Had het zelfde als jij Miffy. Was niet bang voor de bevalling, maar alleen voor evt. knippen. Mijn dochter kwam met haar hele gezicht naar voren eruit, dus daarvoor was nogal een knip nodig. Ik hoorde de knip en voelde wel bloed stromen maar het knippen en het hechten voelde ik allebei niet. Echt niet. Niets. Van Eskil ben ik een beetje gescheurd en had een paar hechtingen. Dat voelde ik ook niet, maar dat kwam omdat het hoofdje dat eruit aan kwam al genoeg zeer deed Hechten voelde ik niet, de verdoving ervoor was een prikje... Even vervelend. Echt bizar, van te voren kan je je het niet indenken dat het geen zeer doet... Maar zoals je leest kan het dus heel erg meevallen
Ben flink ingescheurd, en heb het scheuren zelf niet gevoeld, maar herken zoals anderen schreven idd wel het "branden", en dat deed echt zeer vond ik!
ik was ook heeeeeeeeeeeeel bang voor dit gedeelte van de bevalling. bij de eerste ben ik geknipt (door de vacuum en vastzitten vd schouder van aidan) en ook verder uitgescheurd. ze hebben me toen verdoofd dus ik heb er niet zo heel veel van gevoeld (wel iets omdat het spuit en direct schaar was door de paniek) bij de tweede heb ik GEGILD dat ze me maar moesten knippen omdat ik trauma had vd eerste en ik zo pijn had bij het staan vh hoofdje, toen hebben ze me verdoofd om te gaan knippen maar ben ik zelf al gescheurd voordat ze de schaar konden pakken. dit heb ik serieus NIET gevoeld. sowieso als het hoofd/kindje eruit is verdwijnt de pijn (grotendeels) totdat je weer moet mee persen voor de placenta. niet te druk maken meid, op dat moment geef je er niks om als ze het doen ja of nee. het is nu meer het idee van een knip omdat je het niet eerder hebt gehad. ik vroeg er bij de 2de zelfs om dus kun je nagaan
Bij mij is er geknipt, maar wel met verdoving, dus niets van gevoeld. Jammer genoeg het hechten daarna wel gevoeld (vanwege bloedverlies met spoed gehecht zonder extra verdoving, terwijl ik daarna op de OK een ruggenprik kreeg om de placenta te verwijderen... Zo flauw, hahaha)
Nee, ik heb niets gevoeld. Maar volgens mij, dat weet ik alleen niet zeker, ben ik wel verdoofd. Alhoewel er nooit veel tijd tussen die verdoving en de knip kan hebben gezeten aangezien er nogal haast geboden was. Daarbij ben ik ook naar de andere kant ingescheurd en ook dat heb ik niet gevoeld. Ik vond de uitdrijving en het persen heeeeerlijk tov de weeën daarvoor. Nul komma nul pijn gevoeld op dat moment.
Hey, ik wil je niet ongerust maken, maar ik heb de knip wel gevoeld!!! Mijn bevalling was dan ook erg pijnlijk. Heb op een gegeven moment een ruggenprik gehad, zelfs hierna nog veel pijn ervaren. Het moment dat ze zeiden dat ze gingen knippen gilde ik het uit van de pijn, al was dat wel van korte duur. Op na-controle heb ik te horen gekregen dat bijna niks werkte bij mij. Ik bleef pijn houden. Maar goed, dat zijn uitzonderlijke gevallen hoor, zoals je hier kunt lezen hoef je er niks van te voelen. Succes in ieder geval
Ik heb echt helemaal niks gevoeld van de knip. Duurde enkel een paar dagen voor ik weer kon zitten, maar ook het hechten ws aardig pijnloos.
Ik heb ook helemaal niks gevoeld van het inscheuren (en had een sub-totaalruptuur!). Alleen het hechten, aaarrggghhhh!!!
Ik heb ook helemaal niks gevoeld van het inknippen. Maar het hechten heb ik wel echt gevoeld, niet dat het heel erg veel pijn deed maar gewoon een heel vervelend gevoel!!
De knip zelf, daar voelde ik werkelijk helemaal niets van. Was veel te druk met andere dingen Het hechten voelde ik wel. Het is meer de napijn waar je last van hebt, in het begin met plassen en zitten. Ben nu 2 weken geleden bevallen en kan weer normaal zitten.
Ik denk dat het natuurlijk ook met je pijngrens te maken heeft. Sommige vrouwen hebben sneller pijn dan de andere....ik heb niet zo snel pijn en vomdt de weeën ook helemaal niet zo pijjnlijk zoals sommige vrouwen het beschrijven en ik heb vanaf het breken van de vliezen om de 2minuten weeën gekregen totodat ze geboren is...terwijl een vriendin van mij kruipend over de grond ging van de weeën. Iedereen ervaart het anders en iedere vrou is ook anders.
ze hebben tijdens een wee een verdoving gezet... ik heb niks gevoeld van de knip... zelfs niet van het hechten!!
Ik ben uitgescheurd omdat zoonlief hand in knuistje voor zijn neus had, voelde dit niet. Had 3 kleine hechtinkjes en was niet uitgescheurd als hij zijn hand niet zo had gehad.Daarintegen wel gevoeld toen ze aan het hechten waren, errug pijnlijk
Ik ben geknipt en daarna door gescheurd en had nog een schaafwond ik heb daar niks van gemerkt. Van de hechtingen had ik wel wat last die hebben ze ook eerder verwijderd.
ik ben ook ingeknipt kreeg een verdoving van te voren dus echt niks van gevoeld zelfs niet gevoeld dat mn dochter eruit kwam met de vacuumpomp en het hechten ook niet gevoeld alleen na de tijd als de hechtingen erin zitten is het best gevoelig. liefs
Oke, oxytocine gehad en een ruggenprik en een verdoving voor de knip dus helemaal niks gevoeld. Ook van het hechten niks gevoeld, kietelde me juist.
Hier was het knippen niet zo fijn!. De verdoving was niet goed ingewerkt en ook niet tijdens een wee. En het knippen ging ook niet helemaal tijdens een wee.. Ook moest ze aan de kant springen voor het bloed.. Denk dat de gyne gewoon niet helemaal het goede moment had! Ik riep ook... "au wat doe je nou gek!! " Dat knippen is in twee sec. gebeurt.. De hechtingen voelde ik veel langer!!!.
dat is dus zo stom bij mij, in vond die hele bevalling niet pijnlijk. natuurlijk, comfortabel is anders, maar echt geen moeite mee. geen pijnstilling en liep een uur na de geboorte weer rond alsof er niks was gebeurd. maar als ik nu terug denk aan hoe het zetten van mijn tongpiercing voelde (ruim 6 jaar geleden) krijg ik nog steeds de rillingen van de pijn. ik ben benieuwd dames, de meeste van jullie zeggen dus wat ik al weken lees, dat je het knippen/scheuren zelf niet voelt, hechten wel. hoop maar gewoon heel erg hard dat het niet nodig is. maar toch, ik weet nu wel wat ik wilde weten!
Je wordt toch geknipt als er al heel veel spanning staat op je 'onderkantje?' D) Dan staat het zo strak dat er geen gevoel meer in zit, daarom voel je het volgens niet. Niet omdat een wee zeerder doet, er staat gewoon veel spanning op.