Goedemiddag dames.. Vanmorgen ben ik met L. bij het CB geweest en hij doet het gelukkig super.. En wel zo super dat hij naar 3 flessen mag per dag en stukjes brood mag.. Maar hoe pas ik dat in? zijn schema is nu ongeveer zo 7.00 Fles 180+6 10.00 fruit 11.30 fles 180+6 15.30 fles 180+6 17.30 groente 19.30 fles 180+6 Nu gaat de laatste fles er met moeite in dus naar 3 voedingen moet qua hoeveelheid geen probleem voor 'm zijn.. nu ben ik vandaag begonnen met broodkorst zodat hij over een paar weekjes een plakje brood kan eten (wil het liever rustig opbouwen) nu zat ik ongeveer aan dit schema te denken, maar weet niet of dat kan/mag 7.00 fles 180+6 10.00 fruit 11.30 brood en fles 180+6 15.30 liga met thee (o.i.d.) 17.30 groente 19.30 fles pap En wat kan er straks op het broodje? En is dat 'handig' om een fles na zijn broodje te doen? of kan ik straks beter alleen een broodje geven tussen de middag en alsnog om 15.30 een fles geven? zijn allemaal dingen waar ik vanmorgen natuurlijk nog niet aan had gedacht.. Ik kan ze a.s. maandag pas bellen voor informatie en wil toch goed voorbereid zijn voor het geval hij wat harder gaat dan mijn planning (broodkorst is nu 'al' een groot succes).. alvast bedankt..
hoi hoi toen ik hier begon met brood, heb ik het ook zo gedaan dus gewoon een fles na de boterham, na verloop van tijd heb ik die steeds wat kleiner gemaakt. dus het schema wat je in gedachten hebt kan prima hoor. wat kan er op brood? appelstroop smeerkaas smeerworst chocopasta jam kipfilet boterhamworst eigenlijk kan er best een hoop qua beleg, tis maar net waar jij je goed bij voelt. Het enige waar ik ff mee heb gewacht is pindakaas. voor de rest heb ik zelf nooit moeilijk gedaan over wat ze op brood kreeg. tis ook niet zo dat ze gelijk een pot jam per week op brood gesmeerd krijgen toch groetjes
Vind het altijd zo'n gepuzzel om een nieuw schema erin te krijgen.. Denk dat ik eerst gewoon wat margarine er op smeer en over paar weken/maanden pas echt beleg ga doen.. pff, moeilijk hoor haha
Ik had toen ook ongeveer hetzelfde schema als wat jij voorsteld. Alleen kwam het er bij ons in de praktijk opneer dat die 2e fles vaak een uur/1,5uur na het broodje gegeven werd. Hierdoor redde Finn het ook beter tot het avondeten, wat hij altijd (nu nog) pas om 18.00/18.30 krijgt.
Lijkt me prima schema! Hier nu ook ongeveer zo, ik ben ook begonnen met om 12 uur brood en daarna een fles. Nu eet ze een hele boterham en daarna een fles 150/5. 's Middags een liga met sap.
lijkt goed te gaan hij krijgt rond 12 uur een broodje, korstje gaat ook helemaal op na het broodje nog een fles, 's middags liga en sap en savonds groente en fles
ik had het zelfde schema bij mijn oudste. Alleen kreeg hij s'morgens een papfles. Je kan straks ook nog het avondeten eet bereiden met een toetje. de fles van 15:30 is de beste fles om te laten vallen en idd thee,water of diksap te geven. volgens mij is er niks mis mee. Als ik het zo lees doet iedereen hetzelfde.
Zoon Thanks zo ziet het schema er nu idd ongeveer uit.. Water is te dun dus dat spuugt hij na een tijdje weer uit en met johannesbroodpitmeel is het echt niet te drinken haha.. Dus hij krijgt nu (groene) thee voor zijn fruit en voor zijn liga. Daar drinkt hij steeds meer van, het is natuurlijk even wennen. Aan een broodkorstje en een fles alleen heeft hij toch niet genoeg bleek al, dus hij krijgt nu brood naar behoefte (vandaag op 6 stukjes, ongeveer een half plakje brood zonder korstje) en een fles na. Die gaat er net in, dus zal niet lang duren voor hij daar wat van laat staan. Rond 15.30 uur krijgt hij een hele liga (halve was ook niet genoeg haha) met wat thee voor die tijd. Hij redt het prima tot zijn groentepotje, die gaat nu ook leeg, voorheen kwam hij net aan een half potje. Kortom, zo te zien was hij er ook echt aan toe om naar een ander schema te gaan. Deze mag gesloten worden Ik ben helemaal tevreden.