De titel zegt het al: mijn kleine van 7 maanden slaapt opeens niet meer door 's nachts. Voorheen deed hij dat wel tot 6.30 uur in de ochtend. Maar sinds 2 weken wordt hij om 3.00 uur wakker en weigert nog verder te slapen. Het cb heeft geadviseerd naar hem toe te gaan, niet uit bed te halen en te troosten in bed. Maar als ik naar hem toe ga, huilt ie alleen nog maar harder, speen helpt ook niet. Soms valt hij wel weer in slaap, maar na een kwartier begint het weer. Hem laten huilen schiet ook niet op, want hij blijft huilen. Pas als ik hem uit bed haal, houdt ie op. Het is niet zo dat hij honger heeft, want dan zou hij toch moeten doorhuilen als ik hem uit bed gehaald heb en beneden met hem ben. Hem in bed nemen heb ik ook geprobeerd maar dat helpt ook niet. Wie heeft ook zoiets meegemaakt en heeft tips?? Kan dit een fase zijn?
Meer tips heb ik niet. Volgens mij doe je het prima, althans ik doe het ook zo. Onze meid slaapt sinds twee weken ook onrustig, als we haar even uit bed halen en troosten (resetten noemen we dat hier!) slaapt ze daarna weer lekker verder. Geloof inderdaad dat het een fase is.
Bij ons werkt dat niet helaas. Als ik hem weer in bed leg na troosten, begint ie meteen weer te huilen of valt maar even in slaap en komt even later weer. Heb ook al geprobeerd hem later naar bed te doen 's avonds maar dat maakt ook niets uit.
Als Marin wakker is geef ik haar een speentje, en gaat ze gelukkig weer verder slapen. Merk wel dat ze steeds meer wakker word savonds en snachts. Weet wel dat het moeilijk is! En als je nou bij hem blijft met je hand op zn hoofd/buik? Blijft hij dan ook huilen? Als hij dan rustig word zou ik op die manier wat zachtjes liedjes gaan zingen tot hij helemaal tot rust is gekomen., En als je geluk hebt gaan de oogjes weer dicht, en dan steeds een stapje verder weg maar wel door blijven praten/zingen..En zo langzaam de kamer uit....
Hé horselover, bedankt voor de tips! Ik ga het proberen, maar ik heb er een hard hoofd in; hij is zo overstuur. Hihi grappig ja, 1 dag verschil! Mijn kleine is alleen 1 dagje ouder, net voor koninginnedag kwam ie zich melden
Oja natuurlijk haha! Ja probeer het eens. Toen Marin met oorontsteking in het zh lag, was er een verpleekundige die zo wel een 20. min bij Marin heeft staan zingen ...En dan zachtjes aan 1 stuk door, en Marin huilde echt van de pijn , ze kon niet in slaap komen. En toch heeft ze Marin in slaap gekregen! Na 15 min werd marin stil en gingen de oogjes dicht, ze hield wel het speentje in dr mond. En ze bleef maar zingen en ook toen Marin sliep bleef ze zingen en praten tegen Marin net zolang ze de deur uit was. Tsja ik heb het laatst ook eens geprobeerd, maar bij slaagde het niet hoor haha. Toen er uit eindelijk toch maar uit gehaald , maar goed ze had ook pijn. Maar je kunt het altijd proberen.