. Dus dat is al een heel groot verschil.

Als jullie nog veel van elkaar houden, elkaar missen, dan zou ik hem zeker nog een kans geven! Maar ik denk dat er een hele tijd overheen gaat, voordat je dat vertrouwen weer hebt!

8. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Hij zegt dat als ik jaloers blijf,hij liever niet meer met me verder wil.
    Dat snap ik gewoon niet,hij zou me juist moeten steunen en het vertrouwen terug moeten zien te winnen.

9. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ja, dat zou hij idd moeten doen. vooral als hij zegt dat hij wel verder met je wil en je mist. Hij moet zichzelf van zn beste kant laten zien. geen contact meer met het 'zusje' en anderen.
    Vertrouwen is het belangrijkste in een relatie. en als dat eenmaal gekrenkt is, is het heel moeilijk om het weer terug te krijgen.

10. Theres

Theres Actief lid

4 nov 2009
    280
    33
    28
    Zeeland
    #10 Theres, 10 sep 2011
    Laatst bewerkt: 10 sep 2011
    Hoi...ik heb er zelf geen ervaring mee; in die zin, ik heb er voor gekozen om het niet te doen, omdat van mijn kant de liefde over was.

Maar in jullie situatie zou ik zeggen: ga ervoor, je hebt niets te verliezen, alleen hem terug te winnen!

11. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ja en dat is het lulligste,die maat is de vriend van m'n zus(nieuwe vriend na haar scheiding)
    En die maat laat dus ook m'n zus min of meer barsten.
    Hij zou om te beginnen eens wat afstand van die maat kunnen nemen...
    Hij zei zelfs dat hij dat zusje niet wil laten vallen,
    want het is het zusje van ZIJN maat,en MIJN zwager.
    Pfffffffffffff,wat moet ik hier mee?
    Hij zal haar toch moeten mijden hoor.
    Net na het hele gebeuren met mijn vader 2 weken terug,zal ie mij nu laten vallen.
    Ben bang dat ik het niet ga trekken allemaal :(
    Wil de relatie echt een kans geven weer...
    Hij maakt plezier,kijkt lekker voetbal op tv met z'n vrienden.

12. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    achjee... t is bijna familie dus! dus je komt mekaar hoe dan ook tegen. Ontzettend moeilijk allemaal.
    Denk dat jullie beide er voor moeten vechten. Water bij de wijn moeten doen. Jij proberen je jaloerzie opzij te zetten en hij dat contact met het zusje.
    Sterkte met alles! Is een zware tijd voor je!

13. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ik heb er zelf geen ervaring mee hoor. Maar wel ervaring met mannen een tweede kans gunnen. Dat is toen niet goed uitgepakt, uiteindelijk zijn we alsnog uit elkaar gegaan. De enige reden dat ik hem een tweede kans gaf was dat ik later niet wilde denken 'maar wat als ik het toch geprobeerd had'... Iedereen om me heen zei dat het einde oefening was en toch heb ik het nog een kans gegeven. Meteen daarna voelde ik me eerst stom. Maar later begreep ik dat die tweede kans ook een manier van verwerking is... zonder had ik het nooit helemaal achter me kunnen laten!

Stel dat je in therapie gaat, je doet er alles aan en je kijkt wel hoe het komt... dan hoef je later niet te denken 'stel dat we het wel geprobeerd hadden'.

En wat je jaloezie betreft, misschien is dat ook iets wat je in therapie met elkaar kunt bespreken.

14. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Als je nog van elkaar houdt kan het alleen maar helpen.
    Dat wil zeggen je leert elkaar beter te begrijpen en wat je nou eigenlijk nodig hebt van die ander en hij van jou.
    Het kan heel verhelderend zijn.

15. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    wij zitten momenteel in relatietherapie, nu zo'n 2 maanden.
    Bij ons lijkt het wel te werken, het gaat steeds beter tussen ons.

16. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    #16 Windows, 11 sep 2011
    Laatst bewerkt: 11 sep 2011
    Ik ben blij dat ik niet de enige ben hierin,met het geven van een 2e kans...
    Dit zou dan z'n 3e al worden trouwens.
    Even in 't kort:
    sinds '96 bij elkaar
    '97 oudste geboren
    '98 jongste geboren en getrouwd
    '99 ging al bergafwaarts
    2000 ik bij hem weg en scheiding in gang gezet
    2001 had ie al een nieuwe vriendin(was blijkbaar dus snel over mij heen)
    2002 officieël gescheiden,maar hij had al weer problemen met vriendin,woonde ook niet officeëel samen met d'r hoor.
    2003 hij kwam weer bij me terug,die vriendin is kennelijk ook maar een tijdelijke vervangster voor hem geweest dan;)
    2011 weer uit elkaar.

De knelpunten zijn EIGENLIJK steeds geweest binnen onze relatie schulden en werkloosheid.

Pffffff,ik heb altijd gezegd in voor-en-tegenspoed en toch heb ik nu spijt dat ik hem de deur heb gewezen 5 maanden terug :(
    Ben er in de 1e instantie van uit gegaan dat het on-omkeerbaar zou zijn die keus,maar we zien elkaar toch nog wel met regelmaat...
    dus laat m'n hoop nog niet varen.

Deel Deze Pagina