Hoi Ja was idd 1 dag te vroeg...Maar mocht hem niet gelijk meenemen omdat hij zn suiker niet op pijl kon houden. Hij heeft een suikerinfuus gehad,mocht na 2 dagen naar huis.
Hier ook een prettige zwangerschap en makkelijke bevalling gehad. Was direct zwanger Makkelijke zwangerschap gehad (weinig ziek, 1 keer flinke buikgriep) Julian is met precies 38 weken geboren. Om 5 uur 's middags braken mijn vliezen. Kwart over 9 had ik 1 cm, kwart over 12 had ik 10. Toen naar het zh (ongepland), daar 2,5 uur geperst maar ivm voorhoofdsligging toch een keizersnede. Heb een half uur moeten wachten op akkoord ok en daarna half uur op annestessist (was weer in slaap gevallen). Om 2 min over 4 is Julian geboren. Maar ik kijk op alles heel positief terug.
Hoi! Ik wil de starter van dit topic heel hartelijk bedanken voor het goede initiatief! Wat heerlijk om te lezen dat het zo vaak ook goed en makkelijk gaat. Binnen nu en 3 weken ben ik aan de beurt, ik zie er niet echt tegenop maar vind het toch wel spannend wat er allemaal gaat gebeuren. Bedankt voor het delen van jullie positieve ervaringen!!
Ook ik heb een positief verhaal! Na een super zwangerschap ook een super bevalling gehad. Op donderdag 5 februari heb ik nog een reguliere controle gehad bij de gyn (ik was toen 40w5d zwanger). Ze heeft me gestript in de hoop dat dat iets te weeg zou brengen en dat deed het! Diezefde avond kreeg ik lichte weeen. Omdat ik een medische indicatie heb, mocht ik gelijk naar het ziekenhuis komen. Daar aangekomen bleek dat ik nog maar 1 cm ontsluiting had, hetzefde als tijdens de controle bij de gyn die middag. Dat was dus wel even een domper. Ze hadden wel het idee dat het doorging zetten, dus mocht in het ziekenhuis blijven die nacht. Ik kreeg een slaapmiddeltje zodat ik lekker kon gaan slapen. De volgende dag werd ik wakker en dacht dat mijn weeen gestopt waren. Maar niets was minder waar: ik bleek al 5 cm ontsluiting hebben!! Dus de eerste 5 cm heb ik gewoon lekker liggen slapen... Mijn vliezen werden gelijk gebroken en heb uiteindelijk nog 4 uurtjes gedaan over de laatste 5 cm en na 2 minuten persen is ons ventje geboren. En dat voor een 1e kindje! Helaas was ik wel flink uitgescheurd, maar zeker achteraf gezien is de genezing daarvan 100% meegevallen. Ik zou het zo weer doen...
Hier ook een positief verhaal; Een dag voor de uitgerekende datum werd ik wakker omdat ik dacht dat ik in mijn broek geplast had ghehehehe. Toen dit de komende paar uren door bleef gaan de VK gebeld, die stuurde mij naar het zkh omdat ze dacht dat er een scheur in mijn vliezen zat. Aan de CTG gehangen en ja hoor; ik had weeën en een scheur in mijn vliezen (vocht werd onderzocht en was vruchtwater) terwijl ik helemaal nergens last van had! De hele dag weeën activiteit gehad, maar heb gewoon lekker zitten internetten etc. Om kwart voor 8 's avonds begon het, kreeg ineens hevige weeën, gelijk naar het zkh (zou daar bevallen), kwart over 9 twee cm ontsluiting, half 11 volledig, kwart voor 11 persen en om kwart over 11 was ze er. In totaal 3,5 uur over gedaan, kon gelijk weer lopen (na het hechten) en dus lekker douchen. Was een superbevalling, lekker vlot en weinig last gehad de tijd erna. Ja hoor, teken er zo weer voor!
