Toen ging het mis, 11+3 wk

Discussie in 'Miskraam' gestart door maanvrouwtje, 9 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Ik moet even mijn verhaal kwijt...

Zit ik vanmiddag lekker te puzzelen aan tafel met m'n dochter. Voel ik het opeens warm en nat tussen m'n benen worden. Dacht dat ik per ongeluk geplast had. Ik naar boven een schone spijkerbroek aandoen, en ik zag dat het bloederig vocht was. Er liep zo een straal naar beneden. Van ellende maar op de grond gezakt. Dochterlief kwam me achterna, die dacht eerst dat ik haar in de maling nam. Toen ze zag dat ik echt verdrietig was, kreeg ik een dikke knuffel. Niet ideaal waar je kind bij is, maar ik kon het niet tegen houden. Boel uiteindelijk opgeruimd, zat in een plas op de grond. Gelukkig kwam vriendlief thuis en die wilde perse de vlos bellen. Die kwam even langs, overmorgen echo, en voor nu afwachten. Voor mij is het wel duidelijk. Alleen nog niet echt buikpijn.

Vorige week nog een mooie echo gehad, maar helaas heeft het niet zo mogen zijn...

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    och wat naar :( Helemaal waar je kleine meid dan ook nog bij is.
    Heel veel sterkte!!

3. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Dat is schrikken!

Maar hoe weet je zeker dat het mis is?
    Verlies je nu nog bloed?

Ik heb ook een hele plas vocht verloren, maar dat was na heel veel krampen/pijn en daarna kwam het kindje ook meteen.

4. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Omdat het zo veel was, denk ik het zeker te weten.
    En ik verlies nog steeds bloed, niet meer zo veel. Na die "plas" nog 5 maandverbandjes vol gehad, steeds meer bloed ipv vocht. De verloskundige dacht ook dat de kans heel groot was dat het foute boel was, ze vond het zelf alleen ook vreemd dat ik geen buikpijn had.

Ik voel wel wat in m'n buik, maar niet echt pijn. Past wel bij mij, want tijdens m'n bevalling voelde ik maar 20 minuutjes echt pijn.

5. Queeny

Queeny Bekend lid

29 okt 2013
    891
    0
    0
    O meid, wat verschrikkelijk voor je. Ten eerste wil ik je veel sterkte wensen. Overmorgen echo pas.
    Ik wil toch even reageren op het feit dat je schrijft nog niet echt buikpijn. Ik heb vanaf 11 weken al 6keer een flinke bloeding gehad. Echt plassen bloed. Ik heb daar geen buikpijn bij. Het lijkt geen oorzaak te hebben, ik ben wel doorverwezen om het uit te laten zoeken. Ik wil je geen valse hoop geven, maar de wonderen zijn de wereld niet uit. Ik dacht echt dat het afgelopen was, maar heb al een paar goede echo's gehad.
    Nogmaals sterkte.

6. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Was het bij jou puur bloed of ook vruchtwater erbij?

Fijn dat alles goed is bij jou! Moet ook elke keer flink schrikken zijn!

7. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0

Jij trouwens ook veel sterkte! Hopelijk ben je snel schoon... Ik zei nog tegen de verloskundige, het kan altijd erger... Jij al zoveel miskramen...

8. Queeny

Queeny Bekend lid

29 okt 2013
    891
    0
    0
    Ik heb het idee dat het alleen bloed is. (Sorry voor detail)1 maal met ook stolsels erbij.
    Na twee dagen bloed wordt het bruin een paar dagen lang, steeds lichter, dan 1 dag niks tot de volgende bloeding.

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Met 13 weken had ik soortgelijk als bij jou bloedverlies. En ik dacht ook een miskraam en ook vlak ervoor een goede echo. Ik had wel een beetje een zeurderig gevoel maar pijn bleef uit.
    Dit bleek echter een laagliggende placenta te zijn.
    Hier is na meerdere zwangerschappen een hogere kans op.
    Hoe is het nu?

10. Queeny

Queeny Bekend lid

29 okt 2013
    891
    0
    0
    Ik vind het heel naar voor je dat je overmorgen pas kan voor echo. Ik zit bij een kleine dorps praktijk en kon dezelfde dag nog terecht voor echo.
    Ik hoop dat de tijd snel voor je gaat voor duidelijkheid.

11. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Laatste uur bijna geen bloedverlies meer gehad, langzaam minder.

Als het van de placenta komt, kan er dan ook vruchtwater mee komen?

Verloskundige gaf aan dat een echo nu geen zin had, wat ik ook wel begrijp. Ze had wel haar doppler bij haar, maar nadat ik haar de hoeveelheid vocht liet zien, zei ze dat ze die ook niet meer ging gebruiken.

12. Lisa1976

Lisa1976 Actief lid

10 dec 2012
    209
    0
    16
    Ik wil je geen valse hoop geven maar heb precies hetzelfde meegemaakt met onze jongste zoon ! Ook bloed en vochtverlies echt een plas ! Bleek later een flink hematoom te zijn. Mijn zoontje is nu 6 😊 mijn advies: zo snel mogelijk een echo ! Ga desnoods naar het ziekenhuis ! Belachelijk dat je verloskundige zo reageert ! Misschien leeft het kindje n

13. Lisa1976

Lisa1976 Actief lid

10 dec 2012
    209
    0
    16
    Nog ! Ik heb heel veel gerust niet getild en utrogestan gebruikt. Dat kreeg ik van het ziekenhuis, ik lag wel in. Italië en daar ondernemen ze iig actie !!

14. Queeny

Queeny Bekend lid

29 okt 2013
    891
    0
    0
    Opvallend dat het bloedverlies stopt. Bij mij zei de verloskundige dat bij een miskraam bloedverlies geregeld wel doorgaat. Dat was ook zo bij mijn miskraam die ik voor mijn dochter had.
    Maar ja iedere zwangerschap kan anders zijn, zo zal het ook wel bij miskramen zijn.
    Ik wens je toch een rustige nacht, en ik hoop dat het bloedverlies hierbij blijft.

15. Smnee

Smnee Niet meer actief

Jeetje wat naar. Sterkte! Ik duim dat je toch een mooie echo zult hebben.

16. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Dan zouden de vliezen toch kapot moeten zijn...

17. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    :(
    Heel veel sterkte!!

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Morgen bellen en om een echo vragen. Niet meer wachten dat is slopend! Ik heb veel bloedverlies gehad en mocht elke keer komen.

19. Astrid040

Astrid040 Bekend lid

4 feb 2011
    652
    252
    43
    Wat een vervelende situatie.
    Hoe is het nu met je dochtertje? Is die onder de indruk van alles?
    Ik zou rekening houden met slecht nieuws, maar mijn nieuwe motto is sinds kort dat hoop er altijd mag zijn. Daar heb ik me de afgelopen weken ook aan vastgehouden.

20. babybanjo

babybanjo Bekend lid

12 mei 2013
    675
    1
    16
    Juf
    Bij mij was het slecht nieuws, maar ik verloor zoveel bloed dat ik ook linea recta naar het ziekenhuis moest en dat zal dan bij jou niet zo zijn.

Ik vind het wel vreemd dat je zo lang moet wachten op een echo. Bij mij reageerde de VK wel heel actief, moet zeggen dat ik erg veel bloed verloor, maar wel meteen geluisterd naar hartactie en een echo bij de gyn... Wist ik (in mijn geval helaas) wel gelijk waar ik aan toe was.

Maar als ik de reacties van anderen lees dan kan het nog goed komen.... Sterkte!

Deel Deze Pagina