Zoontje heeft 40 graden koorts wat aan te trekken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tammetje81, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon heeft sinds gistermiddag 39,5-40 graden koorts.
    Wat kan ik hem het beste aantrekken?
    Hij heeft nu een joggingbroekje, romper met lange mouwen en een dun truitje erover aan. De verwarming heb ik al een groter lager als anders.

Zal zijn kleding te warm zijn.

Hij is echt niet lekker. Heeft de puf bijna niet om te lopen of te staan. Kruipen doet hij wel en zit belmop ons kleed. Eten gaat redelijk. Vanochtend wel zijn broodje, maar net niet zijn fruit.
    Drinken gaat erg goed. Vanaf 500 uur al 3 flessen van 210cc. 1 met thee, 1 met water en nu net 1 met diksap.

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.303
    2.578
    113
    rompertje met korte mouwtje en een katoenen pyama'tje.
    In bed geen slaapzak of een dunne zomerslaapzak.
    Dat werkt bij ons altijd het best

3. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Je doet het goed hoor. Je kleed hem niet te warm aan en dat is het beste. Het kan een paar dagen aanhouden. Vorige week was mijn jongste ook ziek en heeft ze drie dagen koorts gehad en daarna verhoging. Het eten was wat minder, dat geeft niet, als ze maar goed drinken.
    Sterkte, je kunt niet veel doen met een ziek kindje.
    Beterschap.

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    katoen want dat neemt goed vocht op en ventileert goed.

Sterkte met je zieke kindje.

En oh ja, genoeg laten drinken hoor!

5. Bri

Bri Niet meer actief

Sterkte met de zieke!
    Hier pas het zelfde gehad; dochter had ineens 39.6 bij het wakker worden en overdag liep dat nog hoger op. Haar winterslaapzak was haar véél te warm (logisch), dus ik heb haar een romper met lange mouwen en een zomerslaapzak aangetrokken voor in bed. Hoe je je uk kleedt lijkt me ook prima. Fijn dat hij wel goed drinkt; dat is toch het belangrijkste.

Als hij verder geen pijn lijkt te hebben, hoef je geen paracetamol te geven; bij hoge temperatuur kan het lijfje beter strijden tegen het virus dat er (mogelijk) in zit. Maar als hij wel pijn heeft kun je rustig een zetpilletje geven, m.n. voor het slapen.
    Mijn dochter sliep bijna aan een stuk door, was te moe om te spelen of te staan.
    Na 3 dagen was de koorts over, daarna kwamen er wat lichtrode vlekjes. We denken dus dat het de 6e ziekte was... (maar hoge koorts kan echt 1001 redenen hebben, dus dit hoeft bij jullie helemaal niet het geval te zijn.)

Lekker veel knuffelen en neem zelf ook je rust...

6. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij ligt hier wle in een winettslaapzak, met alleen een romper aan. Hij ligt namelijk niet onder een dekentje of iets dergelijks. Hier gaat hij onder liggen. Alleen een zomerslaapzak lijkt me zo koud. Of niet? Misschien kan ik de mouwtjes eraf ritsen van de slaapzak?

Hij is idd te moe om wakker te zijn. Is ongeveer een uurtje op en gaat dan weer naar bed voor ongeveer 2 uur.

Moet morgen ook nog werken, bah. Vind dit zo zielig voor hem. Mijnschoonoduers komen morgen oppassen. Normaal gaat hij naar hun toe, maar dat zie ik nu niet zitten.

7. Bri

Bri Niet meer actief

zal ook wel van de temperatuur in de kamer afhangen. bij ons is de babykamer ongeveer 19 graden, dat is vrij warm denk ik. bovendien stop ik m'n dochter meestal nog wel in onder een lakentje + dekentje, dat wordt natuuurlijk echt veel te warm met een winterslaapzak. dus het is niet helemaal vergelijkbaar.
    groot gelijk dat je hem morgen thuis laat; lijkt me voor hem het fijnst om in z'n eigen omgeving te zijn.

Deel Deze Pagina