Hiermee heb ik als kind het duimen en nagelbijten afgeleerd. Word nog misselijk als ik aan die vieze smaak denk, maar het helpt wel.
Van de helft van de mensen weet en zie je het niet. .. de gene bij wie het er 'ranzig en onverzorgd' uitziet is het nagelbijten vaak veel erger. .. Ik ben niet aanvallend.. ga een beetje de rollen omdraaien zeg... het is aanvallend de nagels bij een nagelbijter op voorhand zo te noemen zonder ze gezien te hebben. ..
Ik heb jarenlang nagels gebeten en getrokken van alles geprobeerd, gelnagels, acrylnagels op advies laten zetten, geen resultaat. Toen mijn broer zijn vriendin ten huwelijk vroeg heb ik voor mezelf gezegd en met hem afgesproken dat ik zou zorgen dat ik lange nette nagels had op zijn trouwdag. Hij wilde me wel helpen, was naar een nagelstylingshop gegaan, van mijn broer solar nagels gehad, dit ging redelijk goed, als extra tip kreeg ik afkrabbare nagellak mee, ipv mijn nagels te bijten en trekken krabde ik de nagellak ervan af. Na een aantal maanden had ze er wat betere nagellak opgedaan, die ik er niet zo makkelijk af kreeg werkte als een tierelier want dat deed ik dus ook niet meer. Uiteindelijk de nagels eraf laten groeien, met het trouwen van mijn broer had ik prachtige nagels en mocht ik ze van het bruidspaar met nailart laten versieren! Nou moet ik toegeven dat als ik veel stress heb ik wel zorg dat mijn nagels kort zijn, maar er dan ook express nagellak op doe. Ben nu zelf bezig met nailart. Misschien een idee nagellak erop doen en die eraf krabben? Of idd nagelverharder, je hebt er ook met diamantdeeltjes wordt naar mijn idee nog harder als die van herome! Voor de harde randjes rondom je nagels insmeren met olijfolie, of nagelriemolie met vitamine E!
En daarom heb ik zo een set van sensation nails aangeschaft. Gel nagellak dus. Draag nu veel gewoon naturel met evt een wit randje gewone nagellak en bijten heb k geen kans meer voor nu dus eindelijk lange nagels haha
Hier werkte het heel goed om alle nagels te mogen bijten behalve mijn pinken. Vervolgens de ringvingers erbij, middelvingers etc. Ik denk dat ik er in een maandje echt helemaal vanaf was. Nou ja, helemaal... Ik moet dus echt geen haakjes hebben. Dan gaan ze er nog steeds af! Maar dan ben ik wel zwaar teleurgesteld in mezelf. En ik ben er 15 jaar geleden mee gestopt. Ik heb wel hele kleine nagels op mijn vinger dus dat zag er inderdaad vies en onverzorgd uit.
Ook ik ben een nagelbijter. Verschrikkelijk vind ik het en tegelijkertijd, eerlijk gezegd, ook wel prettig om te doen. Ik schaam mij altijd voor mijn handen en verstop ze dan ook altijd. Ik doe het al vanaf mijn 5e jaar, dus echt al ontzettend lang. Niets heeft geholpen. En inderdaad Bite-X heb ik vele malen geprobeerd, maar alles smaakt er naar. Ik denk dat ik nagellak ga proberen, dit heb ik nog niet eerder geprobeerd. Eén voor één stoppen met nagelbijten lukt bij mij ook niet. Ik ben een grote pulker en peuteraar en dat gaat echt de hele dag door. Zo extreem en het ziet er zo zenuwachtig uit! Ik weet het, maar het is een gewoonte/verslaving geworden in de loop der tijd. Ik heb zelfs zitten denken aan hypnose, maar dat durf ik eigenlijk niet. Ik had mijn man en mijzelf beloofd om te stoppen zodra ik zwanger ben, ahum, ook dat lukt niet. Ik wil echt niet nagelbijten in aanwezigheid van mijn kind. Mijn moeder beet ook altijd nagels en ik denk dat ik dat als kind heb overgenomen. Ik wil niet dat mij straks hetzelfde overkomt. Ik heb een aantal maanden geleden van alles aangeschaft om mijn nagels en nagelriemen te verzorgen, maar dat zorgt er juist voor dat ik aan het friemelen ben waardoor ik weer nagels bijt. Ik moet er echt van afblijven, dan pas heeft het een kans van slagen bij mij. Iemand nog tips??
Hier nog eentje. Maar ik ben iets ranziger Ik bijt mijn nagels niet maar de velletjes. Gevolg: overal wondjes aan mn vingers die mega zeer doen. Toen ik trouwde heb ik maar handschoenen gedragen want het zag er niet uit. Ik denk niet dat ik er ooit vanaf kom.
Ik doe ook mee. Bijt al sinds kleins af aan. Ben regelmatig gestopt, maar als ik haakjes heb en geen vijl bij de hand begin ik weer. Ik kan het dus wel (hoopvol). Vind alleen de middeltjes tegen nagelbijten niet vies. Dus ga nu direct een lakje op mijn nagels doen (behalve de pink i.v.m. zoontje). Wil graag dat de kinderen het niet aanleren..
Oke dan hebben de meeste nagelbijters mooie verzorgde nagels en handen... Als TS geen last van haar nagel bijten zou hebben en je het niet zou zien zou ze het zelf niet bagger noemen lijkt me. Ik vind nagelbijten op zich al vies, prima dat jij niet vind, geen probleem maar ieder zijn ding zullen we maar zeggen. TS,volhouden voordat je het weet zijn ze weer net zoals op de foto! Anders kun je altijd nog (tijdelijk) kunstnagels proberen.
Oeh! goed zo!!! Ik ga nog geen foto posten, er beginnen zich pas mini kleine witte randjes te vormen hahaha
Ik ben ook een nagelbijter...ik bijt wel alleen tot het randje. Eigenlijk zijn mijn tanden de nagelknipper hihihi
Mijn nagels zijn ook langer haha. Moet alleen nog even olie of zo gaan halen voor me nagel riemen want lijkt wel eelt. Nagellak is ook niet meer mooi haha
Mijn man is hele dagen aan het nagelbijten. Zelfs als we op visite zijn of hij midden in een vergadering zit is hij er nog mee bezig. Dat gaat echt hele dagen door en hij kan er gewoon niet mee stoppen ook al wil hij dat wel graag. Hij heef Bitex geprobeerd maar daar bijt hij gewoon doorheen. Hij vindt het wel vies maar de neiging om te bijten is groter. Ook vroeg hij of ik er hem elke keer op wilde wijzen zodat hij er meer van bewust werd maar dat hielp ook niet. Een vijltje gebruiken vond hij maar niks. Hij kan er absoluut niet tegen om nagels te hebben. Kan er niet tegen als z'n nagels bijvoorbeeld het toetsenbord raken en hij werkt met een laptop de hele dag. Dus als iemand nog andere tips heeft? Graag!