Hoi, Wat leuk om al jullie verhalen te lezen! Ik ben Luca, 31 jaar en mama van een tweeling sinds januari dit jaar. Ik ben getrouwd in 2007, heb psychologie gestudeerd en ben nu zzp'er. In februari vorig jaar zijn we voor een kindje gegaan en ik was al voor de eerste menstruatie zwanger. Helaas werd dit snel een mk. Na een gemiste eisprong was ik weer zwanger, dit keer van mijn tweeling. Ik ben in mijn zwangerschap ontzettend veel aangekomen. Maar ik heb na week 31 in de zwangerschap niet gewogen en pas 2 weken na de ks weer, dus ik weet eigenlijk niet hoeveel. Ik heb op deze wijze wel een zeer zware en gezonde tweeling op de wereld kunnen zetten, bijna 7 kilo kind . Ik heb in de zwangerschap BI gehad en merk het nu nog steeds af en toe. Maar ik kan sinds een maand weer rennen . Wandelen gaat me weer goed af en verder hou ik niet van sporten (nou ok, zwemmen voor de lol en skiën vind ik wel leuk ). Sinds mijn zwangerschap ben ik in ieder geval al weer tientallen kilo's verloren en zit nu nog ongeveer 4 kilo boven mijn gewicht voor de zwangerschap. Maar toen vond ik mezelf al wat te zwaar . Met 75,4 kilo heb ik weer een gezonde BI en dit is mijn eerste (sub)doel. Daarna hoop ik door te kunnen afvallen tot 65 kilo, een paar gram lichter dan mijn ideale gewicht volgens de BMI. Oh, en ik weet dat ik kan afvallen! Jaren geleden ben ik al eens 30 kilo afgevallen tot een BMI van 61-63 en dat heb ik heb tot ik richting mijn zwangerschap ging en mijn gewicht al een beetje liet gaan, behouden. Dus dat doorzettingsvermogen van toen probeer ik weer te hervinden . Paradijsvogel, gefeliciteerd Smallville, hihi, dat eten was ook lekker Maar gister ben ik weer streng geweest Lieselot: Oef, bbz en eileider verwijderd, dat moet schrikken zijn geweest! Bloemiste: ik hoop dat jouw wens voor een kindje middels het afvallen snel zal uitkomen!
@Luca, ja idd. het was heel erg schrikken. maareu.. 7kg per kind is wel veel eh of is het 7kg samen? dan vind ik 3.5 kg per kind ook veel eigenlijk. Tim is geboren bij 39+2 en woog 3kg250.
Hihi, het was samen nog geen 7 kilo hoor. Maar klopt, meestal worden meerlingen veel lichter geboren. Afhankelijk van de termijn natuurlijk ook. Ik geloof dat er op heel zp in totaal 5 meerlingkindjes zijn geboren boven 3 kilo. 2 daarvan zijn mijn gupjes , geboren met 37+5. We houden bij de tweelingmama's een lijstje bij sinds 2007. Het was ook echt een heel zware zwangerschap. Ik was zo blij dat ik daar vanaf was! En de eerste 20 a 30 kilo die ik kwijt was ging ook wel vanzelf (met gematigd eten). En toen stopte ik met afvallen dus dit clubje was zeer welkom! Lieselot, jouw andere eileider is wel gezond en wel nog (voor eventueel volgende kindjes?). Heb je veel pijn gehad met de bbz?
Luca, dat zijn inderdaad flinke kindjes voor een tweeling! Alana woog bij de geboorte 3420 gram. En ze was toch echt alleen En thanks voor de felicitaties meiden
Mijn hele infrastructuur werkt inderdaad nog goed. na mijn operatie heb ik 1 cyclus gehad en toen is Tim gemaakt voor mijn bbz ben ik niet eerder zwanger geweest, dus ik heb geen idee hoe het allemaal voelde. als ik met de fiets reed, was het net alsof er iets binnenin zou knappen, zoveel spanning zat erop voor mijn gevoel. je zou het kunnen vergelijken met als je lucht in je darmen hebt en daar een soort stekende pijn van krijgt alleen erger. ik kon bijna niet fietsen. ik dacht dat dit misschien de innesteling was of zo. Toen kreeg ik op een gegeven moment in het weekend steeds bruin verlies. ik was wel zenuwachtig, maar niet erg ongerust. op maandag heb ik gebeld naar de verlosk. met mijn situatie. ik heb toch verzocht om zsm. langs te komen omdat ik het niet vertrouwde. diezelfde dag ben ik langsgegaan. ze zag wel iets, maar ze zag dat het niet goed was. gelijk naar ziekenhuis gegaan. daar heb ik bloed laten prikken om het hormonengehalte (of zo) te laten bepalen en inwendige echo gehad. er was niets verontrustends te zien. het deed wel veel zeer, maar ik dacht dat dat erbij hoorde. toen naar huis gegaan, dinsdag gaan werken, maar 's middags trok ik het niet meer. dan ben ik weer naar huis gegaan. woensdag of donderdag weer naar zh om bloed te trekken en gehalte te vergelijken. daarna weer inwendige echo