kindje laten weghalen door ziekte?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kellly, 10 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Hey dames,
    Ik weet even gewoon niet meer wat ik moet doen of denken.

Dinsdag middag kreeg ik hevige nierkolieke aanvallen.
    Deze heb ik in het verleden vaker gehad door mijn nier/blaas aandoening.
    Toen ik me dinsdag bij de huisarts melde kon die eigenlijk niet meer doen dan bevestigen dat ik echt een nierkoliek had en me weer naar huis sturen met paracetamol.
    Thuis gekomen werd de pijn alleen nog maar erger, na een paar minutjes heb ik mijn behandelend arts (voor mijn nieren en blaas) gebelt. (ik kon aleen maar bellen want dat ziekenhuis is anderhalf uur rijden van ons vandaan, en mijn man was er niet).
    Deze arts gaf me ook het advies het met paracetamol op te lossen omdat er geen andere pijnstilling was ivm mijn zwangerschap. (normaal word ik bij deze aanvallen aan een pomp met morfine gehangen).
    Verder kreeg ik nog het nieuws erbij dat als deze aanvallen vaker gingen voor komen wist hij niet zeker of ik wel door kon gaan met de zwangerschap omdat dan mijn nieren problemen gaan geven, en aangezien mijn nieren niet meer helemaal gezond zijn kan de zwangerschap dit schijnbaar verergeren.

Dinsdag avond/nacht werd het zo erg dat ik naar het ziekenhuis ben gegaan bij ons in de buurt. (toen was mijn man inmiddels thuis)
    Daar aangekomen was de uroloog verdwenen :( ze konden hem nergens vinden.
    Na 2 uur wachten kregen we te horen dat er kontact was geweest met een gyneacoloog ( :confused: waarom kregen we die zelf niet spreken? :confused: )
    En ik mocht medicijnen krijgen maar ik moest dan wel de dag erna bij de gyneacoloog komen om te kijken of het nog goed ging met het vruchtje.
    Aangezien de medicijnen verslappend werken kon dit het kindje (met name het hartje) schaden.
    Het was z`n dubbel gevoel de medicatie had ik nodig omdat er anders te veel schade aan mijn nieren zou ontstaan. maar daartegenover stond ook dat het het kindje kon schaden.
    En in het ziekenhuis vragen ze dan opeens niet meer naar het kindje en kijken ze alleen nog maar naar de nieren.
    Even had ik het gevoel om gewoon weg te rennen en in een hoekje te kruipen zodat niemand aan me en mijn kindje kon komen.
    Maar gezond verstand hield me daar en heb alles maar over me heen laten gaan het infuusje werd aangesloten en het medicijn was zo toegedient.
    Versuft in de auto gaan zitten en thuis in bed gekropen, smorgens meteen weer in de auto en door naar de gyneacoloog.
    Nog steeds op en top versuft, maar snapte (denk ik) wel alles wat werd verteld.
    Ik moet de rest van de ZW bij de gyneacoloog blijven deze aanval verwacht hij nog vaker door het verslappen van bepaalde spieren door de hormonen.
    Het is alleen afwachten hoevaak gaan ze komen...komen ze te vaak tja dan moet ik naar dat andere ziekenhuis met alle gevolgen van dien. Komen ze nog maar sporadisch dan is het geen probleem want hoe ouder het kindje word hoe beter hij tegen die medicijnen zou kunnen.

Daarna wel nog een echo gehad ....pffff eindelijk goed nieuws .....het kindje licht ruim 4 dagen voor op schema was prima gegroeid en bewoog al heel actief.

zoww dat was even mijn verhaal.....ik moest het even kwijt het doet me zo veel pijn ...het was prachtig om mijn kindje te zien bewegen maar daar tegenover doet het nog veel meer pijn als het weg zou moeten.
    Op dit moment weet ik niet eens wat mijn voor of achterkant is ik ben op van de zenuwen.

2. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    oeps, sorry, het is een beetje een lang verhaal geworden.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    nou meid fijn om te horen dat het toch goed gaat me de baby en met jou natuurlijk. het was een moeilijke keus maar ja een kind heeft er ook niks aan als jou nieren straks niet meer werken, dat kan ook nooit goed zijn voor de zwangerschap toch.
    hopelijk blijven die nierkolieke aanvallen nu weg en kun je verder genieten van je zwangerschap.

4. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Inderdaad lastig zo'n keuze en de medische wereld kiest in zo'n vroeg stadium toch voor de moeder hoe hard je ook schreeuwt. Gelukkig geeft de echo goed nieuws. Ze zullen je vast strenger in de gaten gaan houden maar dat is uiteraard prima.
    Ik hoop voor je dat het verdere verloop van je zwangerschap een stuk aangenamer zal zijn en jullie er lekker van kunnen genieten!

5. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Ja dat is op z`n momen best hard hoe ze eigenlijk dan niet meer naar het kindje omkijken.
    Wat ook erg moeilijk was, was dat het helemaal niemand iets leek te doen.
    Gewoon even een infuusje erin medicijntje erdoor en sucses ermee.
    Maar ja dat kwam misschien omdat het allemaal mannen waren ofzo ik zou het anders ook niet weten.

Maar ik ben wel heel erg blij dat het kindje het heel erg goed doet, schijnbaar deed het hem/haar helemaal niet veel want op de echo was hij/zij zelfs aan het bewegen en meer dan dat ik dat kon ondanks de verdoving. zag er wel heel erg lief uit.
    Nu ik dat op de echo heb gezien voel ik me ook een stuk meer mama dan de tijd daarvoor, en ik denk ook wel dat het kindje het gaat redden als ze hem maar met rust gaan laten.

6. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Jee meid dat is niet niks :)
    Hopelijk krijg je die aanvallen niet meer.
    Sterkte in iedergeval.

jessica

7. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :( he joh...wat een naar verhaal maar wel fijn dat alles nog wel goed was-is met je kindje...lijkt me wel schrikken hoor...
    Ik hoop en duim voor je dat het met jou en je kindje goed mag blijven gaan!
    knuf,
    Mili

8. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Hè getsie :( wat een rot nieuws voor je.
    Ik hoop dat de aanvallen weg blijven. Wel fijn dat alles goed gaat met het kindje.
    Suc6 meid hoop echt dat het allemaal goed blijft gaan.

9. snow

snow Actief lid

11 mrt 2007
    256
    1
    0
    geeft niks zo'n lang verhaal!
    Jeetje meis, wat een dilemma zit jij in!
    Ik heb ook echt geen advies voor je, moeilijk hoor
    ik wil je alleen heel veel sterkte wensen en hopelijk blijven de nieraanvallen uit en kan je gewoon een gezond kindje op de wereld zetten!
    ik duim voor je!

10. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Wat een verhaal Kelly, ik kan me echt voorstellen dat je het dan even allemaal niet meer weet...Het lijkt ook bijna een onmogelijke keuze he, jij of je kindje...

Wat ik je wel wil meegeven is dat het heel belangrijk is om zelf assertief te zijn in het ziekenhuis. Mijn man is heel veel ziek geweest en daardoor heb ik geleerd om voor hem op te komen. Ook werk in nu in een ziekenhuis en weet ik hoe die dingen gaan. Laat niet alles zomaar over je heen komen, maar vraag vriendelijk maar beslist om bij de beslissingen betrokken te worden. Je hebt recht om een gynaecoloog te zien, je hoeft niet op de woorden van een andere arts af te gaan. Vraag om alternatieven. Artsen bedoelen het vaak niet zo, maar ze staan helemaal niet stil bij wat het voor jou betekent. Ze zien jou even als 'diagnose' en niet meer als mens met alle emoties die daarbij horen. Stel alle vragen die je hebt, laat je niet met een kluitje in het riet sturen!

En bovenal wens ik jou en je beed heel veel gezondheid toe, ik hoop dat hier hierbij zal blijven! Succes in ieder geval...

11. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Bese Kelly,

hoe ernstig is jouw aandoening?
    Wat gebeurd er tijdens zo'n aanval.
    Wat is de oorzaak van de aanval?

Moet je voor de kolieken alleen met pijnstillers behandeld worden, of ook nog andere medicatie.

ik heb alleen tijdens mijn zwangerschap nierkoliekaanvallen ( kleine blokkeerd de urinewegen)
    Dat heb ik pas sinds week 18, en het enige wat ze kunnen geven is een infuus met een pijnstiller waarvan ik de naam kwijt ben. Deze pijnstiller schijnt te mogen tijdens de zwangerschap.

Is dat voor jou geen optie? Of is dat diezelfde pijnstiller die jij hebt gekregen.

Wat ik nu doe,omat ik geen zin heb om opgenomen te worden is paracetamol en over de grond kruipenvan de pijn, zelfs al een keer flauw gevallen en uiteraard overgeven. Maar het hoeft maar een paar keer te gebeuren, dus daar houd ik me aan vast.

als het bij jou ook een kwestie van 1x per maand is, kun je het wellicht verdragen ( verdragen kan niet het doet verschrikkelijk pijn, meer overleven eigenlijk)

Heel heel veel sterkte gewenst

12. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    ik heb een aantal weken terug ook koliekaanvallen gehad en heb ook zware medicijnen gekregen en extra echo's ivm de beeb want het is natuurlijk wel schadelijk. bij mij hebben ze niet kunnen constateren waar het vandaan kwam de pijnen omdat ik nog nooit aanvallen heb gehad dus om te constateren zou ik onder de ctscan moeten gezien de nierecho niks uit wees. nadat de aanvallen minder werden en ik dus ook minder medicijnen hoefde ik kreeg een spuit in de been waar een deeltje morfine in zat weet de naam niet meer, maar was het minst gevaarlijk voor de beeb, ik werd naar huis gestuurd met zware zetpillen die vergelijkbaar zijn met wat ik in het zkh kreeg en deze mag ik dan ook alleen gebruiken als ik weer aanvallen krijg. maar er is bij mij nooit sprake geweest om het kindje te verwijderen eerder wilden ze zo min mogelijk geven vanwege me beeb.
    ik zou als ik jouw was een second opion aanvragen in een ander zkh meis. ik vind het nogal een beslissing waar je misschien voor komt te staan

13. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Hey dames,
    De aandoening wat ik heb....tja dat is een lang verhaal... heb je geen zin om een lang verhaal te lezen? onderaan staat de konklusie :D
    ik ben waarschijnlijk geboren met afwijkende urineleiders waardoor mijn urine terug stroomt naar de nieren.
    Dit is op mijn 9e (1992) geopereerd daarna is het jaren goed gegaan totdat ik chronische blaasontsteking kreeg.
    Aangezien dat ook vrij normaal is voor een vrouw heeft mijn toenmalige uroloog dat zelf geprobeerd onder controle te houden.
    Maar de ontsteking werd plotseling extreem en scaleerde op een paar uur tijd ik stond toen bij mijn huisarts met mijn potje urine om te laten nakijken en nog voordat ik alles had uitgesproken lag ik buiten bewustzijn op de grond. Ik werd pas in een ziekenhuis 30km verderop wakker.
    Omdat mijn eigen uroloog de ontsteking niet meer de baas was heeft hij me naar een universitair ziekenhuis gestuurd toendertijd.
    Daar bleek dat ik beide nieren geheel ontstoken had dus niet alleen het nierbekken maar echt alles. En waren anderhalf keer zo groot als normaal.
    Uit onderzoek bleek dat ik weer die terugstroom had naar mijn nieren.
    Dat zou enkele maanden daarna geopereerd worden.
    Zo gezegt zo gedaan 4 maanden later werd ik weer geoperreerd, maar na deze operatie voelde ik me heel erg slecht.
    Ik werd na twee weken ontslagen terwijl ik amper zelfstandig kon plassen.
    Ook kreeg ik geen antibiotica mee, wat ik herhaldelijk heb gevraagt maar het zou niet meer nodig zijn.
    Binnen een week werd ik weer heel erg ziek en mijn buik zette extreem op, dusss...... weer terug en wat bleek ......alles was ontstoken.
    weer twee weken opname.
    De maand erna weer heel ziek ....weer opname
    De maand daarna hetzelfde maar na deze opname kon ik helemaal niet meer zelfstandig plassen en mij werd toen verteld dat ik voor altijd moest katheterisren.
    (Ik begon me toen eens aan mijn hoofd te krabben of dit wel normale bijwerkingen waren van een operatie :( )
    Elke maand was het weer prijs hevige nierkolieken en een of beide nieren kompleet ontstoken.
    dit heb ik (veel te lang)enkele maanden zo door laten sukkelen na 7 maanden was ik het helemaal beu.
    Ik heb toen ook met een vuist op tafel geslagen en wilde wel eens weten of die operatie echt gelukt was.
    Na lang tegensputteren kreeg ik twee maanden laten dat betreffende onderzoek.
    Met dit onderzoek kon ikzelf op de monitor mee kijken hoe alles eruitzag.
    Hier kon ik dus ook heel erg goed zien dat die operatie helemaal niet gelukt was maar de aandoening was erger geworden.
    Toen ik daarna bij die arts terug kwam heb ik hem dus gezegt wat ik had gezien.
    Tja dames, strik je schoenen stevig want hier vallen je schoenen echt van uit.
    Nadat meneer heel gewichtig in de computer had gekeken kreeg ik mijn antwoord : Je hebt geen terugstoming meer en ik denk dat je beter naar een sexoloog kunt gaan om daar over jou verkrampingen te gaan praten en misschien is fysiotherapie ook wel gemakkelijk.
    Meteen mijn biezen gepakt en door naar een volgend academisch ziekenhuis.
    Deze man keek mij niet eens aan, heeft geen onderzoek gedaan, helemaal niets en ik kreeg exact hetzelfde antwoord wat hij oplas van een brief van het oude ziekenhuis (dit was te zien aan het logo)
    Nog bozer ook daar alles bij elkaar gepakt (fotos van de terugstroming voor en na de operatie had ik bij me)
    Ik ben meteen door gegaan naar belgie eigenlijk alleen maar m een afspraak te maken.
    Toen ik daar kwam kreeg ik mijn afspraak 20 minutjes later zat ik al bij een uroloog.
    Nadat ik mijn verhaal heb gedaan (waar hij met open mond, ja echt letterlijk met open mond naar zat te luisteren)
    Zei hij dat hij een vermoeden had wat er mis was maar daarvoor moest ik nog 2 onderzoeken laten doen.
    Na die onderzoeken bleek dat ik een spasme heb opgelopen door dat die arts uit nederland een zenuwboom heeft geraakt.
    Schijnbaar ben ik niet geopereerd geworden aan mijn blaas. wat die arts toen wel heeft gedaan dat is nog steeds een raadsel maar het is niet wat hij zegt dat hij heeft gedaan.
    Inmiddels heb ik 3 pace makers gekregen (ik had telkens weer het gelukt dat ik er een kreeg met een fabrieksfout)
    En ik ben ook weer aan mijn blaas geoperreerd ik heb een omleiding van urineleiders gekregen.
    En ik heb al een half jaar niet meer in het ziekenhuis gelegen.
    Vorig jaar heb ik er 70 keer ingelegen en het jaar ervoor 57 keer

