Zoon is verliefd maar papa mag het niet weten.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door miramare, 7 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    792
    148
    43
    Van de week had ik een topic geopend over wat mijn zoon zo dwars zit ,hoge woord is eruit: hij is harstikke verliefd! Hij is bijna 10.zijn vader was vanavond niet thuis en toen vertelde hij het, het kostte hem veel moeite maar ben blij dat hij het verteld heeft. Papa kan soms wat plagerig zijn en daarom mag hij het niet weten,natuurlijk heb ik beloofd dat ik het niet zeg maar ik wil het natuurlijk wel graag delen. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
    Ach ach die hormonen, hij weet niet of het meisje ook verliefd op hem is en hij durft het niet te vragen. Het speelt al een aantal maanden, hij is zo zenuwachtig en weet niet hoe nu verder...
    WoW even wennen... nieuwe fase voor mij.

2. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Mm belofte is belofte. Ik zou t dus niet delen met papa. Hier heb ik t ook al eens bij de hand gehad en om dezelfde reden. Heb overigenst wel de oudste toen besproken dat t fijn kan zijn dat papa t ook weet maar dat je af kunt spreken dat papa hem met dit kwetsbare stuk niet zal plagen. Hij ging akkoord en ook papa hield zich aan de afspraak

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Hier een gelijke situatie. Ik heb gezegd dat ik het wel graag met papa wilde delen en gevraagd hoe hij daarover dacht. Hij gaf aan dat dat mocht als ik ervoor zou zorgen dat er geen grapjes zouden worden gemaakt en er tijdens het eten niet over zou gesproken worden. Heb mijn man dus ook heel erg op het hart gedrukt dit serieus te nemen en dat heeft hij gedaan. Hij heeft er zelfs gewoon niets over gezegd en zoontje is heel blij ermee dat wij het weten. Opa mocht het absoluut niet weten, want die pest ook altijd, maar die is het van een vriendje toch te weten gekregen, bij hem ook gelijk aangegeven dat er geen grapjes over gemaakt mogen worden en ook hij houdt zich eraan.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Edit: Als hij niet wil dat je het aan zijn vader laat weten, ook niet doen. Ik heb dat echt in overleg met hem gedaan.

5. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Zijn vader maakt zich wellicht ook zorgen om zijn dwarsheid. Het is voor hem dan wel een geruststelling dat het 'slechts' om een verliefdheid gaat. Ik zal het wel vertellen en dan vragen of zijn vader het geheim wil houden.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Die dwarsheid komt hier trouwens niet van de verliefdheid, maar hoor er veel moeders over van kinderen van zijn leeftijd (9, bijna 10). Dwars, grote mond, snel vervelen(d).

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Absoluut niet vertellen! Ik ben van mening dat je het vertrouwen van een kind niet moet schaden. Anders is de stap erg groot om je ooit weer iets te vertellen als hem iets dwars zit.

Je kunt vragen of het echt niet mag en daarbij beloven dat papa hem er niet mee gaat "pesten". Blijft het antwoord "nee" zou ik dat respecteren en bij partner aangeven dat er niks ernstigs is.

8. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Ik begrijp helemaal wat je zegt dat je het vertrouwen van een kind niet moet schaden, ben ik het ook helemaal mee eens! Zelf weet ik niet of ik het dan toch niet zou zeggen tegen papa. Ik vind het zo belangrijk om deze ontwikkelingen ook met vader te kunnen delen en bespreken dus misschien dat ik het wel zou zeggen en dan uiteraard tegen hem zeg dat hij zijn mond moet houden. Maar mijn oudste is 5 dus ik heb deze dingen nog niet aan de hand gehad, kan ook zijn dat ik het op jouw manier zou doen. Ik vind dit een moeilijke..

9. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    792
    148
    43
    Hij heeft het verteld! Vroeg vandaag aan hem of hij het toch niet wilde vertellen tegen papa. En heb tegen papa gezegd dat hij iets heel belangrijks wilde vertellen maar dat hij beloofd om geen grapjes te maken of te plagen. Dus we weten het nu allebei en mijn zoontje is erg opgelucht!
    Bedankt voor de tips!

maliro, Lovely83, Sleepless en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Wat goed van hem!

Deel Deze Pagina