Mijn bevalling duurde wel lang, maar het was een hele mooie ervaring en fijn thuis ons eigen bed. Alles ging goed, de ween kwamen, mijn vliezen braken, de weeen werden heftiger en 3 uur nadat mijn vliezen gebroken waren is mijn ventje na 22 minuten persen geboren. Het persen ging supergoed en had weinig schade van onderen (volgens de vlos wel behoorlijk, maar heb het totaal niet zo ervaren, geneeste heel vlot!) De bevalling duurde wel vanaf de eerste wee tot de geboorte 28 uur, maar de laatste 4 uur was ging het pas echt goed door. Dus ik hou het maar op 4 uurtjes! Het was een hele mooie en fijne ervaring, dus ik kijk er ook alleen maar heel goed en fijn aan terug!
Wat een ontzettend fijn topic!!!!! Ik ben 8 wkn en 3 dgn zwanger van ons eerste kindje en ik moet eerlijk zeggen dat ik vreselijk opzie tegen de bevalling!! Mensen vinden het om één of andere reden toch het meest interessant om de 'horror' verhalen te vertellen! Heel erg leuk om ook eens de positieve verhalen te lezen, natuurlijk doet een bevalling altijd pijn maar het zijn dus niet bij iedereen 'ik dacht dat ik doodging-drama's' Nogmaals: Bedankt iedereen!! Kus Laar
Mijn bevalling was ook prima te doen om 22 uur s avonds braken mn vliezen, ik had nog niks geen weeen ofzo gevoeld. En dat begon ook pas rond middernacht. Het werd wel snel heftig rond half 2 kwam de vk en had ik 2cm. En was het nog goed te doen maar rond half 4 kreeg ik n flinke weeenstorm. De vk zou eigenlijk rond half 6 weer terug komen om dan richting ZH te gaan want dat wilde ik graag. Maar rond half 5uur heeft mijn vriend gebeld dat ik persdrang had ze kwam gelijk en was er rond 5.15 en om 6 uur is mijn zoontje geboren. Dus al met al ging het heel snel en de weeenstorm was wel heftig maar wel goed want het ging lekker snel zo Ik heb na de bevalling ook niks geen last gehad van mn hechtingen, of na weeen.
Hier ook een "droom" bevalling; 's morgens rond 8.30 lichte weeen, die om de 5 min komen en 1 min aanhouden. 13.30 vriend belt vk, weeen kwamen nog steeds om de 5 min. (ging er nog steeds fluitend doorheen) 14.15 vk is er al 5 cm!! en ze heeft de vliezen gebroken. De weeen werden hierna wel wat heftiger maar was wel te doen. Om 18.00 zou ze terug komen... 18.00 De vk komt terug en al 9 cm om 18.45 ,mag ik gaan persen en om 20.00 is (wel na een knip) onze pachitge dochter geboren!! 20.15 wordt de placenta geboren, verlies wel wat bloed waardoor ik een prik in mijn been krijg. Ik word eerst gehecht met verdoving dus niks van gevoeld, daarna in bed gewassen door de kraamverzorgende en om 22.00 zit ik met opa's en oma's aan bed de beschuit met muisjes!!
Mijn bevalling begon met het breken van de vliezen, en dan weet je gewoon dat je binnen 48 uur gaat bevallen (in mijn geval, ze laten je soms langer doorlopen). Omdat ik hiervoor een ks heb gehad had ik een drukcatheter in mijn baarmoeder, op de meter konden ze precies zien hoe de kracht was van de weeen, en dus ook wanneer de wee weer wegging, dat is echt heel fijn om te weten Ik vond de persweeen heel bijzonder, echt mijn lijf nam het helemaal over, heb er eigenlijk ook weinig pijn bij gehad (of zelfs geen), maar heel mijn lijf bewoog. De eerste heb ik moeten laten gaan, bij de derde is Fay geboren. Daarna geen weeen meer, dat was wel erg fijn.
