en maar blijven spugen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Klijntjuh, 11 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

als je nu merkt dat het dus erger wordt kan je echt het beste naar een kinderarts vragen,,,wnat het is niet normaal dat hij niet binnen houdt....en straks krijgt ie pijn...dat steeds erger wordt...gaat echt branden!...kan nie amper slapen, amper liggen ect etc

2. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    hier niet echt tips maar wel herkenning, onze dochter heeft tot 7 a 8 maanden was ook heel veel gespuugd. Ook soms gewoon tussen voedingen in. Ze leek er zelf weinig last van te hebben en artsen en cb zeiden dat het vanzelf over zou gaan en ze hebben gelijk gehad. zolang hij er zelf geen last van heeft en goed groeit en volle luiers heeft zou ik me niet zo'n zorgen maken, maar ik weet hoe vervelend het is.

3. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Mijn moeder denkt aan KISS..
    Hij is in 6 min geboren, met een vacuumpomp..
    Hij is wel geen huilbaby, maar het overstrekken, ongelijk bewegen van armen enzo (hij grijpt met rechts, niet met links)
    niet op zijn buik willen liggen e.d. komt wel weer overeen.. (en natuurlijk het spugen..)
    Hij drinkt en slikt ook al vanaf geboorte heel slecht en slordig, en borstvoeden is ook niet gelukt. Gaat nu beter met tommee tippee flesse, maar je moet de fles echt aanduwen in zijn mondje, wil er geen lucht meekomen, en hij nog een beetje normaal drinkt.

Hij tilt alleen wel zijn hoofd al op vanaf de geboorte.. maar graag naar achteren toe zegmaar.
    Op zijn zij liggen vind hij het prettigst. op zijn rug niet zo...

Ik ga dit morgen ook maar aankaarten, ik wil het uitgesloten hebben. Ik heb een kindje meegemaakt die dus ook nieteens erg huilde, maar waarbij het pas is ontdekt toen ze 3 was, en had een flinke achterstand op alle gebieden.. ze kon niet goed slikken e.d. ook.

anyway.. hij heeft tussen 11:00u en nu maar 20 min gelegen...

4. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    ja dat gaat dus niet goed. idd op je strepen staan hoor en naar ka. ik vermoed zelf reflux hoor maar dat hoor je dan wel.

5. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik weet niet hoeveel johannesbroodpitmeel er in comfort zit, maar zou zelf naar een hypoallergene voeding overgaan en deze zelf met nutriton (jbpm) indikken. En goed in de gaten houden of hij niet heel erg zuur gaat ruiken (dit hoeft nl. helemaal niet, de zogenoemde blije spugertjes hebben geen last van het zuur, spugen alleen heel veel). Je gaat het sowieso al op het cb bespreken, maar mocht alles niet lukken gewoon even langs je huisarts gaan, die mogen ook zuurremmers voorschrijven of je doorverwijzen naar een ka.

6. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik heb zelf geen ervaring met reflux of kma, maar wilde even reageren op je comfort verhaal en de diarree.
    De diarree kan komen van de jbpm. En aangezien het bij de comfort dan al zo heftig is, moet je er wel rekening mee houden dat, mocht je overstappen naar nutriton, het nog erger kan zijn. (ivm de samenstelling, die hierboven al genoemd is).

Dat zou met een week moeten opknappen.

Is dus niet gezegd dat het daardoor komt, maar ik dacht meld het even.

Sterkte met de kleine man. Ik hoop dat er snel een oplossing komt.

7. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Gouda
    Zo!
    Nou, weer terug van de arts van het CB.
    Hij was weer lekker aangekomen! Dus dat gaat goed! De arts wilde net gaan beginnen over dat het spugen dan niet erg hoeft te zijn, tot ik begon over het slechter en korter slapen, en bij ons willen zijn e.d.

Ze nam het heel serieus, en wil gelukkig een oplossing zoeken!
    Aangezien ik pas zaterdagavond volledig op comfort was (thanks voor de tip en hulp!) wil ze dit nog even doorzetten, om te kijken of dit wat gaat doen voor we nu in korte tijd weer wat anders gaan proberen!

Ik word a.s. donderdag gebeld door de wijkzuster ofzo, om te kijken hoe het is gegaan. Als ik het eerder niet vertrouw of iets kan ik aan de bel trekken! Maar omdat zijn gewicht nog helemaal goed ging (netjes op een curve) wil ze dit nog even langer proberen, kijken of het wat gaat doen..

