Slaapdrama 13 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vlinder21, 20 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ja hier komt die, het zoveelste slaap probleem! Maar wie weet heeft iemand 'de tip'

Mijn dochter van 13 maand heeft nooit problemen gehad met slapen. Sinds een maand of 11/12 begon het.. in bed leggen en paniek, janken, krijzen. Sinds die tijd valt ze in slaap naast me in bed (binnen 5 min is ze vertrokken), leg haar daarna in haar eigen bed en slaapt prima door en als ze even wakker word, geen probleem slaapt zo weer in.

Het is dus alleen het naar bed brengen wat drama veroorzaakt.. We hebben een vast ritueel, zelfde tijden, hebben haar laten huilen, zijn erbij gebleven in de slaapkamer etc... maar paniek paniek, en ze krijst het uit en blijft daarna ook nog helemaal overstuur.. Laten huilen is hier dus absoluut geen optie. (5min. regel toegepast etc)

Herkenbaar? iemand de tip? of accepteren en ervaringen dat het ook 'ineens' weer goed gaat?

Bedankt alvast in ieder geval!

2. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Mijn dochtertje heeft dit ook een tijdje gehad. Ze sliep wel gewoon in dr eigen bedje maar werd s avonds vaak nog een aantal keer helemaal overstuur wakker. Ik denk dat het met een sprongetje te maken heeft, het was ook zo ineens weer over.
    Nu zit ze in een fase dat ze overdag niet veel meer wilt slapen:)

3. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    ukkie: haha die juli kindjes toch ook!! nouja ze is al uit de sprong, dus ik gok op verlatingsangst, maarja hoe pak je het nu aan...

Ze slaapt overdag 2-3 uurtjes en snachts van 19.00 tot ongeveer 7-8 uur.. dus dat slapen is het probleem niet haha

4. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Lees anders het boek: dreumes in dromenland. Werkt voor mij erg verhelderend.. Is van de schrijfster van baby in een droomritme en er staan heel veel tips, methoden en achtergronden in.

5. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Ja haha zal wel aan de maand liggen dan ze is van de 12e juli:D
    Ja verlatingsangst zou inderdaad ook kunnen daar dachten wij ook aan idd. We hebben dr niet laten huilen toen maar als ze zo overstuur was even eruit gehaald en geknuffeld en daarna sliep ze weer verder. Of als ze vaak overstuur was op een avond haalde ik dr even naar beneden. Het gekke was dat ze s nachts wel gewoon door sliep.

Hoe laat gaat je dochtertje nu slapen overdag?
    Hier slaap ze hoog uit anderhalf uur. Eerst legde ik ze rond half 11 op bed tot 12 uur maar dan was ze s'middags weer moe maar wilde ze niet meer slapen. Nu probeer ik dr om half 12 op bed te leggen maar dan is ze ook om 1 uur alweer wakker:(

6. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Hier nog een juli mamma.:D Toevallig had mijn meisje dit net ook. Wat ik gedaan heb is een makkelijke stoel in haar kamer neergezet. Zodra ze wakker wordt (bij haar komt het vermoedelijk door dromen) neem ik haar in m'n armen, lekker dicht tegen me aan. Zodra ze weer in slaap is leg ik haar weer terug en slaapt ze weer verder. Ik zit soms wel 20 min tot een half uur met haar in m'n armen, zodat ze goed in slaap is (hier geniet ik zelf ook nog echt van). Als dit niet werkt geven we haar toch een warm flesje melk maar dat gebeurt echt nog maar heel zelden (vandaar dat ik het dan niet zo erg vind om haar een flesje te geven, als het vaak voorkomt zou ik het niet doen).

Deel Deze Pagina