gehad, dit keer van een "echte" gynaecoloog. hij zag dat mijn eileider geknapt was, en dat ik grote bloedstolsels in mijn buik had. ik ben daar gebleven met mijn vriend, en ben die avond geopereerd. na de operatie was ik helemaal fuzzy van de morfine. er hing een derek (Grey's anatomy) type boven mijn hoofd toen ik wakker werd, en ik vroeg hem om een cointreau met ijs mijn vriend was er ook. hij is samen met mij naar mijn kamer gegaan. ik heb de verpleegster gevraagd om mijn onderkantje te wassen omdat er zoveel bloed was. toen lag ik daar bloot en zei tegen mijn vriend: kijk lief, ik ben helemaal bloooooot die zaterdag ben ik met mijn brakke, kapotte lijf naar zwolle cullinair geweest Er is geen aanwijzing gevonden waardoor ik een bbz gehad heb. het was gewoon toeval. mijn kansen op een volgende bbz zijn wel verhoogd. mijn vriend heeft op mijn verzoek een foto genomen van mijn groggy toestand. ik vond het wel grappig om die achteraf te zien. ik lig nog steeds in een deuk als ik ernaar kijk. vooral omdat ik zoveel onzin uitgekraamd heb tegen het verplegend personeel
o ja ik had trouwens mijn eigen morfinepomp. mijn vriend vond het leuk om mij "even te OD'en" hij mocht erop drukken omdat ik zoveel pijn had. dat vond hij heel leuk om te doen, de gek gelukkig zat er een od-beveiliger op (we waren op dat moment echt een stelletje gekken bij mekaar) in mijn weken revalidatie achteraf heb ik trouwens wel veel gehuild hoor. ik werd gelukkig goed begeleid en ondersteund door mijn vriend. nu heb ik het verwerkt. soms denk ik hoe oud ze nu geweest zou zijn, want ik had het gevoel dat het een meisje was.
paradijsvoge wouw wat lees ik nu? Wat super!! gefeliciteerd meid ga er lekker van genieten! Hoop dat ik me van de week nog bij je mag voegen! Ben nog steeds niet ongi dus morgen maar weer een test er tegenaan! Pff vind het wel spannend hoor vandaag me eerste werkdag gehad, wat super leuk was. Maar ik dacht wel ff na ja als ik zwanger ben hoe doe ik dit, of dat, en hoe vertel ik het??? Maar goed dat is allemaal als.............Eerst maar afwachten! Oh ja mijn gewicht was gister 83,3 dus toch 700 gram eraf. Jippieeeee het begin is er weer haha.........Heb nou ook helemaal niet eens veel trek de laatste dagen moet ik zeggen. Wil nog niet teveel lijnen aangezien ik niet weet hoe of wat. maar ik let zeker wel op wat ik eet op dit moment!
Dat heb ik ook nog wel eens. Dat Alana werd geboren had ik ook al een kindje van een jaar kunnen hebben... Heel dubbel allemaal....
@JM: spannend, ik hou dit topic in de gaten hoor! @Lieselot: zo, wat een verhaal! Ik lees dat je toch fijn contact had met jouw man in die tijd, dat lijkt me een enorme steun. En zeker niet niks wat je hebt meegemaakt! Wat betreft het denken over hoe oud hij/zij was geweest, herkenbaar. Ik heb het zelfs met die vroege miskraam die ik heb gehad. Ik voelde al vanaf de eisprong dat het raak was (bij tweeling ook) en hoe kort het ook was, je slaat meteen aan het rekenen en dromen. En dat vergeet je niet. @Paradijsvogel: ben jij al over tijd? (Hoop dat ik er niet overheen heb gelezen ) Leuk voor je hoor, en best snel na je dochter!
Hé leuk om al die verhaaltjes te lezen . Ik zal mij ook even voorstellen. Ik ben Wytske, 30 jaar, getrouwd met Henry en samen hebben wij een zoon van 2 jaar. Wij wonen in Kampen en ik werk 3 dagen als administratief medewerker bij reisbureau VakantieXperts. Mijn man is installatiemonteur. Bij ons is het een dierentuin: twee honden (Bullmastif en Jack Russel), twee katten een papegaai en vissen in de vijver. We zijn alweer een paar maandjes aan het proberen om zwanger te worden (ronde 7). Paradijsvogel GEFELICITEERD! Ach voor Patrick zijn we ook 1,5 jaar bezig geweest. Voor mijn zwangerschap woog ik zo'n 65kg. Einde van mijn zwangerschap was het 85kg. Nu weeg ik 72.2kg (morgen weer even wegen) en zou toch graag weer terug willen naar 65kg. Vooral mijn buik wil niet meewerken aan het afvallen . Ik ben geen fan van sporten. Met mijn schoonzus probeerde ik 2x per week naar de sportschool te gaan, maar hebben na 2 jaar nou toch opgezegd. We gaan nou zoveel mogelijk op maandagavond lopen. Ik zou wel eens de wandelvierdaagse van Nijmegen willen lopen, dus wie zich geroepen voelt ... (hihi).