De uiteindelijke konklusie:
    Ik ben spastisch vanaf mijn middel (alleen in de organen ik schop dus niet onverwacht met mijn benen)
    Na 3 operaties aan mijn blaas en nieren zou ik van de reflux af moeten zijn. (dit is nog niet getest want dat doen ze met rontgenonderzoek en dat kon niet door de beeb)
    Ik heb een soort pacemaker (ook 3 operties voor nodig gehad) die dat spasme moet opvangen maar soms lukt dat gewoon niet meer omdat de stroom niet zo dterk is als het spasme.
    Wanneer dat gebeurd zijn mijn blaas urine leiders en nieren de klos want in dat gebied uit het spasme zich het ergste (bij mij)
    Mijn nieren gaan dan stuwen (wat die extreme pijn veroorzaakt) en dat stuwen gaat gewoon niet weg.
    Voor de pijn krijg ik dan morfine en voor mij nieren word een soort spierverslapper gebruikt.
    Maar die spierverslapper is schijnbaar heel gevaarlijk want ik krijg het altijd onder toezicht en in langzaam tempo want als ze het te snel toenienen ga ik onder narcoze
    Athans dit is zo als het mij altijd word uitgelegt en ik merk het ook heel erg goed wanneer het te snel gaat, als ik dan een gil geeft word er heel erg snel een anasthesist bij gehaald
    Wanneer ik niets doe bij die nierkolieken en gewoon thuis blijf zitten met paracetamol dan verlies ik vanzelf het bewustzijn tja en dan heb ik geen keuze meer.
    Het is ook geen flauvallen van de pijn want ik ben dan ook echt heel erg lang weg.
    Uiteindelijk heb ik dus niet veel keuze en het maar te laten gebeuren.
    Ik ben bang ....ik ben heel erg bang zeker omdat ik nu nog steeds pijn aan mijn nier heb.
    Dat was eigenlijk z`n beetje mijn verhaal, Ik hoop dat het een beetje duidelijk is

14. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Jeeeee meid :confused: zit echt met open mond je verhaal te lezen :)
    Wat verschrikkelijk zeg, en dan die artsen hier :rolleyes: gewoon verschrikkelijk, praat maar met een sexoloog.....
    Kan je die man niet aanklagen?
    Hij heeft dus echt een grove fout gemaakt :confused:

Echt een moeilijke situatie meis!
    Hopelijk kunnen ze ieds doen voor jou en je kleintje.
    heeeeeel veeeeel sterkte....

jessica

15. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    hier nog een met mond open ben er even stil van

16. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Dit is echt ongelofelijk. Gelukkig dat de artsen in Belgie je wel serieus nemen. Ik zou een aanklacht indienen, dit is echt belachelijk.

Liefs,
    Duveldraakje

P.s. ik hoop dat het nu wat rustiger blijft bij je en dat je je kindje gewoon kan houden. Heel veel sterkte.

17. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Joh, wat een verhaal, daar zakt je inderdaad de mond van open...Nou, ik hoef jou dus niet te vertellen dat je assertief moet zijn, daar ben je dus helaas zelf al achter gekomen...Ongelovelijk, een arts die je zo behandelt...Ik wens je heel veel succes de komende tijd, ik hoop echt dat het allemaal goed gaat!

18. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Wat een verhaal zeg! Daar zakt echt m'n mond van open.....

Zou graag met een oplossing komen maar kan nix anders dan je heel veel geluk en sterkte wensen en hopen dat je niet voor zo'n moeilijke beslissing hoeft komen te staan!

Dikke knuf..

19. geraldine1986

geraldine1986 Actief lid

16 aug 2006
    439
    0
    0
    Hof van twente
    jeetje wat een verhaal zeg! :(
    Ik wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop dat het allemaal goed komt..
    Liefs, Geraldine

20. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Wat ee nverhaal, en wat goed dat je zelf zo assertief bent dat je verder bent gegaan, en niet teveel aan jezelf bent gaan twijfelen.

Ik hoop dat je je kindje kunt houden.
    Hoe nierstuwing velt weet ik, maar aangezien ik verder niets heb en het alleen een zwangerschapskwaal is, durf en kan ik mezelf uiteraard niet met jou vergelijken.

Wees ook nu net zo assertief als toen, zodat je een voor jou goede beslissing kan nemen.

Deel Deze Pagina