Meiden, ik mis Shaddixxx nog steeds.... Iemand iets van d'r gehoord? Volgens mij is ze na de crash (van zp) niet meer online geweest....
Oh nee, zie dat ze gister weer online is geweest Dit staat bij d'r profiel: Laatste activiteit: Gisteren 22:12
oeps, benik het oudje hier word in december 35 Mijn lengte is trouwens 165 @ Snoopy, wow wel goed zeg, maar jij geeft toch ook nog bv... of haal ik je met iemand anders door de war?
Ja Shaddixxx is wel weer online inderdaad. Smallville, ja ik geef inderdaad nog borstvoeding. Ben alleen maar minder gaan snoepen en meer brood gaan eten, maar het gaat dus erg hard. Heel fijn, maar ik wil liever dat het ietsjes minder hard gaat (ivm afvalstoffen). Dus ik ga vandaag maar 8 boterhammen eten denk ik
@paradijsvogel: hier 100 grammekes bij. ik ben afgelopen weekend naar mijn ouders geweest (B) voor een heel weekend en mijn mamaatje kan toch zo lekker koken eh
@ Snoopy, evengoed hartstikke goed, minder snoepen is zo belangrijk (en zo moeilijk) 8 broodjes, wow, maar moet ook wel als je bv geeft @ Lieselot, die moeders ook altijd
he meiden Nog bedankt voor de felicitaties!! Alweer 25 jaartjes jong wahah, moest die dag ook al half 6 me bed uit moest 7 uur werken. Was wel wennen maar ik voelde me de hele dag super. En ik heb die nacht na het werken toch een partij goed geslapen. Zou eigenlijk elke dag moeten werken hahah........ de weegschaal gaf maandag 82,6 aan dus weer 700 gram eraf niet veel maar alle beetjes helpen haha. Dan maar wat langzamer hoor maar dan is het wel te doen! We hebben boodschappen gehaald en echt werkelijk niks te snaaien mee genomen dus zal mij benieuwen of ik volgende week eens wat meer ben afgevallen.......... over zwanger zijn. Ben nog steeds niet ongi en nu al een poosje overtijd. Heb de verloskundige gebeld omdat ik dinsdag negatief was vrijdag ineens positief en dan maandag weer negatief. Zij vond het ook allemaal raar en vroeg na de testen. Ik gezegd die van kruidvat 2 voor 5euro ze zei dat zijn altijd goede dus daar kan het niet aan liggen plus dat er echt hcg in je lichaam moet zitten als je zwanger bent. Maar goed ik moet dus nog 1 a 2 weken wachten zei ze. Als ik me ondertussen echt beroerder ga voelen enz en echt het vermoeden heb dat er wat aan de hand is dan moet ik weer bellen. Ze wou nu wel een echo doen maar ze zei je bent dan nog zo pril zwanger dat je echt niet veel zal kunnen zien dan zit je nog met vragen. Als ik over 2 weken nog niet ongi ben dan mag ik komen voor een echo om te zien of ik wel zwanger ben. Of of ik zwanger ben geweest maar het niet los wil laten. Dus afwachten maar even allemaal. Aan de ene kant steeds het gevoel dat ik wel zwanger kan zijn, me onderbuikje voel ik steeds zitten op dit moment, vlagen van misselijk en eten staat me al helemaal niet veel aan. En verlies ook steeds veel slijm??? misschien iemand die de symptonen herkent hahaha???????
@JM: Wat vreemd allemaal.... Normaal ben ik ook stipt op tijd met mijn ongi, maar had er vanlaatst ook een maand van 45 dagen bij zitten.... Hoop voor jou dat er snel duidelijkheid is. Weet hoe het voelt om steeds met die onzekerheid te lopen... Vandaag een bus poeder gehaald van Weightcare. Ga toch proberen met shakes (met halfvolle melk of magere kwark) of dat nog wat uithaalt. Heb het idee dat ik helemaal niet veel eet, maar er gaat geen gram af :x. Morgen weer overwerken, dus dan is het 's avonds weer makkelijk eten (geloof dat we weer pannekoeken gaan eten).
Pruts27, is het misschien een idee om hier een dag te posten? met daarbij alles wat je eet? Heb je al eens een voedingsdagboek bijgehouden?
Misschien inderdaad een goed idee om een voedingdagboek bij te houden. Voor vandaag: Ontbijt: Bruine boterham met halvarine en hagelslag + beker halfvolle melk. Lunch*: Halfvolle melk met Weightcare. Tussendoor: Banaan (op werkdagen komt er een appel bij). Avondeten: Bietjes, speklapje en halfvolle vanille yoghurt. Bij de koffie: Eierkoek. Als ik het zo omreken kom ik op 1400 caloriën. *Normaal eet ik als lunch twee bruine boterhammen met halvarine en beleg (liefst zoet) en een beker karnemelk of halfvolle melk. Morgen dus pannekoek i.v.m. overwerk, maar dan hou ik daar weer rekening mee met het ontbijt en de lunch.
