En nu, een tweede?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kitty, 17 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty

Kitty Actief lid

10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Hey,
    Eerst en vooral bedankt voor jullie reacties! Ik weet heus wel dat je niet te kiezen hebt wanneer je zwanger wordt. Heb ook een miskraam achter de rug en weet maar al te goed hoe gelukkig je mag zijn als het allemaal vlekkeloos loopt. De zomer heeft bij mij echter wel heel veel voordelen. Myrthe is van 28/09 en dat was ideaal. Inderdaad had ik dan de hele hete zomer hoogzwanger meegemaakt en was ik superdik van vocht vast te houden, maar ik had een zalige zwangerschap. In de zomer kom je buiten en zie je meteen mensen die je kent, iedereen is vrolijk en je kan lekker gaan terassen. In de winter vind je dit toch niet terug of heel wat minder en zou ik me eenzaam voelen. Aangezien ik vanaf dag 1 van de 7maanden al verplicht thuis zit van het werk! En als ik dan in augustus met zwangerschapsonderbreking ben, moet ik ook die verplichte vakantieweken niet nemen die het werk oplegt en ben ik lekker langer thuis als de baby er is. Want ondanks we heel vroeg thuiszitten, hebben we wel maar recht op 9 weken na de bevalling !

Dus ga ik er toch voor! Ik moet dit echt een beetje kunnen plannen omdat dit voor mijn werk ook heel wat makkelijker is!

Ik hou jullie op de hoogte,
    nogmaals bedankt!

2. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hmmmmmmmmmmmmmmmmm ons gea is net zeven weken en we hebben het er al we lover gehad :oops: :oops: maar zjn er nog niet echt uit vind het wel leuk als er niet te lang tussen zit maar aan de andere kant wil ikook wel van alebeide kinderen echt kunnen genieten en genoeg aandacht kunnen geven dus...... wij weten het nog niet echt..
    ik heb ook nog niet terug mijn menstruatie gehad.. :( dat is eerst maar afwachten ;)

3. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Ook wij hebben het er al over gehad. Ik zou het liefste op de verjaardag van mijn man (18 juni) het spiraaltje laten verwijderen en voor een broertje of zusje voor Silvester gaan. Silvester zou dan anderhalf kunnen zijn als er een tweede komt. Druk, dat wel, maar ook wel leuk voor hem als er niet zo'n groot leeftijdsverschil in zit. Aan de andere kant moeten we dan weer gaan verbouwen, twee puien vervangen en de dakkapel laten vervangen. En dat is finincieel gezien natuurlijk ook niet niks. Kan ik Silvester als ik zwanger ben nog wel de aandacht geven die hij verdient? Het is erg dubbel want als ik al jullie berichtjes lees, dan begint het bij mij toch ook wel weer heel erg te kriebelen .....

Ik heb trouwens ook een zomerzwangerschap (inclusief 3 hittegolven en sneeuw in maart...!) achter de rug en vond het niet erg. Lekker in een zwembadje achter in de tuin vertoeven en inderdaad vrolijke mensen op de straat die niet zitten te zeveren of het nu wel of niet een beetje mooi weer zou gaan worden en dat ze de regen en de kou wel weer beu zijn. Als ik kon kiezen, dan zou ik voor een zomerbevalling gaan.

4. Bloem

Bloem Actief lid

21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Ik zit stiekem ook alweer te denken aan een tweede maar mijn man weet dit nog niet, zal er van de week eens over beginnen.. Ik ben in november bevallen en vond het de eerste 3 maanden toch wel spannend met verkoudheden en dat rs virus. Heb je zoiets ook als je in de zomer bevalt waar je dan rekening mee moet houden met die kleine?

Al weet je toch nooit wanneer je zwanger wordt en dat is zowiezo al een wondertje opzich..

5. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Hier kriebelt het ook wel weer.. maar als we zo snel al weer gaan klussen en het is raak dan heb ik het gevoel dat ik niet genoeg van Jayden heb genoten.
    De goede tijd komt vanzelf wel maar vind het wel mooi als er niet teveel leeftijd tussen zit.
    Mijn zwangerschapverlof in de zomer lijkt me ook wel lekker maar dat heb je toch niet voor het kiezen :rolleyes:

6. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Hier kriebelt het nu al :oops:
    Ik hoop als Ilias ongeveer een half jaar is weer zwanger te worden, dan zou ik tegen de lente gaan bevallen. Ach we zien wel hoe het loopt!
    Maar een groot gezin is wel onze droom.....

7. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Het is ook helemaal niet goed om zosnel weer zwanger te worden. Je lichaam kan niet eens tot rust komen of het begint alweer.

Ik moet er nog niet aan denken om weer zwanger te worden.
    Een 2e kindje wil ik wel heel graag maar zou toch liever hebben dat mijn man de zwangerschap en de bevalling zou doen en niet ik :)

Groetjes Kalush

Deel Deze Pagina