wat een heerlijke verhalen, ik duim echt dat mijn bevalling er zo eentje wordt!! zal maar eens een goed gesprek gaan voeren met mijn lichaam
Hoi! Op maandag werd ik opgenomen met vroegtijdige weeen. Direct aan de wee remmers en longrijpers. Deze hebben hun werk gedaan en op donderdag kreeg ik een inwendig onderzoek. Alles was prima. Cervix was nog netjes, en de ontsluiting die iets was gekomen was helemaal gestopt en de baarmoedermond zat nog goed dicht. Donderdagavond man met een gerust hart naar huis gestuurd, want ook de ctg liet geen wee meer zien... Vrijdagochtend 2:15 uur. Ik werd wakker met een nat t-shirt. Ik dacht nog: ik heb lekkende borsten! Nog even naar de wc..daar veel ontlasting. MAar aangezien ik antibiotica kreeg tegen streptokokken dacht ik dat dat daar van kwam. Dat had de verpleging iig verteld. Eenmaal op het toilet bleef het vocht maar komen...ja hoor mijn vliezen waren gebroken. 02:30 aan de ctg...weeeen. Deze voelden nu als darmkrampen aan. Nog niet echt vervelend. Ik hoefde mijn man nog niet te bellen volgens de verpleging... 03:00 de weeen worden erger en ik krijg al het gevoel dat ik moet poepen.... 03:15 snel man gebeld, want het wordt wel heel snel erger.... Weeen doen eigenlijk nog niet echt zeer. Wel ongemakkelijk. HEb meer last van de persweeen die al heftig worden... 03:45 Gyn gaat toch maar eens kijken en wat blijkt... 9 cm ontsluiting en al haartjes te zien...man nog niet in ziekenhuis. Ik begin nu toch wel wat paniekerig te worden. De zuster belt mijn man en die loopt gelukkig al in de hal... 04:00 ik mag gelukkig wat meepersen van de gyn... wat een opluchting!! 04:15 Romy, onze eerste dochter wordt geboren!! in hoofdligging 04:22 Sofia onze tweede dochter wordt geboren..in stuitligging!! Kortom in 2 uur tijd zijn onze dochters geboren. De bevalling ging zo snel en was zo onverwachts, dat ik het als heel onwerkelijk ervaren heb. Ik heb eigenlijk geen pijn gehad en dat was heerlijk! Het hechten van de knip was heel erg pijnlijk...toen schreeuwde ik alles bij elkaar
Dag mensen allemaal ik ben sinds donderdag de trotse mama van onze zoon Seth hij is donderdag om 15.20 geboren voor degene die het volgenden; ik ben 8 dagen overtijd gelopen de kleine was niet ingedaald, geen opening, geen oefenweeen kortrom niks dat op een komende bevalling wees daarom movcht ik woensdagavond binnen en zou ik donderdag ingeleid worden eenmaal toegekomen in het ziekenhuis aan de ctg gelegen en toen begonnen ze over een zetpil om mijn baarmoederhals te laten verstrijken echter, juist toen ze dat zei, zakte de hartslag van de kleine onder de 110 (naar 70) door een harde buik dit hgebeurde slechts een paar keer maar toch besloten ze even wat af te wachten tot de volgende ochtend, omdat de kleine het nu al moeilijk had bij een harde buik en dan nog een zetpil zetten zou tot nog meer harde buiken leiden en wie weet ook een keizersnede en aangezien het al 9 uur savonds was... dus gaat mijn vriend naar huis echter om 1 uur word ik wakkker omdat ik naar de wc moet heb wat buikpijn en lichte rugpijn, maar dacht dat het kwam doordat ik zo dringend moet plassen en niet confortabel lag ik slaap weer in en wordt om 16 uur wakker met hevige buikpijn, maar vooral de rugpijn is verergerd ik bel de verpleging en ja hoor, is het dan toch spontaan begonnen zeker! om 6 uur 15 de pijn verergert wel , de harde buiken komen onregelmatig maar wel vaak heb al een verstreken