en nu de waarheid alsjeblieft!

Discussie in 'De bevalling' gestart door miffy11, 17 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

25 mrt 2009
    356
    0
    0
    Ook ik kreeg een flinke knip ivm vacuum, hier niets van gevoeld, wel gehoord. Het hechten echter :$ was erg pijnlijk, bijna 40 minuten zijn ze bezig geweest (ik las hiervoor een uur....meid dat je het hebt volgehouden...). De buitenkant kunnen ze wel verdoven, maar mij is verteld dat ze de binnenkant niet konden verdoven en dat was dus erg pijnlijk. Ik denk ook wel dat het verschilt hoe groot de knip is, in hoeverre het kind al in het geboortekanaal naar beneden is gekomen scheelt denk ik ook, alhoewel dat maar een idee van mij is hoor.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    au

Wie heeft er ervaring met algehele narcose?

Nee hoor, geintje. Ik zal het dapper moeten doorstaan. Hoop ik.

3. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Ik moest inwending en uitwendig gehecht worden.De gyn heeft het verdoofd, maar sommige plekjes waren dus niet verdoofd.... :)
    De beste man is een uurtje bezig geweest en heeft volgens mijn man 'strak' werk geleverd :p

4. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Ik heb niet alle berichtjes gelezen, maar wat ik globaal lees is dat de meesten helemaal niets gevoeld hebben......nou ik wel hoor :(

Geen verdoving en de knip was buiten de wee gezet echt auwwwwww en het hechten was ook vreselijk ondanks de verdoving die ik toen wel kreeg maar ze was dus ruim 3 kwartier aan het hechten geweest. was trouwens inwendig ingescheurd met dus een knip :(

5. Seth

Seth Niet meer actief

Niets gevoeld..... en ook niet verdoofd.... en het was echt een grote knip....(10 hechtingen) ivm vacuumpomp
    ik zag dat er paniek in de tent was... zoontje zat klem... en ik zag de gyn de schaar pakken.... en idd je hoorde echt "knip".......
    Van het hechten ook niets gevoeld.... hadden ze wel verdoofd..en volgens mij was heel mn muts gevoelloos van de bevalling....;)

Sunnyday
    Denk dat het de fout van vk/gyn is geweest.. heb nog nooit gehoord dat ze buiten de weeen om knippen!!!!!!!

6. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    @seth: dat had ik dus van te voren ook overal gehoord, menn wat dat dat zeer zeg! ik schopte gelijk iedereen daar weg als reactie. Ik zie aan je banner dat ik je mag feliciteren!

7. Seth

Seth Niet meer actief

Yes,
    Derde spruitje op komst...:D

8. Tammie26

Tammie26 Bekend lid

18 dec 2007
    656
    0
    0
    Rotterdam
    Ik ben als de dood voor naalden maar heb niets gevoeld toen ze infuus gingen zetten en ook niet van de verdoving en ook niet van de knip en ook niet van het hechten.
    Ik was helemaal van de wereld..

9. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Niet verdoofd en niets gevoeld. Bij het hechten wel verdoofd. Er is 3 kwartier gehecht ,was namelijk ook inwendig gescheurd. Helaas hebben ze een zeer slechte knip gezet in het ziekenhuis ( zeker 5 cm in mijn linkerbil geknipt ,maar dat kwam door de enorme paniek ( Op de nacontrole zeiden ze dat het echt een knip was die uit de middeleeuwen stamde) Heb hier ook maandenlang veel last van gehad en zo nu en dan nog steeds. In de toekomst kan er wellicht wat aan gedaan worden is mij verteld.

10. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Nee, daar voel je echt helemaal niets van. De knip zetten ze op het hoogtepunt van je wee. Ben jij zo ongeschonden uit je eerste bevalling gekomen dat je dit nog niet zelf hebt ervaren? :)

Ik scheurde zelfs helemaal uit, een totaalruptuur dus, daar heb ik zelfs op dat moment niets van gevoeld. Na de bevalling des te meer natuurlijk, maar dat zal bij alleen een knip ook wel zijn. Wordt toch gehecht en als de verdoving is uitgewerkt is dat ook gewoon een wondje dat moet helen.

11. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Iets ingescheurd hier blijkbaar, maar dus ook totaal niks van gevoeld. Ik hoefde maar 1 hechting, dat gingen ze dus niet verdoven en dat deed wel mega veel pijn. Het was er gelukkig maar eentje.

12. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Geloof me de napijn van een KS is evenredig veel zwaarder dan een reguliere vaginale bevalling, mag je echt van me aannemen.
    Hersteltijd is ook vele malen langer.
    Ik vind het jammer dat er over een KS zo laconiek gedaan wordt, want het is geen pretje, het is een zware buikoperatie die m.i. teveel onderschat wordt, even off-topic.

13. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Nope, je voelt het niet als je ingeknipt wordt en ze verdoven.
    En inscheuren, tenminste kleine scheurtjes, voel je ook niet.

14. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ons kleintje is in onvolkomen stuit geboren (met zijn handen en voeten voor het gezicht en de kont eerst)
    daarom ben ik ingeknipt. ik ben daar niet bang voor geweest omdat ik van anderen had gehoord dat je het niet voelde. Inderdaad voelde ik helemaal niets. ze knippen tijdens een wee en daarom voel je het echt helemaal niet. Ik vond het echt een opluchting toen ze knipten want mijn kleine schoot er meteen voor de helft uit, voelde ik.
    Daarna hechten dat was een gek idee, maar geen pijn.
    het herstel was wat pijnlijker, omdat het gevoelig is.

nog even een reactie op iemand die zei doe mij maar een keizersnee:
    keizersnedes zijn ook zwaar, ik lag bij vrouwen op de zaal die dat hadden gehad en oo wat hadden die een pijn zeg. Onderschat dat niet.

15. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Daar kun je denk ik pas echt goed over oordelen als je beide hebt meegemaakt. KS is bij de meesten echt geen pretje namelijk. Maar een totaalruptuur lijkt me ook inderdaad absoluut niet fijn hoor!

16. conijn

conijn Bekend lid

24 okt 2008
    691
    0
    0
    Bij de eerste geknipt. In de wee en met verdoving. Van de verdoving en knip eerlijk waar niets gevoeld!!! Achteraf gehecht met megaveel hechtingen (subtotaal ruptuur: alles gescheurd behalve de kringspier)

Bij de tweede iets ingescheurd. Niets van gevoeld!! Ik geloof 2 hechtingen en een schaafwond op de schaamlippen en dat wordt niet gehecht.

Het knippen en scheuren dus niets van gevoeld, maar het hechten pfffff dat vond ik verschrikkelijk. Met de eerste heb ik aan het hechten echt een trauma overgehouden. Ik werd pas 3 uur later, alweer vol bij mijn positieven, gehecht en het werden er steeds meer en steeds meer verdovingen brr.
    Bij de tweede was het een eitje haha, maar twee hechtingen en verdoving, maar pff toch wel pijnlijk weer. Gelukkig was dit snel klaar. Ze gooide ook nog een goedje over het schaafwondje en dat prikte vreselijk.

Dus niets gevoeld tijdens het scheuren en knippen maar daarna des te meer...

17. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik ben ook ingeknipt ik heb daar niks van gevoeld omdat ik een verdoving heb gekregen.
    Maar daarna brrrr dat deed vreselijk veel pijn.
    Ik kon niet lopen niet zitten en bijna niet liggen.
    Dat was echt verschrikkelijk.
    Dus de knip tijdens de bevalling doet niet pijn.
    Maar bij mij deed het na de bevalling verschrikkelijk veel pijn.
    Maar dat ging iedere dag een stukje beter en week na de bevalling had ik al een stukje gewandeld.

18. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Ehmmm, ik heb niet alle pagina's gelezen, maar hier deed het wel pijn. Vooral de 2e, want die voelde ik aankomen...:(

Volgens mij kwam dat ook doordat ik m'n persweeen niet zo voelde door de pijnstilling die nog niet helemaal was uitgewerkt...

Maar goed, nu ben ik alles alweer bijna vergeten :)

19. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    knip zelf niks van gevoeld; ik vond alles best :) Daarna wel pijnlijk bij zitten enzo, dus herstel vond ik vervelender dan knip zelf.

20. Delilah

Delilah Niet meer actief

Mijn zoontje is met de vacuumpomp gehaald uiteindelijk omdat bleek dat hij niet goed lag. Ze zeiden toen dat ik een verdoving zou krijgen omdat er een knip nodig was om dat ding te plaatsen. Ik was hier altijd erg bang voor maar op dat moment boeide het me niks! Ik was al lang blij dat ze me gingen helpen.

Van de knip heb ik EERLIJK niks gevoeld, ik heb de knip wel gehoord. Het hechten duurde echt erg lang en dat was een heel vervelend gevoel maar voor een knip op zich zou ik niet bang zijn. De pijn erna is vaak vervelender volgens mij.

Succes!

Deel Deze Pagina