en nu de waarheid alsjeblieft!

Discussie in 'De bevalling' gestart door miffy11, 17 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik had geen verdoving bij het hechten, tenminste bij het laatste stuk niet. Maar dat viel ook erg mee hoor.

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik was inwendig gescheurd ( behoorlijk ) maar ik heb er helemaal niks van gevoeld.
    Heb de prik ook niet gevoeld. Volgens mij was de hele bedoeling daar beneden verdoofd, want ik voelde zijn hoofdje ook niet staan. De echte geboorte, dus dat hij eruit kwam, voelde ik gewoon niet.
    Ja, het was alsof ik een hele grote keutel er aan het uit duwen was.

Die weeën waren pas verschrikkelijk.

3. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

op t moment dat ik een stukje inscheurde bij mn bevallingen heb ik er niets van gevoeld. Ja t brand maar er komt op dat moment ook een hoofdje door, dat je je alleen maar daar op focust

4. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik heb eerst een verdoving gehad: niks van gevoeld / gemerkt. Ja, ze zei dat ze ging verdoven en ik dacht: whatever. Zat helemaal in mijn eigen perswereldje. ;) En de knip heb ik niet gevoeld, niet gehoord en ook niet gemerkt. Zou je niet na kunnen vertellen wanneer die gezet is.

Ook het hechten was bij mij pijnloos. Doordat ik zo high was van de bevalling en de geboorte van mijn dochter, kon ik me supergoed ontspannen en bovendien was ik dus nog verdoofd.

Niet druk over maken!

5. Miniman

Miniman Niet meer actief

Ben een heel klein stukje ingescheurd (baby 9 pond) en nee niks van gevoeld.

6. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    Inknippen en hechten niks van gemerkt (prikje verdoving gehad, ook niks van gevoeld). De dagen erna met t genezen wel last van trekkend gevoel, heel irri :x ... en toen op de 6e dag opeens over.. zo heerlijk om weer normaal te kunnen zitten enzo :) :D .

7. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    1e..ingeknipt en gescheurd.. daar niets van gevoeld.. het hechten was pijnlijk, maar ook prima te doen na een bevalling hoor..

2e.. iets ingescheurd.. niet gevoeld. wederom het hechten gevoelig

3e.. iets ingescheurd, maar hoefde niet gehecht te worden.. niets van gevoeld..

4e.. niet ingescheurd..ook niet geknipt.. dat verschil merk je wel meteen in het herstel.. je voelt je een stuk sneller een stuk beter...(das tenmisnte mijn ervaring)

8. Angelina

Angelina Niet meer actief

4x ingescheurd en eenmaal ingeknipt, allemaal ZONDER verdoving, en ik heb er niets van gemerkt.

Van de hechtingen daarna wel overigens :$.

Zelfs met verdoving had ik nog een houtje tussen mijn tanden nodig ;)

9. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Ik heb een knip gekregen en het deed geen pijn. Volgens mij heb ik ook geen verdoving gekregen. Ik had 2 uur persweeen en de gyn was het zat (ik ook trouwens!) en gaf een knip in een wee, niks gevoeld ervan! Daarna vaccuum op haar hoofdje en daar was ze!

Ik had van te voren gehoord dat de verdoving voor het hechten wel pijnlijk was en dat was ook wel zo. Dat was even niet fijn, maar van hechten niks gevoeld.

Na de bevalling was zitten niet al te plezierig maar ging snel over.

Volgens mij heb ik wel eens gehoord dat je beter geknipt kan worden dan scheuren. Dat dat beter heelt ofzo.. nou ja geen verstand verder van. Hoop dat het deze keer niet meer nodig is maar zo wel dan weet ik dat dit ook weer goed komt! :)

10. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    ik heb er ECHT niks van gevoeld. alleen zegt dat wel iets over de rest van de pijn... maar ik was er echt als de dood voor nou dat was wel het minst pijnlijke van heel die bevalling. alleen erna is het erg gevoelig en heb het litteken nog lang gevoeld. maar op het moment zelf... nee echt niet!