Nou moet ik zeggen, dat hij vannacht weer heerlijk heeft geslapen, en de laatste 3 voedingen veel minder tot bijna niet heeft gespuugd! Ook nu ligt hij , spuugloos, vanaf de laatste voeding te slapen, op zichzelf!

Nou gaat het vaker een paar voedingen wat beter, maar hopelijk is het nu straks gewoon minder enzo, en gaat het weg.

Ik denk zelf niet aan Kiss, dat vind ik te extreem. Maar eventueel wel KMA als comfort niet aan gaat slaan ;) Maar eerst even aankijken!
    En hopen dat het zo blijft!

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier spuugde ze ook heel veel, begon denk ik toen ze 2 weken oud was en werd steeds erger. Ze groeide hier als kool.
    Maar verder onrustig, weinig slapen, krampjes, en rond 4 weken uitslag/eczeem. Huisarts en cb werd ik niet veel wijzer van.
    Maar hier bleek het dus KMA (en soja allergie te zijn).

9. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Gouda
    Nou... het is nogsteeds niet beter... het word zelfs 'erger'.
    Tenminste.. andere dingen beginnen steeds meer op te komen :(

Hij krijgt steeds meer krampjes! ondanks de infacol! Ook laat hij werkelijk de HELE dag scheetjes, terwijl hij geen lucht binnenkrijgt met zijn nieuwe fles!
    Hij heeft erg moeite met poepen, en begint bijv om 16:00u te persen en krampen, en vervolgens om 21:00u pas gepoept!

Hij blijft ook maar de hik krijgen na elke voeding! (was ook met zijn gewone voeding al)

Zijn spugen is 'minder'... namelijk alleen in hoeveelheid iets minder, maar wel vaker!! zo elk half uur gooit hij er wel weer een golf uit... en stikt zuur! bah!
    Als hij ligt dan hoor ik hem ook weer spug inslikken..

Hij slaapt korte stukjes, en word dan weer wakker van krampjes of spugen.

vanochtent had hij echt een mega droge, grote keutel gepoept.

Ik denk zelf toch echt aan KMA..

hij niest ook trouwens hihi, maar volgensmij is hij verkouden aan het worden, want hij klinkt ook snotterig met ademen..

Morgen word ik gebeld, of zal ik vandaag zelf bellen?
    het is mij nu wel duidelijk dat de comfortvoeding niet meer doet dan van de boogjes spugen, dikkere spuug maakt die hij deste sneller weer inslikt :p maar het spugen is nog even hevig..

10. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    ik zou maar gelijk bellen. en ik denk nog steeds reflux hoor aan de symptomen te lezen mijn dochtertje had precies hetzelfde heel veel slikken en weinig slapen.

11. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Gouda
    Vandaag teruggebeld door het CB..
    ik moet een afspraak met een arts gaan maken.
    door het vele winden en moeilijke poepen denken ze ook aan KMA..

en wat blijkt... mijn man scheen vroeger KMA te hebben gehad! Dat vertelde mijn mans vader pas eergister!

Anyway.. ze vroeg of hij pukkeltjes had. en daar wees ik dus toevallig mijn man gister op!

Morgeb HA bellen dus ;)

12. fafje

fafje Niet meer actief

ja en als je een verwijzing voor een kinderarts krijgt...en het kan pas over 2 weken ofzo...dan moet je er even een schepje boven op doen hoor...sta erop dat het zsm moet...want dat kan je kindje echt niet volhoduen...succes!!!

13. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Gouda
    Zal ik zeker doen..
    Hij heeft vandaag ook weer zo veel gespuugd! zo zielig! gewoon 3 uur NA zijn voeding! helemaal kokhalzen, niet lekker zijn, en hoppaaa.. in 3x kwam er weer een hoop uit..

hij stinkt trouwens vreselijk uit zijn mondje sinds een paar dagen :( echt een zurige lucht.. bah..

Ik bel morgenochtent, en wil morgen gelijk de andere voeding halen! want dit gaat niet langer zo..

dinsdag moet ik hem ook weer even laten wegen ;)

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hopelijk kun je snel terecht! Hier begon de uitslag ook zo rond 4 weken met KMA. En idd ook veel spugen wat steeds erger werd, maar ondanks dat groeide ze als kool en alles deed ze prima.

15. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Gouda
    Zo... pff.. wat een gedoe met de voeding kopen haha.. maar meneer heeft zijn eerste fles Friso Allergy Care leeg! En ook echt helemaal leeg!! Hij bleef drinken en meer willen.. dat deed hij met de andere voedingen niet! vannochtent zelfs na 60 cc gestopt! en dit had hij er binnen het uur bijna allemaal weer uitgespuugd! (we maken flessen van 120cc en kijken wat hij hier zelf van wil)

Het spul stinkt, maar smaakt kennelijk niet vies..
    Hij heeft gewoon geboerd, een piepsie-beetje melk kwam terug (het normale mondje terug dus) en verder (nog) niets..

