Is dit een positieve ovulatietest?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by misspiggy, Nov 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. misspiggy

misspiggy Lid

Jul 30, 2012
    11
    0
    0
    Na het afsluiten van een ICSI traject (helaas niet positief) en daarna een hormoonbehandeling (endometriose) heb ik voor het eerst weer een menstruatie gehad (11 november). Aangezien het heel moeilijk is om me neer te leggen bij de slechte afloop van de ICSI behandelingen, willen en mogen we van het zh (ivm de endo) nog eens zo proberen. Wonderen bestaan immers. Sinds de menstruatie stopte ben ik gelijk begonnen met ovulatietesten. Ik heb er alleen geen ervaring mee en tijdens onze MMM van 6 jaar nog nooit 1 gebruikt. Wie kan me helpen? Is dit een positieve test of moet hij nog donkerder? Bovenste is gisteren in de namiddag, onderste is van uurtje of 10 vanmorgen.

Alvast bedankt!

Attached Files:

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,915
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Volgens mij kan hij nog wat donkerder.
    Ik zou vanmiddag rond 16 uur nogmaals testen!

3. kaatm

kaatm Lid

Oct 23, 2015
    77
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hij is nog niet even donker, dus denk nog van niet.
    Even donker of donkerder is pas positief

4. misspiggy

misspiggy Lid

Jul 30, 2012
    11
    0
    0
    Bedankt voor de reacties. Top dan doe ik vanmiddag gewoon nog weer 1. Ik laat hem wel even zien hier!

5. misspiggy

misspiggy Lid

Jul 30, 2012
    11
    0
    0
    Nou ik heb weer een test gedaan. Boven is gisteren, midden is vanmorgen en onder is nu. Duidelijk lichter dan die van vanmorgen. Wat moet ik daarvan denken? Heb ik dan een eisprong gehad?

Attached Files:

6. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Ik zie geen positieve test, dus ik zou doortesten

7. jallou

jallou Actief lid

Feb 15, 2014
    234
    0
    16
    Ik weet het niet zeker, het lijkt of je eisprong is geweest

8. kaatm

kaatm Lid

Oct 23, 2015
    77
    0
    6
    NULL
    NULL
    Denk ook dat ie is geweest.
    Morgen voor de zekerheid nogmaals

9. Komkommer

Komkommer Actief lid

Oct 26, 2015
    252
    1
    16
    NULL
    NULL
    Deze zijn van de action toch?

Daar heb ik nooit een knaller mee gehad.
    Testte ook 2x per dag.

Voor nu zou ik hem beschouwen als positief, het zeker gezellig maken vanavond! En toch voor de zekerheid nog even paar dagen doortesten.

10. Miszy

Miszy Fanatiek lid

May 5, 2015
    1,263
    8
    38
    Bij mij waren ze ook zo donker hoor en ik werd +/- 14 dagen later ongesteld! Dus ik denk dat het wel je piek is!

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,915
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Een posi ovu betekent niet dat je ei DAN gaat springen.
    Het betekent dat het lh hormoon piekt wat voor 1-2 dagen later vaak voor een eisprong zorgt.

Dus nee.... je eisprong is nog niet geweest.
    Ik denk dat hij morgen/overmorgen gaat springen want die van vanmorgen is wel heel donker (bijna positief).

Je zou morgen rond 10 uur nogmaals kunnen testen. Is dan nog lichter dan is je piek toch ws vanmorgen geweest.

12. misspiggy

misspiggy Lid

Jul 30, 2012
    11
    0
    0
    Bedankt voor de reacties! Super.
    Ik heb zelf het gevoel dat ik wel een eisprong heb/krijg. Had eind van de middag een zeurend gevoel in onderbuik. En dat herken ik van 2 jaar terug, voor de icsi en behandelingen.
    Ben heel benieuwd of ik idd over 14 dagen menstruatie of (hopelijk :)) positieve test krijg! We maken er maar een paar gezellige dagen van en zal morgen nog even een testje doen.

Nogmaals bedankt voor de antwoorden!

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,915
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Die pijn is de laatste groeispurt die je ei krijgt vlak voor de sisprong. Dus zoals ik al zei, morgen of overmorgen je eisprong :) dus over 16 dagen je nod (dan zit je op het gemiddelde van 14 dpo).

14. misspiggy

misspiggy Lid

Jul 30, 2012
    11
    0
    0
    Nou hij wordt idd steeds lichter. Dus zal idd wel de piek hebben gehad! Ik ben heel benieuwd hoe mijn cyclus gaat worden. Had altijd standaard cyclus van 21 dagen en vaak een kort lf. Eisprong op dag 8-12. En nu lijkt het erop dat mijn cyclus langer is, alleen maar goed :D

Share This Page