Pruts, ik vind eigenlijk dat je best weinig eet, maar goed, ik eet dan misschien veel nu . Ik zou denk ik overdag iets meer eten en 's avonds minder/iets lichter. Je avondeten, vanille yoghurt en eierkoek bevatten best veel calorieën en die verbrand je 's avonds haast niet meer. Ik zou de vanille yoghurt overdag gaan eten en dan dus geen toetje meer na het eten en dan 's avonds wat fruit. En alleen maar zoet beleg is niet verstandig natuurlijk (maar wel heel lekker ) Ik zou dus zoiets doen: Ontbijt: 2 boterhammen, beker melk Tussendoor: stuk fruit en vanille yoghurt Lunch: 2 boterhammen, beker melk (melk kan je ook weglaten als je al 2 porties zuivel op hebt volgens mij, 400-500 ml zuivel is genoeg) Tussendoor: eierkoek Avondeten Tussendoor: stuk fruit Ik heb gisteren wat teveel koekjes op, maar eigenlijk wel bewust, omdat ik niet 1,5 kilo per week wil blijven afvallen, maar goed, niet erg goed natuurlijk om dan koekjes te gaan eten, kan dan beter een boterham pakken (overdag niet veel van gekomen, veel te druk ). Vandaag ipv hardgelopen huishouden gedaan, morgen dus hardlopen. Was toch ook hondenweer, hopelijk is het morgen beter. Ik merk echt dat mijn buik een stuk dunner is, dat is zo fijn en gaat alleen maar beter worden . Verheug me er best wel weer op om weer in maat 38/40 te kunnen en helemaal lekker in m'n vel te zitten. Morgen krijgt Lisa een nieuwe sonde (moet elke 6 weken ongeveer), telefonische afspraak met de kinderarts en Eva heeft al een paar dagen last van haar keel, huilt ook 's nachts (niets voor haar), dus morgen ook even langs de huisarts.
@pruts: het valt echt goed mee wat je eet. ik heb zelf de neiging om minder te eten als ik een dagboek bijhou, omdat ik dan niet al mijn ongezonde dingetjes wil opschrijven @snoop: leuk dat het (te) makkelijk gaat. T zou bijna jammer zijn dat je bv geeft, want dan kun/mag je niet zoveel afvallen (niet verkeerd begrijpen he, ik heb niets tegen bv) Ik hoop dat alles goed is met Eva. Hoe lang krijgt Lisa nog een sonde? tot maart of zo?
Ja dat van de borstvoeding vind ik ook jammer hoor, maar misschien komt het ook wel daardoor dat ik zo goed afval en toch behoorlijk kan eten. Ik heb in ieder geval een lekker begin gemaakt. Eva heeft vanavond nog niet veel gehuild, we hebben ook gezegd dat mama morgen de huisarts belt, maar dat ze dan wel goed moet gaan slapen . Het was ons niet helemaal duidelijk namelijk of het uitproberen was of echt pijn, waarschijnlijk is het een combinatie, zo van, als ik dan toch huil, kan ik nog wel even langer doorhuilen en kijken of papa en mama langer bij me blijven . Gisteravond begon ze namelijk op een gegeven moment te lachen en wilde dat ik een verhaaltje ging voorlezen. Nou mooi niet dus . Hoe lang Lisa nog de sonde moet is nog onduidelijk, totdat ze goed kan eten en drinken in ieder geval. Aangezien we nu een beetje op hetzelfde spoor blijven zitten, morgen even overleggen met de kinderarts. Lisa kan heel goed eten en uit een fles drinken nu, maar ze wil het niet, weet niet dat het eten is en dat dat fijn is, het is voor haar meer een spelletje. Mijn contactpersoon van het kinderwijkteam (zij doen de voedingen op het kdv en de sondes verwisselen) weet er ook veel van en had het over een soort van uithongeren een aantal weken en dat doen ze vaker bij kindjes als Lisa. Maar dat moet ik dus eerst overleggen met de kinderarts. Heb er helemaal geen zin in, maar we zullen toch iets moeten doen om Lisa weer aan het eten te krijgen. Sorry, beetje heel erg off topic, maar het ging wel over (niet) eten
Ik weet het heb het zelf allemaal in de hand maar voel me zo slecht en baal ervan dat wat ik kwijt was er al bijna weer allemaal aan zit moet toch maar wat anders gaan doen dan Sonja ofzo hoor ik weet het allemaal niet meer! Ik walg van mezelf vind mezelf lelijk,moet nieuwe kleren maar kan niks vinden of het is allemaal zo duur bij elkaar zucht wanneer voel ik me weer eens top en lekker en weet ik veel wat nog meer?! Ik wil gewoon mijn best doen maar manlief haalt steeds lekkere dingen in huis en dan kan ik die stomme verleiding niet weer staan en zwicht ik weer voor wat pepernoten why why why??? Weet dat hij nu nog niet kan werken maar denk dat dat een stuk zal schelen straks hoop ik dat het dan wel allemaal eens zal gaan lukken!! Word er zooooo moe van! En dan ook nog zere keel en wat snotterig,Jurre die spookt en wat ziekjes is en de ene keer met een hoestbui wel verder slaapt en een andere x overstuur ervan raakt,pffff wanneer word het allemaal eens normaal en kan ik overal van genieten,tis dat nu iedereen thuis is maar wat heb ik zin om een potje te gaan janken de tranen staan al in mijn ogen dus wat ik typ doet toch wel wat met mij zucht!!! Sorry voor mijn geklaag ondanks dat ik er bijna niet ben meiden,maar ik ken jullie langer en weet dat jullie me misschien kunnen oppeppen want ik weet het even niet meer allemaal! Misschien is het ook wel dat manlief nu elke dag thuis is heb geen idee!
