Baby steeds minder voelen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lepeltje, Aug 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lepeltje

Lepeltje Niet meer actief

Hallo dames,

Ik ben vandaag 23 weken zwanger en tot nu toe gaat alles prima. Alleen nu is het zo dat ik de baby de laatste week steeds minder begin te voelen. Een paar weken geleden was hij hartstikke druk en zag ik mijn buik regelmatig op en neer gaan wanneer hij aan het schoppen was. Maar ik voel hem nu de laatste tijd veel minder, en het baart me echt zorgen. Ik weet dat het normaal is dat de kleine soms een dagje wat minder druk is, maar het lijkt wel of ik hem met de dag minder voel. Het is niet zo dat ik hem helemaal niet voel, maar veel zachter en veel minder dus.

Wat denken jullie, moet ik de verloskundige bellen of is dit volgens jullie echt volstrekt normaal? Ik maak me namelijk behoorlijk zorgen.

xxx

2. flip

flip Actief lid

Jun 10, 2009
    174
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bellen natuurlijk. Daar zin ze voor hoor :)

Dat gezegd hebbende... Je beebje kan best een voorkeurshouding ontwikkeld hebben en veel meer naar de achterkant trappen. Of er is een andere logische verklaring, die ik zo 1-2-3 niet verzinnen kan. Waarschijnlijk weet je VK wel wat er aan de hand is, en stelt ze je in een ommezien gerust!

3. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ik had dit ook met 23 / 24 weken. Opeens was ie veel rustiger, soms voelde ik hem bijna de hele dag niet, of heel eventjes en dan ook nog zo dat ik bijna twijfelde of ik het me niet verbeelde. Heb het even aangekeken en na een paar dagen werd ie wel weer drukker.

Maar zoals hierboven ook wordt gezegd, als je het niet vertrouwt, gewoon bellen hoor! D'r zal niets aan de hand zijn, maar even bevestiging daarvan is wel fijn natuurlijk.

Succes :)

4. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

Mar 24, 2008
    593
    0
    0
    ook al is normaal even verloskundige bellen worden ze voor betaald ;) en voor je eigen gerust stelling ze zijn er niet aleen voor kleine maar ook voor jou welzijn.

liefs,

5. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik had het ook rond 24 weken, ineens een paar dagen veel minder actie. Heb toen een echo gehad, alles in orde, het lag eraan dat het kindje gedraaid was en dus de schopjes naar de binnenkant schopte ipv tegen de buitenkant/buikkant.
    Ook schijnt het normaal te zijn dat je kindje niet elke dag dezelfde mate van drukheid hoeft te vertonen.
    Vanaf week 28 moet je wel elke dag min. 10 schopjes/draai/schuifbeweginen voelen.

6. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    had dit ook rond die periode schijnt dat de kleine dan ook meer slaapt om vet te ontwikkelen.

en zelfs nu met bijna 34 wk heb ik hem al weer een tijdje niet zo hefitg gevoeld vorige wk voelde ik me een boksbal en nu af en toe een schuif of de hik meer niet.

7. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    heb ik ook gehad toen ik rond de 31 wkn was, ik mocht gewoon ff tussendoor langs komen, en werd even naar het hartje geluisterd. het is voor je eigen gemoedrust!
    gewoon bellen dus!

Share This Page