Hi! Ik zal ook even wat over mezelf vertellen: Ik ben dus Snoopy , word over 1,5 maand 31, woon samen met mijn vriend met wie ik 11,5 jaar samen ben en onze 2 kinderen Eva (bijna 3) en Lisa (half jaar). Ik werk in de logistiek op kantoor, doe voornamelijk het in kaart brengen van de vrachtkosten en een paar rapportages. Erg leuk werk! Ik werk nu 2 dagen, vanaf november 2,5 dag en als er plek is op het kdv en als Lisa goed eet ga ik 3 dagen werken. Ik wil graag de kilo's kwijt omdat ik gewoon weer lekker in m'n vel wil zitten, mezelf wat mooier wil vinden, wat meer energie wil hebben (je zeult die kilo's toch mee) en omdat het gezonder is. Daarbij willen we volgend jaar september gaan trouwen en dan wil ik toch wel een mooie jurk hebben en dan dus het liefst slank zijn. Waar ik dol op ben zijn chocola en ook wel koekjes. Vooral chocola is natuurlijk funest, daar zitten zoveel calorieën in! En soms heb ik gewoon zin om lekker veel te eten. Gelukkig is dat de afgelopen weken niet gebeurd en dat hoop ik voorlopig even zo te houden (maar 1 keer per maand helemaal los gaan moet kunnen toch? ) Over miskramen en hoe je kindje nu geweest zou zijn, ik herken het, 16 oktober 2009 was mijn uitgerekende datum en dat zal ik nooit vergeten. Ik vond de miskraam heel erg, al kon ik me er snel overheen zetten, zeker toen ik snel weer zwanger was (van Lisa). Maar nu met de problemen met Lisa denk ik wel eens, hoe zou het met dat andere kindje zijn geweest? Maar goed, ik wil Lisa helemaal niet missen, behalve het eten is ze een voorbeeldige baby en ze is zo vrolijk en gelukkig, daar gaat het om. Maar oh wat kijk ik er naar uit dat de sonde eruit mag... we wachten maar geduldig af, ik verwacht dat het nog zeker wel een half jaar nodig zal zijn. Bloemiste, dacht al dat je bloemiste zou zijn . Ben benieuwd hoe het donderdag bij de diëtiste is. Het gaat je echt wel lukken hoor, maar je moet streng zijn voor jezelf! Ga desnoods hier posten als je het moeilijk hebt. Luca, goed idee om even niet meer mee te doen met de kookcapriolen. En als er dan wat vettigs op het menu staat, niet teveel ervan nemen . Smallville, dat is dan toch nog netjes! Sterkte met de jongste, gaat het al wat beter? Klinkt lekker de verjaardag! Lieselot, je schrijft dat je een hekel hebt aan sporten, maar wandelen is ook goed hoor! En heftig hoor, die bbz! Jammer dat ze er zo laat achter kwamen, maar gelukkig was je snel weer zwanger! Ik hoop dat je vriend ook snel een tweede wil! En Zwolle culinair, klinkt goed! Paradijsvogel,gefeliciteerd!!!!. En jeetje 2 miskramen voordat je zwanger was van Alana, dat is niet niks. Gelukkig nu een mooi meisje! En hopelijk gaat deze zwangerschap ook goed! Luca, zo jouw kleintjes waren lekker op gewicht dan, voor een tweeling! Jm, spannend, morgen weer testen! En je eerste werkdag gehad dus, fijn dat het leuk was. En de rest zie je later wel toch? En toch wat eraf, goed zo!!!
Pruts, de wandelvierdaagse zie ik echt niet zitten hoor, sorry . Ik verheug me wel op de wandelvierdaagse hier als Eva naar school gaat .
Hier weer een goede dag gehad vandaag, vanochtend was er ook weer heel veel af. Voor degenen die elke dag wegen, hebben jullie dat ook? Ik vind het zo raar.... ik kan 3 dagen hetzelfde wegen en dan opeens 700 gram eraf. Vandaag even lopend een boodschapje gedaan met de kinderen en net een half uur gestept op de wii. Ik heb niet echt heel erg het idee dat het iets uithaalt, maar dat zal het vast wel, in ieder geval meer dan bankhangen
He, dames, een vraag, kun je krentebollen invriezen? ik bedoel, zijn ze dan nog lekker als ze ontdooid zijn?
Wij deden dat altijd wel en op zich kan het heel goed, wij hadden alleen wel vaak dat de bovenkant dan wat kruimelig werd. Maar ze blijven wel lekker.
mooi bedankt voor je snelle reactie. ik heb er 10 gekocht en ik wil ze gaan eten als tussendoortje 1x per dag