HELP! wie heeft de gebruiksaanwijzing van mijn 10 weken oude baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door senso, 17 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    Hoi meiden,

na een hele hoop googlen en topics lezen van andere toch maar zelf een topic openen om te kijken of jullie tips en trucs voor me hebben want ik snap er even niks meer van :(

Mijn zoontje van 10 weken (9 weken vanaf de uitgerekende datum) snap ik sinds 1.5 week niet meer, daarvoor ging het super. Hij sliep lekker en dronk goed, maakte een algehele tevreden indruk. Maar nu :$

Even wat gegevens, hij is nu dus 10 weken. Hij is met via keizersnede met tang geboren, krijgt FV en weegt nu ongeveer 6 kg met een lengte van 62 cm.

Sinds 1.5 week, slaapt hij nog maar korte slaapjes van 45 minuten. Dan wordt hij huilend wakker. Sussen speentje geven niks mag baten dus haal ik hem er uit, hij is alleen totaal niet uitgerust dus na een uur leg ik hem weer op bed en slaapt hij weer 45 minuten. Inslapen gaat dus hartstikke goed maar na die 45 minuten kan hij er niet nog een cyclus achter aanplakken.

Zijn dag ziet er als volgt uit:

als flesvoeding gebruiken we Nutrilon standaard met pure JBPM

tussen 5.00 - 6.00 = fles 150+5
    slapen tot 8.30 - 9.00 uur (wel heel onrustig, grommen, draaien, kreunen)
    9.00 uur = fles 150+5
    10.00 uur slapen tot 10.45 uur
    dan kwartiertje emmeren en er maar uit
    12.00 uur weer naar bed tot 12.45 uur
    13.00 uur fles = 150+5
    14.00 uur slapen tot 16.30 uur (wel elke 3 kwartier een speentje)
    17.00 uur fles = 150+5
    uurtje slapen in de draagzak
    18.00 - 19.00 even spelen
    19.00 uur lekker badderen en masseren
    19.30 uur klein flesje van 90+3 en de nacht in
    22.30 uur slapend een fles van 150+5

Op zich dus hartstikke netjes, hij huilt niet veel maar heeft duidelijk ergens last van. Ik geef hem jbpm vanwege het kokhalzen, slikken en hikken. Vanwege de krampjes over gestapt op de pure versie maar de dosering daarvan vind ik weer lastig het wordt snel te dik en dan krijgt Bas het niet meer door de dr. Brown heen.. en de difrax gaat te snel. Hij verslikt zich veel tijdens het drinken.. (ook met de dr Brown)

We laten hem boeren tijdens de fles en na de fles, zijn bedje is schuin. Hij slaapt op zijn buik en in de box zit hij schuin lekker in het voedingskussen. Toch heb ik nog steeds het idee dat hij ergens last van heeft, hij oogt erg vermoeid en gewoon niet happy..

Krijgt hij te weinig voeding? heeft hij last van verborgen reflux, krampen? 8 weken sprong? of iets anders...:(:(:( help meiden ik weet het niet meer. Hebben jullie tips voor me? zouden jullie iets anders doen qua flessen of slapen?

Het is een heel verhaal geworden.. bedankt voor het lezen alvast!
    oh ja, inmiddels zijn we ook al 2 x naar een osteopaat geweest, volgende week maandag weer want hij zit goed vast in zijn hoofd, nek, borst en schouders.

Liefs
    Senso

2. Papillon 16

Papillon 16 Nieuw lid

17 aug 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar verhaal. Ons meisje is binnen 3 uur geboren. In het begin leek alles goed, vrolijk, lief, veel slapen enz. Na een paar weken sloeg het om. Ook nog maar 45 min slapen, jengelen en morren. Wij kwamen er door een chiropractor en fysiotherapeut achter dat haar nekje vast zat door de 'snelle' bevalling. Toen dit na een half jaar opgelost was zagen we haar heel snel weer veranderen in een vrolijke meid die alle nachten doorsliep en spontaan begon om te draaien. Ik hoop voor je dat de osteopathie dezelfde werking geeft meis want op een gegeven moment weet je niet meer waar je het zoeken moet.

Succes!

3. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    Bedankt voor je reactie! hij heeft ook nooit zn handjes ontspannen, hij oogt gewoon altijd gespannen heeft ook altijd zijn hoofd in zijn nek liggen en wil niet met de kin op de borst.. misschien toch ook maar eens een afspraak maken met een fysio?

Maarja zou hij dan niet meer moeten huilen dus ontroostbaar? pff lastig hoor :(

4. Papillon 16

Papillon 16 Nieuw lid

17 aug 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    als ik jou was ging ik idd een keer naar de fysio gaan.
    Ons meisje brulde alleen met voeden en als ze plat neergelegd werd. Het fijnste vond ze in haar wipper zitten, op schoot of in een draagdoek maar dan wel altijd met haar hoofdje dezelfde kant op. Ook had ze een giga afplatting aan 1 kant van haar hoofd wat we uiteindelijk met een zijliggingskussen hebben op kunnen lossen door haar snachts in de kinderwagenbak klem te leggen en de kinderwagenbak in haar bedje te zetten. Verplicht op 1 kant slapen dus.
    Fysio en chiropractor zijn dan ook de eerste mensen bij wie ik bij een tweede kindje het eerste aan zou kloppen. CB houdt niet van chiropractors maar wij wel! Ze zijn heel voorzichtig en in onze ogen DE oplossing :)

5. chila

chila Niet meer actief

Dat kan inderdaad van alles zijn. Het kunnen krampjes zijn, het kan reflux zijn, van alles.
    Hoe is je kindje tijdens die huilbuien?
    Mijn dochter is snel geboren en had ook last van haar nekje en ingeslikte vruchtwater. Ik ben toen naar een osteopaat geweest omdat ze altijd met gebalde vuistjes zat en veel overstrekte. Daarna was dat over. Moet hier wel bij zeggen dat zij ook reflux heeft.

6. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    Hoi Chilla,

Bedankt! nou ja echte huilbuien heeft hij dus niet, dat is het gekke :( hij oogt gewoon gespannen en niet blij en slaapt dus overdag erg slecht. Mijn oudste zoontje was echt een prematuur met ontzettende krijsbuien, daar had ik door dat hij echt pijn had. Bij Bas dus niet.. dacht dat ik niet zo onzeker zou zijn bij de 2e maar niets is minder waar :)

Bas heeft ook vruchtwater in zijn longen gekregen tijdens de bevalling.

7. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

lieve senso,

ik probeer echt te bedenken waar bas last van heeft maar zou het ook niet weten. wil je zo graag helpen en het voor je oplossen :)
    je bent een lieve goede moeder dus niet zo onzeker zijn en kijk gewoon heel goed naar bas, als het je niet lekker zit ga dan naar de ha om je zorgen te uiten en hopelijk heeft die wat tips.

ik wil je hier ook even een hele dikke knuffel geven :)

8. aannaa

aannaa Lid

15 jan 2009
    91
    0
    0
    Verpleegkundige
    Herkenbaar! Onze zoon sliep ook slecht overdag.Wij zijn naarde osteopaat geweest. Hij voelde wat blokkades.
    Onze zoon slaapt nu een stuk rustiger!
    Wat ook helpt is op tijd terug naar bed. Na een uur weer bedje in al denkmik soms ik dat onze zoon nog niet moe is. Maar hij valt dan rustig in slaap.
    Puckababy werkt hier ook super!
    Succes!

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Gezien dat je indikt en hij hikt en slikt en dergelijke, vind ik de flessen nogal groot. Ik zou terug gaan naar 120+4 en verwacht dat je dan een veel ontspannener kind gaat zien dat minder last heeft van omhoog komende voeding.
    Uiteraard moet hij dan vaker een flesje om wel aan z'n hoeveelheid te komen, maar zeker bij reflux is voeden op verzoek daarin verstandig. Wees je wel bewust dat honger- en pijnsignalen nogal op elkaar kunnen lijken, (bij pijn de pijn weg willen drinken), dus kijk bij hongersignalen eerst of hij tevreden is met een speentje of met afleiding of iets dergelijks. Zoja, dan was het dus geen honger, want een kind dat echt honger heeft, wil geen speen of afleiding :)

10. Jeanette17

14 aug 2013
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar!! Ik heb een refluxkindje. Verborgen reflux. Heeft ook 2 maanden geduurd voordat ik daar achter was. Mijn zoontje huilde namelijk ook niet extreem veel. In het begin was het een supertevreden mannetje. Zelden huilen, vrolijk en relaxed. Dat veranderde na een week of 8 in een steeds verdrietiger baby`tje.
    *Meer huilen dan we gewend waren (Maar omdat hij zelden huilde, zag ik dat niet direct als teken dat er perse iets moest zijn)
    *Hij kreunde ook enorm in zn slaap, kon de halve nacht liggen kreunen en toch zn ogen dicht hebben, dus soort van slapen.
    *Onrustige en korte slaapjes.
    *Overstrekken, niet met de kin op de borst tegen mij aan willen liggen voor een boertje.
    *Veel hikken, echt extreem.
    *Voeding vaak terugslikken.

Ik zie echt veel symptomen die wij hier zelf ook gehad hebben. We gebruiken nu Zantac en dat helpt hem goed. Hij is echt enorm opgeknapt. Misschien een bezoekje aan je huisarts of de kinderarts?

11. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    Bedankt meiden

Kleinere flesjes is geen optie want hij wilde echt meer na zn flesjes van 120, heb nu de kinderfysio gemaild hier mocht dat niet helpen toch maar eens naar de ha en verder hem net na 45 min wakker en eerste gaap weer op bed gelegd. Hij gaat nu toch weer mopperen en het is 45 min geleden haha

Nog meer tips zijn welkom

12. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    hoi

even een vraagje tussendoor.Ik lees veel over de osteopaat
    en vermoed dat er bij ons meisje ook wat vast zit, een snelle bevalling. Ik vroeg me af of dat vergoed wordt door je ziekenfonds. Zit bij menzis.

Ik lees verder mee want heb hier ook zo'n onrustige slapertje.

13. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    Bij ons wordt 40 euro per consult vergoed. Consult is 60 dus hebben zelf ook kosten. Je kunt even bij menzis op de site kijken bij het vergoedingen overzicht.

Vandaag weer geweest bij de osteopaat Bas zn nek zit aan 2 kanten vast je kunt het vergelijken met KISS syndroom alleen daar zit 1 kant van de nek vast.

Hoop dat het helpt en over 2 weken gaan we weer terug. Maandag komt ook de fysio nog langs.

Iig bedankt voor het meedenken.

Liefs!

Deel Deze Pagina