baarmoederhals maar nog geen opening 6.30 de rugpijn wordt met de minuut ondraagelijker maar volhouden is de boodchap 7.45 ik heb nu een kleine 2 CM opening 8.30 de harde buiken volgen elkaar steeds sneller op er zit nog geen regelmaat in, sommige harde buiken zijn nog niet over of de andere komt al, dit zijn de meest pijnlijke! om 9.35 u heb ik 3 cm ik vraag om een epidurale want zo hou ik het niet lang meer vol ook de vroedvrouw geeft me gelijk, ik heb amper een paar uur geslapen die nacht en de vorige nacht van tzelfde omwille van de zenuwen voor de inleiding bovendien volgen de weeen elkaar zo snel op dat ik bijna geen rust krijg tussendoor en soms zelfs helemaal geen 10.10 uur de anesthesist is eindelijk geariveerd die rugprik is iets van niets en na een 20 min kan ik me eindelijk wat ontspannen 11.05 na inwendig onderzoek verlies ik de slijmprop nog steeds 3 cm 11.20 de gyn breekt mijn vliezen ik verlies echter geen vruchtwater en ze twijfelen of mijn vliezen wel effectief gebroken zijn we besluiten af te wachten 12.30 de weeen nemen wat af, ook zit er nu helemaal geen regelmaat meer in kan een gevolg zijn van de epidurale, maar vormt geen probleem men besluit toch een men besluit toch een weeenopwekker aan te leggen want het schiet niet echt op 13 uur de weeenopwekker wordt verhoogd 13.30 bijna 5 cm 14.30 7 cm vriendlief besluit nog vlug eentje te gaan roken zal wellicht daarna niet meer gaan hij is maar net op tijd terug 14.45 9 cm en beginnende persdrang, die nu nog overgaat de vroedvrouw gaat juist buiten als ik opnieuw mag bellen nu gaat de drang niet meer weg in de verloskamer hoef ik maar een half uurtje te persen en p het einde hielp de vroedvrouw mee duwen na een kleine knip is onze Seth geboren om 15.20 uur hij scoorde direct heel goed (9) na een minuut hij weegt 3; 085 KG en meet 50 CM na een half uurtje proberen lukt ook de borstvoeding men maakte zich tijdens de arbeid zorgen dat mijn weeen niet regelamtiger kwamen maar blijkbaar had ik dat niet nodig ze zijn nooit regelamtg geweest zelfs in de verloskamer kwamen ze de ene keer om de 5 min, dan eens om de 7, dan eens 2 na elkaar, ... het enige wat daardoor moeilijker was, was dat de vroedvrouw wat mee hielp duwen op het einde de kleine deed het echter heel goed en herstelde altijd direct achter een wee xxx we zijn in de wolken met ons eerste kleine wonder groetjes
Ben echt blij deze verhalen te lezen!!! Probeer me toch op het ergste voor te bereiden. Dan valt het hopelijk niet tegen. Maar ben echt blij te horen dat het soms ook echt heel goed gaat. Want tja inderdaad die horror verhalen ken ik nu wel..... Meiden die binnenkort ook gaan bevallen heel veel succes en hopelijk kunnen wij ook hier ons verhaal kwijt over onze bevalling!!! gr.rensje
ik was zoooo bang voor bepaalde dingen van de bevalling. maar uiteindelijk is alles mega goed gegaan en kijk ik er super positief op terug. hier is mijn verhaal: http://www.zwangerschapspagina.nl/na-de-bevalling/157756-bevallen.html
Hier nog een droombevalling. Om 16.45 uur braken mijn vliezen en kwamen de weeen gelijk om de 3 minuten. Om 18.00 uur het ziekenhuis gebeld en kon gelijk komen. Om 20.00 uur had ik 6 cm ontsluiting. Om 21.30 volledige ontsluiting en om 21.38 uur had ik Kyra in mijn armen. Al met al dus nog net geen 5 uur over gedaan. En de pijn, ach ja.....die is er zeker wel, maar was ik ook zo vergeten en kan nu niet eens meer omschrijven hoe het voelde.