Meekijken: hoe interpreteer ik deze ovutests?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Weereennieuwemama, Sep 10, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Weereennieuwemama

Weereennieuwemama Fanatiek lid

Jul 12, 2018
    2,217
    1,229
    113
    Female
    Hallo meiden, zouden jullie mij kunnen helpen bij het vinden van mijn eisprong?

Ik heb na het verwijderen van mijn mirena pas 1 normale cyclus gehad, waarbij ik op cd22 ovuleerde. Daarna heb ik bij ong 6 wk een miskraam gehad. Hcg is sinds vorige week 1.

Ik temperatuur nu niet, maar ga nu uit van de Sensitest gevoelige ovulatiesticks. Info over tijdstippen van tests en dagvan mijn cyclus staan op de afbeelding. Op cd8 had ik eiwit-achtig slijm.

Zou ik een vroege ovulatie hebben gehad en de piek hebben gemist, zie ik wel een piek of zou die nog moeten komen?

Bedankt alvast voor het meedenken!

Attached Files:

2. Nog anoniem

Nog anoniem Niet meer actief

Ik denk dat je piek nog moet komen, kort na de menstruatie had ik ook vrij donkere maar toch negatieve ovulatietestjes. Je kunt het beste op cd 10 beginnen met ovulatietestjes

3. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Deze zijn idd nog negatief. Even doortesten.

4. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
    Eens met bovenstaande reacties

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,973
    15,606
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk ook dat hij nog moet komen.

6. Weereennieuwemama

Jul 12, 2018
    2,217
    1,229
    113
    Female
    Bedankt allemaal! Vandaag weer een lichtere test. Betekent dit dan dat je LH-hormoon fluctueert vóór je eisprong?

7. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ja dat klopt.

Weereennieuwemama likes this.
  8. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

May 21, 2018
    5,353
    1,829
    113
    Female
    Bij mij ook op dag 8/9 slijm en pas dag 18 eisprong (deze keer wel ook nog op dag 17 eiwit achtig slijm maar vorige keren niet) dus dat zegt ook niet alles helaas.

9. Weereennieuwemama

Jul 12, 2018
    2,217
    1,229
    113
    Female
    Bedankt dames voor het meekijken! De tests zijn nu weer super licht en de steken in mijn eierstokken zijn weer weg ... ik vind het maar lastig hoor!

10. Weereennieuwemama

Jul 12, 2018
    2,217
    1,229
    113
    Female
    Hi dames, ik heb even geneusd bij dezelfde testen op de site van Sensitest. Een dame laat hier haar testjes zien. Sensitest reageert dat ze een piek had op 12 en 13 feb. Zelf zie ik echt niet waarom Sensitest dit wel als piek aanmerkt, maar ik hier als reactie krijg dat ik nog geen piek heb gehad. Bij de dame in kwestie is het resultaat toch niet knallender dab mijn resultaat? Daarbij opgeteld mijn ovulatiepijn die is gestopt en de weer lichter wordende tests geloof ik eigenlijk niet goed dat ik nog geen piek heb gehad.

Denk ik nou echt heel verkeerd?

11. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Ik vind jouw testen wel een stukje lichter dan t voorbeeld dat je laat zien. Ik zou zeker nog even door blijven testen! Bij mij knalde de sensitest altijd!

12. Weereennieuwemama

Jul 12, 2018
    2,217
    1,229
    113
    Female
    Zojuist weer getest en zie nu weer oploop. Zou mn ei dan toch nog moeten komen?

Zondag (cd9) voor het laatst sinds cd4 een ferme steek in mn eierstok gehad. Die was ook meteen het heftigst. Daarna geen steken meer gehad. Vandaar dat ik een eisprong op cd9 logisch vond, maar dan nu wel ineens weer een donkerdere test.

Zal ik doorgaan met testen? En is het dan raadzaam om vanaf nu 2x per dag te testen?

Bedankt weer voor de hulp en meedenken! :)

13. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
    Foto van je laatste test?
    Als hij weer oploopt zou ik zeker blijven testen

14. Weereennieuwemama

Jul 12, 2018
    2,217
    1,229
    113
    Female
    Oh stom!

Attached Files:

15. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
    Ik zou blijven door testen. Ik denk namelijk dat je eisprong nog niet geweest is. Gedurende je cyclus kunnen de streepjes wat donker en weer lichter heen en weer schommelen, hoeft niet persé in een mooie lijn van licht naar donker te gaan richting piek. Dus ik zou blijven doorgaan om te kijken wat er gebeurt. Komt de test streep nou weer heel dicht in de buurt qua kleur met de controle streep, dan zou ik overgaan op 2x per dag testen.

16. Weereennieuwemama

Jul 12, 2018
    2,217
    1,229
    113
    Female
    Ik heb deze info geleverd gekregen bij mijn ovutesten. Daarvan uitgaande zou je toch echt zeggen dat mijn piek al is geweest. Een piek blijkt hieruit niet per se te hoeven knallen.

Ben ik nou gek, of zit hier wel wat in?

Bedankt alvast!

Attached Files:

Share This Page