Ik ben super benieuwd wat het gaat doen!

Kwa halen was het dus zo.. we zijn net naar een andere stad verhuisd, en mijn oude huisarts zat nog in Den Haag.
    Ik kreeg van het CB te horen dat je de voeding alleen op recept bij de apotheek kon halen, dus ik mijn oude huisarts gister gebeld..
    dicht wegens bijscholing, ze zouden vandaag open zijn.
    Vandaag gebeld, toch dicht! Dus ik bellen naar de huisarts waar ik de inschrijfformulieren van had klaarlggen, die konden niets doen, moest de waarnemer van mijn huisarts bellen.

Uiteindelijk zou de waarnemend arts een recept faxen naar mijn apotheek in Gouda.
    Dus ik kom bij de apotheek (en was al een tijd bezig met Andy inschrijven bij de apotheek) hadden ze wel een fax gekregen, maar met een gek verhaal dat hij niet zomaar voeding kon voorschrijven wegens de darmpjes en blabla..
    dus nog niks!

Ik in tranen.. ik wilde gewoon de voeding!
    De 'nieuwe' huisarts zat boven de apotheek, dus ik kreeg de fax mee, en kon het daar nog eens vragen.
    Nou, heel simpel.. die vertelden mij dat het zonder recept te halen is!
    Toen zij een van die dames dat ze zelf nog een verpakking thuis had liggen, en ik die dinsdag gratis mocht hebben!
    Maar ik wilde NU de voeding.

Dus ik weer naar beneden, en de voeding voor bijna €40,- gekocht. Dinsdag krijg ik dus nog een pak! Echt fijn!

En daarna zien we wel met verzekering e.d. De eerste pakken moet je toch zelf doen omdat het nog een 'testfase' is..

Maar.... nou begreep ik dat je dit dus 2 weken geeft (wanneer merk je verschil?) en dan daarna weer 2 weken normale voeding moet geven?
    Kan je dat ook weigeren als dit dus gewoon werkt? Ik ga toch niet mijn kind expres weer 2 weken laten spugen en krampjes geven!

16. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Gouda
    Weet iemand wanneer je verschil gaat merken?
    Meneer gooit er nogsteeds heel veel uit. (rechtop.. en het is echt boog-spugen nu weer met dat dunne)
    En deze spuug ruikt naar switserse strooikaas! geeeeeetttssieee

17. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Klijntjuh, hoe is het met zijn ontlasting nu dan?

Ik wil niet over je problemen heenwals hoor, want is verschrikkelijk als je kindje zo moet spugen, maar je had het er over en ik heb er volgens mij niets meer over gelezen.

18. fafje

fafje Niet meer actief

mij neefje krijgt neocate (ofzoiets)voor zn kma....ook op recept...bij hem hielp het gelijk, spugen was heel snel over...

19. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    maar weet je wel zeker dat het kma is dan

20. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Gouda
    @ Daan78 : Zijn ontlasting was moeilijk! Veel krampjes, en de hele dag door scheten.. Poepen zelf ging ook moeilijk en met veel pijn en kramp. Hij begon dan bijv. om 16:00u te persen, en om 21:00u kwam er dan pas wat!

Vandaag is het HEEL wat anders! Hij is duidelijk nog wat hangerig, maar kwa buik gaat het al super! Hij heeft geen krampjes gehad vandaag! En de paar scheetjes die hij net liet, bleken nog poep te zijn ook! Zonder problemen of pijn!
    Het was wel vrij dun, en wat richting groenig, maar wel veel, en zonder problemen kwam het er uit!

Kwa spugen is het ook al iets beter. De voeding is een stuk dunner weer dan de comfort, en ik merk dat hij daaraan moet wennen (anders drinken.. hij verslikte zich e.d.)
    En hij spuugt nog behoorlijk wat, maar geen 3 uur na de voeding meer, en dus geen zure lucht erbij!

Hopelijk bouwt dit dus ook af, en spuugt hij straks gewoon niet meer.. de laatste voeding heeft hij trouwens niet gespuugd, en die ervoor ook maar een beetje.

@ Regi.. nee, natuurlijk niet 100% zeker, maar alles wees ernaar, en dat vond het CB ook.. we zijn dus nu in de testfase.

Deel Deze Pagina