11. ikke07

ikke07 Lid

19 jan 2010
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ingescheurd, maar echt niet gevoeld, het hechten daar in tegen, jeetje niet mijn hobby!!!

12. bezorgde

bezorgde Actief lid

18 okt 2009
    196
    0
    0
    Rijswijk Z-H
    Een scheur is veel vervelender dan een knip is mijn ervaring.
    Na mijn eerste bevalling ( scheur en knip) veel last gehad met zitten,plassen ect maar ja dat hoorde erbij. Na een half jaar was sex nog steeds onmogenlijk en moest ik terug naar de Gyn.
    De knip was keurig genezen ( is door de gladde wond randen mooier te hechten) maar de scheur was een chaos geworden en dus vooral inwendig.Zo werd ik dus een half jaar na de bevalling opnieuw geknipt,rare ervaring.
    Bij de tweede is er geknipt voor de zekerheid en nooit meer last van gehad.
    Moet toch zeggen dat ik het hele scheuren/knippen nooit als zeer pijnlijk ect heb ervaren. Vond wel de dagen erna vervelend .

13. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Twee keer geknipt, twee keer niet gevoeld, echt waar!
    Zoals zovelen vond ik het hechten echter zeer vervelend, ondanks de verdoving.....:(

14. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Flink ingescheurd maar écht niks gevoeld. Had 10 hechtingen en die heb ik wel gevoeld. auw..

15. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Hier ook écht niks gevoeld.... had het niet eens door behalve dat ik ineens een schaar aan zag komen... geen idee of ik verdoofd ben daarvoor??

Btw... het hechten vond ik wel pijnlijk.. ze zette zelfs een extra verdoving omdat ik zo 'vloekte' van de pijn...

16. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Ik was ook heel erg bang voor inscheuren of knippen, heb zelfs aan de VK gevraagd of ze aub niet wou inknippen, maar uiteindelijk was het toch nodig. Ik heb 1,5 uur geperst en toch wou ons kindje er niet uit. Toen heeft ze geknipt nadat het is verdooft. De verdovingen heb ik gevoeld, de knip alleen dat ze het deed, het deed geen pijn. De hechtingen daarentegen waren wel weer pijnlijk. Laat het gewoon gebeuren, als het nodig is knippen ze anders echt niet hoor! Succes.

17. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Hier ook flink ingeknipt. Van te voren verdoving gehad en heb er niets van gevoeld. Mijn man vond het wel een heel naar gezicht trouwens. Het hechten was af en toe vervelend maar goed te doen. De pijn de volgende dag vond ik minder. Kon de eerste 2 dagen echt niet zitten. maar ach je hoeft die eerste dagen ook niets dus dat valt ook wel mee:D

18. Noukie 81

Noukie 81 Actief lid

26 aug 2007
    264
    0
    0
    noord brabant
    bij de eerste bevalling ingescheurd en 2 hechtingen, nu vorige week bevallen en 3 knippen gehad, en nee die voel je niet, het hechten daarin tegen wel en zitten,plassen,liggen,hoesten en niezen is wel heel pijnlijk.

19. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    hier bij de eerste een flinke knip gehad en ik heb deze ook zeer bewust gevoelt en dit deed heel veel pijn, ik ben niet verdoofd tijdens het knippen tijdens het hechten wel.

20. Rodi

Rodi Actief lid

20 okt 2009
    208
    0
    0
    Drenthe
    De knip zelf heb ik niet gevoeld, de verdoving die daar aan vooraf ging zeker wel. De vk zei dat ze hem tijdens een wee zou zeteen en ik er dan niets van zou voelen ... wel dus en goed ook! Tijdens het hechten heb ik nog een verdoving gehad, daarna heb ik niets meer van het hechten vernomen.
    Wat ik heel vervelend vond was dat ik moest "schuiven" om op bed te gaan zitten, omdat het bed op klossen stond. Mijn man heeft ons bed in de kraamweek weer een stuk lager gezet wat veel prettiger was voor mij; toen kon ik gewoon gaan zitten en liggen. De kraamhulp vond het gelukkig prima.

Deel Deze Pagina