Vaker als men een topic opent en anderen kritisch reageren lees ik zulke opmerkingen. "Jullie weten niet hoe de situatie is" of "jullie weten niet wat ik allemaal al heb gedaan". Draai het eens om. Wij weten alleen wat jij verteld. Als jij niet de situatie volledig omschrijft kunnen wij het nooit volledig begrijpen. En ik vind de meeste reacties niet erg vervelend, ja een paar wel. Verder worden er diverse vragen gesteld en meegedacht in oplossingen. Extra zadeltje, loopfiets (extra slot en deze op school laten staan), fietskar (2e hands), kinderfiets aan eigen fiets vast, gewoon kinderfietsje etc. Ik hoop oprecht dat het opgelost word, maar ik kan mij voorstellen dat er bepaalde normen zijn op school. Als kind 1 naar locatie a gaat zal elk volgend kind uit dat gezin naar die locatie gaan. En misschien hebben jullie dan net pech. En misschien is het boek zoals "Wie heeft mijn kaas gepikt?" wat voor je om te lezen.
Blijkbaar met ja en amen TS ik woon ook in Zuid-Holland schat en het is allang licht hoor om 8:49... Je ziet alleen maar beren op de weg ipv oplossingen, daarom reageren mensen zo.
Ik hoef niet mijn hele hebben en houden toch op te schrijven en waar ik eventueel last van kan hebben? Ik heb namelijk nogal bepaalde angsten ja, dus dan is het gewoon niet leuk als volwassen dames zo reageren. Dan lijkt het net of ik met kleuters praat. Maar goed, topic mag dicht. Ik heb al vele bladzijdes eerder gezegd dat ik eraan moest wennen, niet iedereen is hetzelfde. Ik zou het niet eens meer erg vinden om een km te moeten lopen. Sjonge zeg. Maar toch gaan jullie door, daar vraag ik niet om
Waar ik nu nog wel benieuwd naar ben, is of het nu de schuld was van schuld, of dat jullie elkaar niet goed begrepen hadden.
Hier (in Amsterdam) worden scholen binnen 2 km als buurtscholen gezien. Onze school zit op 1,7 km afstand. De beste school is niet altijd die om de hoek, zou de afstand niet het zwaarst laten wegen (ook al heb je zelf issues).
Hier gaat dat per wijk (rotterdam) Onze dochter zit dus op een school buiten onze buurt. Al is die niet verder dan sommige anderen die wel in de buurt zitten. Effectief is het 1,1km lopen overigens.
Ik heb niet alkes gelezen, maar ik begrijp dat je 1 km moet lopen. Dat moet ik ook naar school. Ik zag er eerst ook tegenop, maar nu vind ik het heerlijk. Kleuter kan zo nog even lekker lopen voor ze stil kort zijn in de klas. En mijn peuter is ook even lekker buiten geweest. Regen vinden ze geweldig, want dan mogen ze een paraplu mee. In de winter vinden ze het leuk om in het donker te lopen. Als het heel koud is, dan neem ik ze mee in de fietskar. Misschien moet je de situatie accepteren en er het beste van maken en uit de slachtofferrol komen. En dan zul je zien dat het allemaal mee valt.
Nee natuurlijk ben je dat niet verplicht. Maar als je niet alle informatie geeft of iig wat meer dan krijgen wij een vertekend beeld en begrijpen niet wat nu het probleem is. Dat risico loop je. In ieder geval succes gewenst. Zal even wennen zijn in het begin maar dat komt vast goed.
Jammer dat je niet even wil delen wat de reactie van de school was... Overigens hoeft afstand ook nog niet de reden te zijn om liever op vestiging A te zitten dan op vestiging B. Bij ons zijn op vestiging B de klassen kleiner en de cito scores (daardoor?) ook hoger dan op vestiging A. Als ik specifiek daarvoor zou kiezen, zou ik het ook niet eens zijn met de beslissing van school om mijn kind in te delen in een klas op vestiging A.
Kan je dat dan quoten want ik heb maar 5 pagina's en de nieuwste reactie als eerste, dus hier kan ik weinig mee Oh wacht, volgens mij ging de school kijken wat ze kunnen doen, maar iedereen is ook benieuwd wat er nu mis os gegaan of dat de school het bewust heeft gedaan.
Het ligt natuurlijk aan waar je woont... Woon je in zeeland dan is het heel normaal om een paar km te "reizen". Ik woon hartje stad en veel mensen vinden dat we echt een verre school hebben uitgekozen. Ik heb het ooit opgezocht.. Het is 1,1km En ja, dat is beduidend verder dan de school tegenover mijn huis.. Daar heeft men een punt. Maar het is niet onoverkomelijk ver ofzo. Je kunt het gewoon lopen.
Plus; je kiest toch een school op basis van heel andere zaken ? Lijkt mij dat je dat niet op basis v afstand doet...
Niet alléén natuurlijk. Maar het zou zeker meespelen. Evenals de route naar school. Op een gegeven moment moeten ze alleen. Dan is het fijn als ze geen gevaarlijke weg over hoeven steken.
Klopt, die locatie die we uitgezocht hadden voldeed aan al onze wensen hoor. En de afstand zeker! Die andere locatie moet je een rustige dijk op, ik vind dat niet fijn in de winter smorgens vroeg.