Hallo, hoop dat ik nog mee mag doen? Ik ben nu met de 2e week bezig heb sonja boek gelezen maar volg niet precies de maaltijden weet nu wat ik ongeveer mag hebben op een dag! Was vorige week maandag 95 kilo ben 1.73 afgelopen maandag was ik al 2,8 kilo kwijt dus nu 92,2 kilo. Weeg mij alleen op maandag en het lukt mij eindelijk al dat lekkers te laten staan! Soms heb ik wel ff zin in iets maar pak dan maar weer wat fruit of een plakje indische cake,heb hele dag waterfles binnen handbereik zodat ik wel aan me liters water kom. Hoop dat ik het nu echt kan volhouden of ik moet al in de tussen tijd zwanger worden groetjes bibaatje
Mama rianne Ik herken het zo wat jij hebt geschreven baalde ook geregeld van mijzelf en mijn lichaam en voelde me helemaal niet meer mooi,ook kwa kleding vind ik het heel moeilijk want wat ik wil is gewoon niet geschikt voor mijn lijf op het moment! Denk dat heel veel vrouwen hier last van hebben en het af en toe niet meer zien zitten! Maar weet zeker dat je je snel weer beter zult voelen en dat er een moment komt dat het je wel gaat lukken!! Ik voel nu gewoon dat het goed is en sta er helemaal achter,en dat was daarvoor niet zo sterk aanwezig had toen altijd nog zin in iets en pakte dan toch weer wat! Meid ga es een lekker stukje wandelen in de wind kan ook erg verfrissend zijn er ff uit! liefs
nou ik kan echt niet 2 weken wachten dus ik heb zojuist een dure clearblue besteld. Die komt morgen binnen en dan doe ik hem zaterdag. Dan weet ik meteen waar ik echt aan toe bent. Daar komt duidelijk te staan zwanger of niet zwanger en hoeveel weken als het wel zo is. Dus dan word ik meteen met de neus op de feiten gedrukt. Dus nog even tot zaterdag zitten piekeren haha. Me verstand zegt dat ik echt niet zwanger ben maar me gevoel weer wel. Zo raar had me echt op ingesteld dat ik niet zwanger ben, maar me ongi blijft nooit weg, en ik voel wat dingen waar ik van denk dat kan alleen met zwanger zijn. Dus maar even afwachten allemaal. Staat er niet zwanger dan zal ik me er ook echt bij neerleggen (hoe graag ik het misschien ook anders had gezien) en hoop ik dat me rode duivels echt eens een keer opschieten! Zo kwa eten gaat alles ook wel goed. Val niet grote hoeveelheden af maar ik snaai ook eigenlijk helemaal niet. Heb helemaal geen zin in eten namelijk op de een of andere manier. Dus veel eten komt hier niet in, maar echt afvallen met grote getallen doe ik ook nog niet. Vind het wel super dat jullie allemaal zo sterk zijn meiden. Zet hem op mooi zo doorgaan!!
@paradijsvogel: mijn gewicht is 81 kg (dit is voor de kolom van week 6) ik heb geloof ik per ongeluk week 5 niet gepost.
de test zei niet zwanger helaas! Dus ik moet er toch eens aan gaan geloven dat ik een lange cyclus heb! Best balen maar goed was ook wel te verwachten dat ik niet zwanger was want dan was het wel echt een lucky shot geweest haha.....Maar goed nu we er aan geroken hebben hebben we ook besloten om er straks gewoon voor te gaan. We gaan niet verplicht klussen maar laten het gewoon aan de natuur over. Dus mocht ik zwanger raken dan is het van harte welkom hahah......Maar eerst eens wat kilo's kwijt hoor. Durf morgen niet op de weegschaal ben bang dat ik weer aardig er wat aan heb zitten. Heb nu me boodschappen lijst voor morgen klaar liggen, alles sonja bakker. Het oranje boek ligt weer op tafel en morgen ga ik er gewoon voor. Hoop dat jullie me een beetje kunnen steunen, en erdoorheen slepen want ik ben heel makkelijk met opgeven helaas. Maar ik heb nu echt een doel voor me ogen en daarvoor mogen er ook wel wat kilo's vanaf!!!!